InjectTheVenom's collectie *update 26-10: 1:43 Viper ACR*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
OMCNL
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Hoi,

ik had het ook over de MC Donald uitvoeringen de andere zijn inderdaad geheel juist.

Maar de MCDonalds versie toch echt niet, op de foto die ik heb is toch duidelijk te zien dat het een 1996 Calibra is in MCDonalds look.

De 1:18 UTModels/Minichamps was trouwens wel goed :-)
Afbeelding

http://www.dtm.com/statistik-jahr.php?jahr=1996

Groet Andre[/img]
Laatst gewijzigd door OMCNL op wo 22 aug 2007 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

OMCNL schreef:Hoi,

ik had het ook over de MC Donald uitvoeringen de andere zijn inderdaad geheel juist.

Maar de MCDonalds versie toch echt niet, op de foto die ik heb is toch duidelijk te zien dat het een 1996 Calibra is in MCDonalds look.

De 1:18 UTModels/Minichamps was trouwens wel goed :-)
www.opelminiaturen.nl/toss/fotos/utmodels/39678.jpg

http://www.dtm.com/statistik-jahr.php?jahr=1996

Groet Andre[/img]
Die foto van de DTM site laat inderdaad een MacDonalds look wagen, maar die is ook in Helsinki genomen, zie hier de 1:43 versie ervan. en dan zie je ook gelijk dat het een 1995 auto is.

Afbeelding
OMCNL
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Hoi,

de McDonalds versie heeft alleen in Helsinki gereden, en dat was toch echt een 1996 Calibra (type 5).

Het model wat jij laat zien, is een 1995 Calibra (type 4).

Maar het 1995 model heeft nooit in 1996 in Helsinki gereden.
Dat was gewoon een Calibra model 1996 in MCdonalds uitvoering.

Gr Andre
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Je hebt gelijk :thump_up:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Misschien handig voor de leek om te weten waaraan je dan t verschil ziet tussen 1996 en 1995?

Aan de reclame of aan t model van de auto?
OMCNL
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Hoi,

het is makelijk te zien aan twee dingen (er zijn meer verschillen), maar in 1 oog opslag kun je het zien aan:

De 1996 Calibra heeft een grote lucht happer bij het achterspatboard boven het achterwiel.
Aan de voorzijde bij het zij scherm is het ook te zien, de 1996 heeft hier een driehoek, de 1995 een half ronde ruimte voor het voorwiel.

Het is niet zo dat bv een 1995 (type 4) uitvoering alleen in 1995 gereden heeft, zo was er bv een 1995 versie aktief in 1996 in handen van een prive rijder.
En begin 1996 zijn er meer 1995 type in de race geweest omdat er nog niet voldoende 1996 versie beschikbaar waren.

Dit is een 1995 versie.
Afbeelding

Dit een 1996 versie.
Afbeelding

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Gr Andre.
InjectTheVenom
Banned

Bericht door InjectTheVenom »

ViperArry schreef:Tjonge wat een update weer..... t mag wat kosten :wink:
Flink lang wachten en goed zoeken dan komen de unieke en vette dingen vanzelf :mrgreen: Scheelt dat het een voormalig CTN lid is die altijd dat soort zeldzame dingen in huis heeft voor eersteklas prijzen, en niet alleen Calibra maar ook andere Opels.

Toegevoegd na 2 minuten:

OMCNL en Markopolo bedankt voor jullie discussie hier heb ik zekerweten wat aan :thump_up: :D Ik had het ook al aan de verkoper zelf gevraagd maar heb het niet meer onthouden. Dus als ik het goed begrijp zit er alleen aan deze mcdonalds uitvoeringen een foutje en zijn de andere allemaal correct zowel in 1:43 als 1:18?
Kan het trouwens ook dat er een volledig zilveren Calibra gereden heeft met een bult zwarte tekst er op (ben hem een keer zo tegen gekomen als modelletje tijdens het rondneuzen op google)?
InjectTheVenom
Banned

Gisteravond al het geld alvast overgemaakt, maar deze week komt er met dank aan Donkervoort een zusje voor de logoloze presentatie Cobra Daytona :mrgreen:
Hier ff een foto van Ebay geplukt om als voorbeeld te dienen:

Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D mooie wagens :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

De Cobra is reeds onderweg...! :dance:
InjectTheVenom
Banned

Donkervoort schreef:De Cobra is reeds onderweg...! :dance:
Als het financieel redelijk rustig blijft neem ik je ook nog die nummer 9 Gulf GT40 af :mrgreen:
InjectTheVenom
Banned

Zo, Cobra is inmiddels met de post gekomen en het is een juweeltje :mrgreen:

Had nog geen foto's gemaakt en dat bleek onverwacht nog maar goed ook want vandaag heb ik er weer een Viper bij gekocht in dezelfde kleuren... een SRT-C van Norev in 1:43! Had zin om even naar de stad te gaan en wat stond daar aan het glas van de vitrine mij met grote puppy ogen vragend aan te kijken of ze alsjeblieft mee mocht? Juist 8)

Vanmiddag was het niet al te mooi weer voor foto's maar toen de zon doorbrak scheen er een prachtige avondzon waarbij ik een paar prachtplaatjes heb kunnen schieten, ook van de 1:18 SRT-10 met Competition Coupe en een blikken plaat met daarop een mooie print (die ik ook uit Canada meegenomen had maar nog niet vermeld heb).

Allereerst de laatste vermelding maar aangezien daar de eerste foto's van gemaakt zijn:

Compositie probeersel

Afbeelding

Uitkijken dus :twisted:

Afbeelding
Afbeelding

En nu dus dubbel zo erg met Double Venom :twisted:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan de nieuwste aanwinst, een First Edition (blauwe accenten in het interieur plus blauw stiksel, gelimiteerde kleurencombinatie om de introductie van de GTS 10 jaar daarvoor te herdenken) Viper SRT-10 Coupe met een zusje in de kleur zilver. En mn pa maar zeggen dat je na 16:00 geen mooie foto's meer kunt maken :mrgreen: .
Inmiddels staan de huidige SRT-C en SRT-10 op het punt om vervangen te worden door modeljaar 2008 met 8,4 liter, VVT (nokkenas binnen een nokkenas) wat met behulp van McLaren Performance Technologies ontworpen is, en een heel scala aan nieuwe kleuren.
Voor de geïnteresseerden is hier een online artikel en 2 adrenalinekokende videos met een Snakeskin Green SRT-10:

http://www.windingroadonline.com/windin ... s/?folio=1

http://www.windingroad.com/multimedia/m ... dge-viper/

http://www.youtube.com/watch?v=7b6cFcrmTiE

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan een prachtig trio (nummer 26 en de SRT-C zijn nieuw), het enige wat hierin ontbreekt is een Cobra roadster in dezelfde kleuren en een Gen 2 Viper GTS van Minichamps om het historische kwartet compleet te maken :(
Wat meer info over de nummer 26 Daytona:

Shelby serial CSX2601 is als 5e Daytona gebouwd, en is samen met 2602 kwa chassis anders ontworpen dan de eerste 4 omdat er tegen die tijd fatsoenlijke instructies beschikbaar kwamen voor het ontwerp van het frame (CSX2014 was een gecrashte roadster die als bodywork mal gebruikt werd, daarna volgden 2286, 2287, 2299 en 2300). Allen werden bij AC in Engeland gebouwd en daarna naar de USA gestuurd.
Beiden hebben een aardig aantal races op hun kerfstok staan waarvan er een hele berg als eerste en tweede gewonnen werden. Ik ga nu ff een spreuk van Shelby zelf ten tijden van de inleidende gebeurtenissen naar het ontwerp van de GT40 toe jatten, maare...

"Ferrari's ass is MINE :twisted: !"

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"I've got to run... to keep from hiding... and I'm bound... to keep on riding" (Hank Williams feat. Kid Rock - Midnight Rider/Cowboy, echt een passend nummer voor dit tafereel van superbakken 8) )

Afbeelding
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Mooie aanwinsten, werkelijk waar :worshippy: Vooral de Viper natuurlijk! En nu nog wachten op de 1:18 :wink:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
InjectTheVenom
Banned

Powersprint schreef:Mooie aanwinsten, werkelijk waar :worshippy: Vooral de Viper natuurlijk! En nu nog wachten op de 1:18 :wink:
Damn straight :mrgreen: !
maikel
Schaal: 1:18

Bericht door maikel »

Prachtige Vipers :drool:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Gesloten