Ombouw clio r3 99,9% klaar!!!!!!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
ronald-clio
Schaal: 1:43

Re: 1:18 ombouw Renault clio r3 2e project UPDATE 4

Bericht door ronald-clio »

vandaag weer even een urtje verder gegaan met de clio.

Heb de voorbumper wat opgeleukt:

Afbeelding

en verder gegaan met de uitlaten en er even een dry fitje van gemaakt:

Afbeelding
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Roebas

Bericht door Roebas »

Misschien een domme vraag, maar heb je bij het solderen wel vet gebruikt?
Sommige soldeer tin zit het vet al in, maar sommige tin ook niet.
Ik gebruik dan gewoon boter die je ook op je brood smeert.
Beetje uit het kuipje halen en dan op het te solderen deel aanbrengen.
Tin erbij, soldeerbout ertegen en het zit vast.
Ik heb ook wel eens lopen vloeken, tot ik erachter kwam dat ik de tin zonder vet had gekocht.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
ronald-clio

Roebas schreef:Misschien een domme vraag, maar heb je bij het solderen wel vet gebruikt?
Sommige soldeer tin zit het vet al in, maar sommige tin ook niet.
Ik gebruik dan gewoon boter die je ook op je brood smeert.
Beetje uit het kuipje halen en dan op het te solderen deel aanbrengen.
Tin erbij, soldeerbout ertegen en het zit vast.
Ik heb ook wel eens lopen vloeken, tot ik erachter kwam dat ik de tin zonder vet had gekocht.

Groeten Roeland.
Het was tin met vet erin maar ik denk dat het meer door het materiaal van de kabelschoenen kwam , dit was niet echt koper maar een soort alluminiumachtig.

Maar het is nu ook opgelost ik had nog een oud bouwpakket liggen en daar zaten ronde benzine tankjes in , deze heb ik door de midden gedaan volgedaan met kit en daar de kabelschoentjes ingelegd en zit nu muur en muur vast. Door de ronde tankjes heb ik gelijk een complete demper kunnen maken zal vandaag wel even een fototje plaatsen ervan.
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
ronald-clio

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 update uitlaat

vanavond de uitlaat afgemaakt.

eerst gekeken waar en hoe hij precies moets komen . Daarna met het nodige engelen geduld gaatjes geboort in beide dempers en de midden demper om de uitlaatpijp erin te kunnen schuiven , hier even een dry fit:

Afbeelding

daarna alles definitief vast gelijmd en de uitlaat van een nieuwe kleur voorzien met dit als eindresultaat:

Afbeelding

nu kan ik weer verder met de achterbumper nu ik weet waar de dubbele uitlaten gaan komen.

Wat er verder nog te doen staat:

- achterbumper afmaken
- luchthappers voorscherm openwerken
- dakspoiler maken
- kleur kiezen en spuiten.
- verlagen
- verlichting inbouwen
- moterblok aanpassen

Als dit gedaan is is de buitenkant klaar en gaan we aan de uitdaging binnenkant beginnen. Hiervoor heb ik een interieur van een solido Peugeot 409 die ik pas moet gaan maken voor de clio.

Afbeelding

Afbeelding

Dit word nog een hele uitdaging maar heb er zin in. Hou er wel van om te moeten puzzelen , passen en meten.

verder moet ik nog iets bedenken in de richting van "gaas" voor in de voor en achterbumper te doen. Ook ben ik niet uit over de kleur wat hij moet gaan worden.

Al met al nog een hoop werk te doen :D
Jaap
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 update uitlaat

Bericht door Jaap »

Mooi gedaan, die uitlaten staan goed.
Succes met het interieur
ronald-clio

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 update interieur

De afgelopen avonden toch maar vast begonnen met het passend maken van het Peugeot interieur in de clio. Het dashboard , middenconsole en de stoelen zijn nu pas gemaakt en passen in de clio alleen de zijkanten van het dash moeten even netjes afgewerkt worden. Ook heb ik de deurpanelen pas gemaakt alleen daar moet nog wel het 1 en ander aan gebeuren.

De achterbank van de Peugeot is komen te vervallen dit omdat ik te weinig ruimte heb om die fatsoenlijk in te kunnen bouwen maar daarmee is wel een nieuw idee geboren om op de plaats van de achterbank en kofferbak een geluidsinstallatie te bouwen (wet iemand een siteof winkel o.i.d. waar dit te krijgen is????) , het word immers toch een tuner.

Goed hier even wat dry fit foto's van het aangepaste interieur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

er moet nog wel een hoop gebeuren om het interieur er helemaal netjes in te zetten maar zo hebben jullie in ieder geval een idee hoe het er ui komt te zien.
ronald-clio

ben inmiddels al wat verder gevorderd met het interieur en met de caros.

(helaas nog geen foto's)

interieur:

bezig met het glad maken van de bodem en netjes te maken en hard aan het denken hoe ik de kofferbak met audio ga indelen. Verder is het dashboard nu helemaal op maat aangepast evenals de middenconsole en de stoelen.

Caros:

Het model weer helemaal geschuurd en opnieuw in een grondlak gezet , maar helaas is het model nog steeds niet strak genoeg naar mn zin dus daar zit toch nog weer wat plamuurwerk in.

Verder binnenkort interieurbekleding bestellen en de audio benodigheden.
antoine

Bericht door antoine »

Staat hem goed dat interieur.. :thump_up: :thump_up:

Kleur van de auto.. Rood dak en de rest zwart?
ronald-clio

antoine schreef:Staat hem goed dat interieur.. :thump_up: :thump_up:

Kleur van de auto.. Rood dak en de rest zwart?
is ook wel een idee.

zat zelf te denken om de onderste helft zwart te doen , de bovenste helft wit en op de scheiding een rode bies of toch gewoonn helemaal 1 kleur...... maar dak rood en rest zwart is ook een serieuze optie.
ronald-clio

pfff ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik verlichting kan inbouwen in de clio maar wat een klus zeg :shock:

ben inmiddels wel het 1 en ander wijzer geworden maar moet eerst nog even goed uitzoeken hoe ik bepaalde dingen moet gaan doen.

Weet inmiddels dat er in ieder geval een weerstand voor de led moet en dat je niet zo maar willekeurig een led op een spanningsbron kan aansluiten. Nu alleen nog even uitvogelen wat voor leds ik ga gebruiken ( waarschijnlijk 3mm) en in welke voltages deze verkrijgbaar zijn. Weet inmiddels wel dat ik 4 wit/blauw (xenon look) nodig heb en 2 rode led's . Misschien ook 4 oranje als ik er ook wijs uit kan worden hoe ik knipperleds moet aansluiten. En dan het belangrijkste , kijken hoe ik alles aan moet sluiten met een schakelaar ertussen.

Al met al een hoop uitzoekwerk maar met uiteindelijk (als het goed is) een mooi resultaat.
antoine

Bericht door antoine »

oei heb ik je op slechte gedachte gebracht Ronald? :D Ik heb 6 mm led's gebruikt, dat was ik nog vergeten te melden in het pmetje. Kan je foto's maken van de onderkant van het chassis incl het gedeeltje waar de stoelen op gemonteerd zitten?
ronald-clio

antoine schreef:oei heb ik je op slechte gedachte gebracht Ronald? :D Ik heb 6 mm led's gebruikt, dat was ik nog vergeten te melden in het pmetje. Kan je foto's maken van de onderkant van het chassis incl het gedeeltje waar de stoelen op gemonteerd zitten?
haha ik zat al langer met het idee in mn hoofd maar zag er een beetje tegen op om dat in te bouwen , maar na het zien van jouw 5je had ik echt zo iets van dat wil ik ook. Een 6 mm ledje kan ik niet kwijt dat word te groot dus vandaar de 3mm.

Ik weet niet of je voldoende heb aan de foto's een paar posts terug daar staan foto'svan de onderkant.
antoine

Bericht door antoine »

Ik bedoel eigenlijk een foto zoals hier. Alleen dan genomen van de onderkant en ex het gedeelte waar de wielen op zijn gemonteerd. Ik denk dat je die 6 mm wel kwijt kunt. Ledjes kan je vastzetten met siliconenkit bv.
ronald-clio

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 update vorderingen

zo weer even een update,

ben bezig geweest met een deel voor te bereiden voor de verlichting:

Afbeelding

het middelste gedeelte "kist" is de behuizing waar de 9v batterij in komt en tegelijkertijd dient om de versterkers en een lcd scherm op te monteren.

In de schuine zijvlakken komen de subwoofers , uiteraard moet dit alles nog wel netjes bekleed worden.

Verder heb ik een andere dakspoiler gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn de zijkanten van het dashboard dicht gemaakt en alvast geplamuurd en klaar om gespoten te worden en is de vloer voorzien van plaatjes evergreen waardoor ik nu een strakke vloer heb die ook bekleed gaat worden:

Afbeelding

Afbeelding

en even een fototje van de achterkant , vind zelf de achterkant erg geslaagd!

Afbeelding

Nu alleen de kofferbak de laatste afwerkpuntjes geven voor het bekleed kan worden en dan beginnen met de verlichting.

Alle benodigheden voor de verlichting zijn besteld alleen ben ik niet uit over de kleur van de koplampen en mistlichten het enige wat ik in de winkel kon bestellen waren blauwe of gele ledjes , maar ik wil xenonlook zijn er ook nog andere kleuren die in de buurt van xenon komen?
antoine

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 update vorderingen

Bericht door antoine »

Je bedoelt de kleur zoals ik heb Ronald? Ik ga binnenkort nog een aantal ledjes kopen voor 'iets', als je geen haast hebt kan ik er voor je meenemen en opsturen?

Clio R3 cup is onderweg voor onderdelen... :)
Plaats reactie