Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Maar wat vinden jullie van de maatregelen? Lag eigenlijk geheel in de lijn der verwachting van de FIA, alleen vind ik het jammer dat echte zaken als standaardmotor of chassis nog niet bevestigd/ontkracht zijn!
Een Hageneesje heeft een F1 wagen getest van Toyota . Henki Waldsmidt heeft 2 dagen getest aangezien hij in het Toyota Driver Development programma zit. En maar 1 sec langzamer dan Trulli
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
fish88 schreef:Een Hageneesje heeft een F1 wagen getest van Toyota . Henki Waldsmidt heeft 2 dagen getest aangezien hij in het Toyota Driver Development programma zit. En maar 1 sec langzamer dan Trulli
NOG LANGZAMER ????
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Vind het een slechte zaak, een seizoen is immers een seizoen. Het voorbeeld met de OS vind ik daarom nergens op slaan, want dat is een momentopname. Nu gaat het ook alleen puur om de eerste drie, de rest rijdt dan eigenlijk mee voor spek en bonen. Denk daarom dat het geen verbetering is, en zeker geen extra spanning zal bieden!
fish88 schreef:Een Hageneesje heeft een F1 wagen getest van Toyota . Henki Waldsmidt heeft 2 dagen getest aangezien hij in het Toyota Driver Development programma zit. En maar 1 sec langzamer dan Trulli
Vind het een slechte zaak, een seizoen is immers een seizoen. Het voorbeeld met de OS vind ik daarom nergens op slaan, want dat is een momentopname. Nu gaat het ook alleen puur om de eerste drie, de rest rijdt dan eigenlijk mee voor spek en bonen. Denk daarom dat het geen verbetering is, en zeker geen extra spanning zal bieden!
Ergens heeft Bernie wel gelijk wat betreft meer spannende races en gevechten om de eerste plaats.
Maar het puntensysteem bestaat al sinds 1950.
Ik heb de statistieken even nagezien en maar 2 uitzonderingen gevonden.
In 1958 won Mike Hawthorn het kampioenschap met maar 1 overwinning, terwijl er 2 andere rijders waren met respectievelijk 4 en 3 overwinningen.
In 1982 won Keke Rosberg ook maar met 1 overwinning.
Toen waren er zelfs 5 andere rijders met 2 overwinningen.
Zou het aantal titelkandidaten alleen maar verder verkleinen. BMW zou met het nieuwe systeem dit jaar geen schijn van kans gemaakt hebben. Terwijl naast Massa en Hamilton het nu Kubica was die het langste nog iets van een kans had.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Ik ben er wel voor dat een overwinning meer wordt beloond dan met alleen 2 punten meer dan de tweede aan de finish. Maar om dat nou met medailles te gaan doen dat lijkt me niet echt te gaan werken. Vooral ook ivm de strijd van de subtop.
Weet je wat een goed plan zou zijn? 10 punten voor de winnaar, 6 punten voor nummer twee en 4 punten voor nummer drie!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Ik denk dat de strijd wel spannender zou worden met dit puntensysteem, maar het demotiveert de teams die nauwelijks kans hebben op een kampioenschap en zal dus veel afhakers tot gevolg kunnen hebben.
Huidige puntensysteem gewoon behouden met 12 punten voor de winnaar, lijkt mij de beste oplossing. En misschien een punt voor Pole Position en Snelste ronde.
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
fish88 schreef:Huidige puntensysteem gewoon behouden met 12 punten voor de winnaar, lijkt mij de beste oplossing. En misschien een punt voor Pole Position en Snelste ronde.