Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Jos schreef:Dit is dan ook een rationele reden om laat te bieden op een veiling.
Groot gelijk Jos. Ondanks dat vele mensen er de "pest" aan hebben. doe ik altijd "snipen" op Ebay. :oops:
Heb je i.i.g. geen last van die bullshit zoals hierboven door Opel-DTM beschreven.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Matt Modelautos schreef:[..]Groot gelijk Jos. Ondanks dat vele mensen er de "pest" aan hebben. doe ik altijd "snipen" op Ebay. :oops:

Dat snipen ga je automatisch doen, omdat jij de pest erin krijgt dat je er elke keer naast pist :mrgreen:
Jos

Bericht door Jos »

ik heb mijn afstudeerscriptie over snipen geschreven, bij interesse kan ik hem posten als hij écht af is :roll:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Carfanatic schreef:zat net ff te kijken op de pricewatch van tweakers.net, opvallend veel zaken die 6 à 12 euro vragen voor het versturen van een simpel sd kaartje tergrote van een postzegel. :thump_down:

Wees voorzichtig met die conclusie. Ten eerste is de pricewatch maar een pricewatch, met zeer beperkte mogelijkheden. Derhalve ook "standaard" verzendkosten. Het kan best zijn dat de computerwinkel een "getrapte" prijs is voor verzenden. Ik heb het even getest, met eeen 22" CRT monitor. Volgens pricewatch bij de winkel 7,50 verzending, maar in het winkelmandje van de winkel was het 27 euro. (en logisch...)

Bovendien zitten geheugenkaartjes vaak in zulke belachelijke verpakkingen, dat deze niet door de brievenbus passen. En derhalve zijn de verzendkosten minimaal 5,75 euro bij de TNT-TPG. (wellicht iets goedkoper met Selectvracht)

Derhalve altijd contact opnemen met de winkel, voor de daadwerkelijke verzendkosten.

Dit doe ik bij Ebay trouwens ook vaak, zeker als het niet duidelijk in de advertentie staat.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Markopolo schreef:[..]

Dat snipen ga je automatisch doen, omdat jij de pest erin krijgt dat je er elke keer naast pist :mrgreen:

Ik probeer dat ook vaak te doen... maar met een 'Nu kopen' prijs vind ik dat wel riskant. Dus het laagste bedrag bieden dan maar.

Voor de rest snipe ik niet als het me niet uitkomt... maar plaats dan wel zo laat mogelijk een bod. 's Avonds is het dan een verrassing of ik gewonnen heb of niet. :dance:
Jos

Bericht door Jos »

gister een half bouwpaket met de post gekregen, iets dat absoluut niet leek op wat ik gekocht had. Ik had een in mijn ogen speciale versie van een model gekocht, wat achteraf soort van fabrieksfout is zeg maar, maar kreeg een model wat ik zelf half moest afbouwen. Verkoper gemaild en kreeg meteen een refund en mag het model houden, toch een dikke 35 euro :!:
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Dit is vreemd!!

Ik had drie aanbiedingen lopen op Ebay. Alle drie verkocht. Krijg ik na een half uur deze mail drie keer. Hoe kan dat nou?

De resultaten van de volgende aanbiedingen zijn geannuleerd vanwege biedactiviteiten die hebben plaatsgevonden zonder de toestemming van de accounthouder:

7006431738 Minichamps BMW safety car MOTO GP complete serie

De account is tijdelijk geschorst en we proberen in samenwerking met de accounthouder andere niet-geautoriseerde activiteiten te voorkomen. Aangezien de accounthouder deze biedingen niet heeft uitgevoerd, zijn kosten in verband met de betreffende aanbiedingen teruggestort op je rekening.

Helaas kunnen we deze objecten niet automatisch opnieuw voor je aanbieden. Je moet hiervoor weer helemaal naar het begin van de aanbiedingsprocedure gaan via Verkoop je object of via de verkoopservice van een ander. We weten dat dit ongemak veroorzaakt en we bieden onze excuses aan voor de negatieve invloed die hier een gevolg van kan zijn. We zijn bezig met het ontwikkelen van tools waarmee je je objecten opnieuw kunt aanbieden zonder weer bij het begin te hoeven beginnen, maar ze zijn nog niet beschikbaar.

We verzoeken je niet op dit bericht te reageren, omdat we de reactie niet ontvangen. Als er problemen zijn die niet in dit bericht zijn beschreven, kun je contact met ons opnemen door te klikken op de link Hulp die je boven aan de meeste pagina's vindt, en door het contactformulier te selecteren uit het menu aan de linkerkant van de pagina.

Onze excuses voor eventueel ongemak.

Met vriendelijke groet,

eBay Regels en Veiligheid

Denk je wat verkocht te hebben, krijg je dit.
Jos

Bericht door Jos »

hm zou kunnen dat een bieder illegale activiteiten vermoedde en dit doorgaf aan ebay...je zou de winnende bieders kunnen mailen en vragen of ze nog interesse hebben
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Bart schreef:Denk je wat verkocht te hebben, krijg je dit.

Ebay mailen heeft ook weinig zin...
Ze lezen je bericht niet eens en sturen je een standaart reply.

Heb een aantekening gekregen voor een niet betaald object.
Wat ik dus niet kan betalen omdat de verkoper de rekening-info weigert te sturen.

Nu dus al 3x een bericht gestuurd naar Ebay, en krijg telkens het zelfde standaart verhaaltje terug. :thump_down: :thump_down: :thump_down:
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Het kan ook zijn dat een hacker een account gekraakt heeft en zo op van alles heeft geboden ... dan kan eBay beslissen om zo'n account te schorsen of iets dergelijks ....

Helaas was ik ook bijna slachtoffer ... gister stond er op eBay een advertentie (of eigenlijk een veiling) waarin stond dat je van alles kon winnen als je nu zou inloggen via een link in de advertentie ... ik wilde toch inloggen dus heb dat via de link gedaan ... nadat ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord had ingevuld, zag ik dat het webadres ineens veranderde ... naar een adres dat niet van eBay was ...

Ik heb vrijwel direkt m'n wachtwoord gewijzigd ... ik vermoed dat iemand op deze manier aan een aardig aantal gebruikersnamen met bijbehorende wachtwoorden is gekomen ...

Het stomme is dat ik normaal vrij voorzichtig ben, maar omdat de advertentie op de website van eBay Nederland stond, heb ik daar verder niet echt goed naar gekeken ... alles klopte, het was dan ook precies hetzelfde als je normaal op eBay zou aantreffen ...

Mijn account heeft verder geen schade, maar aangezien de "veiling" er vrij lang op heeft gestaan, vraag ik mij af hoeveel slachtoffers er zijn ...

Ik heb uiteraard direkt een email naar eBay gestuurd maar tot op heden geen antwoord gehad ... [/quote]
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Tjaard schreef:Het kan ook zijn dat een hacker een account gekraakt heeft en zo op van alles heeft geboden ... dan kan eBay beslissen om zo'n account te schorsen of iets dergelijks ....

Helaas was ik ook bijna slachtoffer ... gister stond er op eBay een advertentie (of eigenlijk een veiling) waarin stond dat je van alles kon winnen als je nu zou inloggen via een link in de advertentie ... ik wilde toch inloggen dus heb dat via de link gedaan ... nadat ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord had ingevuld, zag ik dat het webadres ineens veranderde ... naar een adres dat niet van eBay was ...

Ik heb vrijwel direkt m'n wachtwoord gewijzigd ... ik vermoed dat iemand op deze manier aan een aardig aantal gebruikersnamen met bijbehorende wachtwoorden is gekomen ...

Het stomme is dat ik normaal vrij voorzichtig ben, maar omdat de advertentie op de website van eBay Nederland stond, heb ik daar verder niet echt goed naar gekeken ... alles klopte, het was dan ook precies hetzelfde als je normaal op eBay zou aantreffen ...

Mijn account heeft verder geen schade, maar aangezien de "veiling" er vrij lang op heeft gestaan, vraag ik mij af hoeveel slachtoffers er zijn ...

Ik heb uiteraard direkt een email naar eBay gestuurd maar tot op heden geen antwoord gehad ...
[/quote]
Ik vermoed inderdaad dat er zoiets is gebeurd. Is een goede waarschuwing naar iedereen lijkt mij.
Porsche

Bericht door Porsche »

:shock: Man man man dacht al die Bart krijgt ook alles verkocht :angel: :angel: :angel: :angel:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Ik heb het zelf weleens gehad dat m'n account was gehackt en dat diegene pc's e.d. aanbood op mijn account. Gelukkig heeft eBay me toen goed en snel geholpen :thump_up: .
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Opel-DTM schreef:[..]

Ebay mailen heeft ook weinig zin...
Ze lezen je bericht niet eens en sturen je een standaart reply.

Ligt misschien aan de manier van mailen en naar wie je het stuurt, ik krijg altijd een persoonlijk antwoord terug
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Schumi28 schreef:[..]

Ligt misschien aan de manier van mailen en naar wie je het stuurt, ik krijg altijd een persoonlijk antwoord terug

Heb stug volgehouden... en eindelijk een normale mail terug gehad.
Ook met excuses erbij :thump_up:
Weer een bericht terug en weer een persoonlijk bericht gehad.

Maar de aantekening blijft staan, en Ebay kan verder niks voor me doen.
Heb de verkoper neg. feedback gegeven... Had die z'n rekeninggegevens maar moeten sturen... na meer dan 10x vragen was ik het wel zat.
Plaats reactie