GP Indianapolis

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dat heb ik idd wel gelezen ja, Fangio viel uit maar uit respect voor Fangio (die gast reed langs Fangio en zag hem staan, dus geen teamorder) gaf die ander zijn wagen over. Dat Fangio daar verder in ging is een ander verhaal.

@ Curb:

Ik geef zowel Ferrari als MS, ik geef MS zelfs een pluim voor zijn reactie, nergens de schuld van. Ze hebben verdient gewonnen en ik denk dat zoals het nu gelopen is misschien niet de leukste maar wel 100% eerlijk is geweest. Michelin is te ver gegaan met de banden. Dat heeft ze veel races de winst opgeleverd en nu dus een keer niets. En andersom hadden de andere teams ook niks aan Ferrari toegegeven, getuige de eerste races van het seizoen.

Maar het gaat hier niet langer meer om het niet snel genoeg zijn van de wagens om te kunnen winnen. Het gaat hier om banden die rijders in gevaar brengen, ook de Ferrari rijders. Wat als Ralfs band klapte terwijl MS buitenom aan het inhalen was? Ik zou niet degene willen zijn die Elisabeth moet gaan vertellen dat er 2 zonen "voorlopig" niet meer thuis komen.

Todt had niks hoeven en/of moeten toegeven aan Michelin. Maar hij had daar wel moeten zitten om, zoals de andere teams nu wel hebben gedaan, te beslissen racen zo niet kan doorgaan. Die banden hebben gewoon geen positieve invloed. Todt zou daar juist moeten zitten om aan te geven dat Ferrari's seizoen ook mede door de bandengebeuren in het water leek te vallen.

Dit is gewoon niet goed voor de sport en aangezien Ferrari niet de minste is in die sport moet Ferrari dus ook bij zijn als er dit soort beslissingen genomen worden. Ferrari is 1 van de 10 spelers en als het spel bepaald wordt moet je daar bij zijn. Het er niet bij zijn kan nooit meer opleveren, het is gewoon erg onprofessioneel!
Laatst gewijzigd door St. Paul op wo 22 jun 2005 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

St. Paul schreef:Ik zou niet degene willen zijn die Elisabeth moet gaan vertellen dat er 2 zonen "voorlopig" niet meer thuis komen.

Elisabeth Schumacher is helaas in april 2003 overleden.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Matt Modelautos schreef:
St. Paul schreef:Ik zou niet degene willen zijn die Elisabeth moet gaan vertellen dat er 2 zonen "voorlopig" niet meer thuis komen.

Dat zegt Google er dan niet bij. :| Maar nu ik het hoor kan ik me iets herinneren. Dit gebeurde toch vlak voor een race? Maar neemt niet weg dat ik niet wil dat de 2 heren haar moeten gaan vergezellen. Ook al ben ik van beide geen fan.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

St. Paul schreef:
Matt Modelautos schreef:

Dat zegt Google er dan niet bij. :|

Helaas wél.
Bij intypen Elisabeth Schumacher is dit het allereerste bericht in Google:
http://www.formula1.nl/index/f1crew/nieuws/morgen_begrafenis_elisabeth_schumacher/

Maar er zijn i.d.d. wel ergere dingen in het leven dan een verkl*te race.
Carpe Diem

Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Vond de actie van MS aan het adres van Rubens volkomen legaal en sterk. Rubens had enkele seconden lang ruim voldoende zicht op Schumacher, en wetende dat de man géén centimeter kado geeft vond ik het niet handig van hem dat ie tegen beter weten in náást Schumacher probeerde de bocht te halen.

Leuk overigens om ook eens de boordradio van Ferrari te horen, waar de Meister instructies kreeg om vooral te blijven gassen om Barrie bij de pitsstop voor te kunnen blijven. Zijn mecaniciens hadden er duidelijk wèl zichtbaar schik in dat het opzetje slaagde :dance:

Vond het eerlijk gezegd het enige heugelijke moment van de hele race :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

St. Paul schreef:Ik geef zowel Ferrari als MS, ik geef MS zelfs een pluim voor zijn reactie, nergens de schuld van. Ze hebben verdient gewonnen en ik denk dat zoals het nu gelopen is misschien niet de leukste maar wel 100% eerlijk is geweest.

Verdient gewonnen :nuts: ??? Hou toch op, dit was toch geen race om aan te zien met maar 6 auto's. Volgens mij gingen de Ferrari's nog niet eens voluit.

St. Paul, je hebt werkelijk reaktie's van A tot het tegenovergestelde van Z. De ene keer boor je onterecht Ferrari totaal de grond in en in het verdere verloop van een topic prijs je ze weer de hemel in. En dan telkens de agrumenten die je opnoemt, twijfel ik soms aan je kennis van de F1.

Beste anti-Ferraristen: Hou toch eens op over het negative commentaar richting Ferrari. Ze hebben gewoon hun plicht voldaan en strikt aan de regels gehouden. Ze hadden met de kwestie Michelin totaal niets mee te maken en hoeven dan ook niet aanwezig te zijn bij eventuele bijeenkomsten om het Michelin probleem te kunnen oplossen. Ook Jean Todt niet, zoals door St. Paul telkens wordt beweerd.
O ja St. Paul, laat ik je wel even duidelijk maken, dat Bridgestone een concurent van Michelin is. Niet dat je straks nog in het hoofd rond bazuint, dat Bridgestone misschien voor een oplossing had moet zorgen. Ik wijs je hierop, omdat ik de meeste reaktie's van je in dit topic ook zo in deze richting lees. Zie het maar als vergelijking.

Met dank aan de FIA met telkens hun nieuwe "stront" regels en uiteraard Michelin met het tot het uiterste experimenteren met hun banden, waarbij ze achteraf de veiligheid van de coureurs niet meer kunnen waarborgen.
Denk ook eens 2 race's geleden aan de hobbelband van Raikonen. Zijn de meesten dat dan weer vergeten. Ongelooflijk, dat een band plotseling een "vierkante" vorm begint te krijgen. Indien Alonso nog 4 á 5 rondjes had doorgereden, dan was bij hem hetzelfde gebeurd.

Nogmaals:
Aan deze bizarre race van Indianapolis zijn er maar 2 schuldig. De FIA met hun telkens nieuwe regeltjes en uiteraard Michelin, die hun zaakje niet in orde hadden en door de huidige regels van de FIA hun probleem ook niet meer konden verhelpen.

Mijn standpunt:
Volgend jaar maar 1 bandenmerk en de coureurs zo vaak ze maar willen nieuwe banden kunnen halen in de pits. Dat maakt het racen weer een stuk aantrekkelijker en veiliger, dan nu met die hobbelbanden en klapbanden. :thump_down:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

@ Matt: Ik wist haar naam niet dus ik heb gezocht op MS en moeder, toen kreeg ik het helaas niet te zien.

En voor TRD:

The Red Dream schreef:St. Paul, je hebt werkelijk reaktie's van A tot het tegenovergestelde van Z. De ene keer boor je onterecht Ferrari totaal de grond in en in het verdere verloop van een topic prijs je ze weer de hemel in.

Als jij met een quote kunt aangeven waar ik Ferrari danwel Bridgestone in dit topic de grond in boor dan zou ik dat graag van je vernemen... Bij mijn weten heb ik alleen commentaar op Todt, Jordan en Monteiro geleverd.

Als jij mijn posts daadwerkelijk van A tot Z had gelezen in plaats van dat alleen hier te roepen dan had je nu begrepen dat ik duidelijk heb gezegd dat:
St. Paul schreef: Michelin is te ver gegaan met de banden. Dat heeft ze veel races de winst opgeleverd en nu dus een keer niets.

en:
St. Paul schreef:het gaat hier niet langer meer om het niet snel genoeg zijn van de wagens om te kunnen winnen. Het gaat hier om banden die rijders in gevaar brengen, ook de Ferrari rijders.

dus:
St. Paul schreef:Todt had niks hoeven en/of moeten toegeven aan Michelin. Maar hij had daar wel moeten zitten om, zoals de andere teams nu wel hebben gedaan, te beslissen racen zo niet kan doorgaan.

omdat ik (net als ieder ander mag ik aannemen!) niet wil dat rijders:
St. Paul schreef: niet meer thuis komen.

En over tegenstrijdigheden gesproken. Je zegt zelf dat Ferrari niet verdiend heeft gewonnen. Terwijl je verderop aangeeft dat Ferrari niets aan dit geheel kan doen... Ferrari kan er idd niets aan doen dat zij hun zaakjes wel op orde hebben en andere teams niet. Dan winnen ze toch verdiend? Los van het feit dat de race nergens meer over ging en de tegenstand in de pits stond. Maar dat de rest geen race kan rijden is niet Ferrari's fout en betekent niet dat de winst niet verdient was. Had een ander willen winnen had diegene zijn zaakjes, lees de juiste banden, maar moeten regelen. Dat is ook sport. Of je nu uitvalt door een crash of een banden die niet voldoen betekent niet dat de ander onverdiend wint...

En over mijn kennis... Was ik laatst niet degene die jou verbeterde toen jij beweerde dat Ralf Schumacher in 1997 2de was op Spa? Dat was namelijk 1998... :wink: Ik wacht met spanning op de quote waar ik Ferrari in dit topic afbrand en de schuld geef voor deze race. Succes!
117ayrton
Contacteer:

stoddart eist ontslag f.i.a.baas

Bericht door 117ayrton »

paul Stoddart eist het ontslag van max mosley die geen enkel compromis heeft willen aanvaarden ,wel mijnheer stoddart voor 1 keer geef ik u groot gelijk die vent moet zo vlug mogelijk opstappen want die is heel erg :nuts: :nuts: :nuts: :nuts: :nuts: aan het doorslaan ,dat is zeker en vast.wie hier nu al dan niet gelijk heeft laat ik in het midden,ik zie duidelijk twee kanten de fanatieke ferrariste en langs de andere kant de mensen die voor de andere teams zijn.en dan nog dit ,bernie heeft in de begin jaren zeer veel goeds gedaan voor het formule 1 maar is zich met de jaren gaan gedragen als een despoot ,wegens te veel macht.zoals zoveel andere heren dat hebben gedaan .met alle gevolgen die we nu kennen .
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Re: stoddart eist ontslag f.i.a.baas

117ayrton schreef:wie hier nu al dan niet gelijk heeft laat ik in het midden

Ben ik helemaal met je eens Victor. Wie er nu gelijk heeft of niet doet eigenlijk niet ter zake.
Feit is dat de F1 fans (wederom) de dupe zijn geworden. En dit mag het gehéle Formule 1 wereldje zich aanrekenen.
Want het is ook niet alleen de wanvertoning van afgelopen zondag wat er mis is. Er is meer aan de hand wat niet deugd.
Laten we alleen met z'n allen hopen dat de heren zich nu ook realiseren dat dit de druppel is geweest die de emmer,............én dat ze inzien dat er zonder fans ook géén Formule 1 is.
Zo niet, dan is deze sport écht ten dode opgeschreven.
Carpe Diem

117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Matt Modelautos schreef:
117ayrton schreef:wie hier nu al dan niet gelijk heeft laat ik in het midden

Ben ik helemaal met je eens Victor. Wie er nu gelijk heeft of niet doet eigenlijk niet ter zake.
Feit is dat de F1 fans (wederom) de dupe zijn geworden. En dit mag het gehéle Formule 1 wereldje zich aanrekenen.
Want het is ook niet alleen de wanvertoning van afgelopen zondag wat er mis is. Er is meer aan de hand wat niet deugd.
Laten we alleen met z'n allen hopen dat de heren zich nu ook realiseren dat dit de druppel is geweest die de emmer,............én dat ze inzien dat er zonder fans ook géén Formule 1 is.
Zo niet, dan is deze sport écht ten dode opgeschreven.

ik vrees dat dit ook zo is,want de F.I.A zal volgens mij de teams zwaar straffen die niet reden en zo de sport helemaal dood doen.
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Curbstone Models schreef:En wat als Alonso dezelfde actie op Schumacher uitgevoerd zou hebben, dan zaten jullie zeker te wippen op de bank van vreugde..... "mooiste actie ooit" zou dan zeker hier ergens gestaan hebben.....

bah...

True, kan ik ook niet mee om
Direct alles in de schoenen schuiven van de rooi. Heb zelfs zo'n beetje de indruk dat velen de kans zien om hun een beetje af te reageren voor de successen die ze de voorbije jaren hebben gehad...

Jolly schreef:teamorders vind je in elke tak van autosport ....get used to it

idem

Kan mij zeker vinden in de reacties van Curbstone en Jolly. En niet enkel omdat ik een Ferrari-fan ben. Ik hoop dat er geen sanctie komt voor de Michelin-teams, want dan is't helemaal om zeep :? Misschien een voorwaardelijke straf m.b.t. dit seizoen...?
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

117ayrton schreef:..........want de F.I.A zal volgens mij de teams zwaar straffen die niet reden en zo de sport helemaal dood doen.

Dat weet ik zonet nog niet. Ze weten écht wel dat dit "zelfmoord" is, en er zal wel een of ander l*llig compromis uitkomen.
Misschien wordt het wel eens tijd dat de fans zich roeren:
Bij de eerstvolgende wedstrijd met 100.000 man met witte zakdoekjes zwaaien. (zoals in Nou Camp) :mrgreen: .
Niet dat het iets uitmaakt, maar je toont wél je mening.
Of hoe zou er gereageerd worden indien bij de TV stations 0% kijkdichtheid zou zijn bij een G.P. :?:
Ik weet: het is niet te realiseren, maar het zou een goed statement zijn.
Carpe Diem

117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Matt Modelautos schreef:
117ayrton schreef:..........want de F.I.A zal volgens mij de teams zwaar straffen die niet reden en zo de sport helemaal dood doen.

Dat weet ik zonet nog niet. Ze weten écht wel dat dit "zelfmoord" is, en er zal wel een of ander l*llig compromis uitkomen.
Misschien wordt het wel eens tijd dat de fans zich roeren:
Bij de eerstvolgende wedstrijd met 100.000 man met witte zakdoekjes zwaaien. (zoals in Nou Camp) :mrgreen: .
Niet dat het iets uitmaakt, maar je toont wél je mening.
Of hoe zou er gereageerd worden indien bij de TV stations 0% kijkdichtheid zou zijn bij een G.P. :?:
Ik weet: het is niet te realiseren, maar het zou een goed statement zijn.

ik hoop het dat je gelijk krijgt en ik niet ,maar ik zie het heel sober in ,nu dit zal hoe dan ook zeer diepe wonden na laten daar ben ik heel zeker van .
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Ik denk eigenlijk niet dat dit hele indianapolis verhaal zo'n lange staart zal krijgen. Tuurlijk in Amerika is iedereen een beetje ondersteboven van het hele gebeuren en dat kan ik me voorstellen, aangezien het daar ook nog niet echt een gevestigde tak van autosport is. Ik hoorde Olaf Mol zeggen dat de F1 van Amerika waarschijnlijk naar Las Vegas verhuist. Als dat gebeurt denk ik dat men het, althans in Amerika over een paar jaartjes is vergeten, nou niet vergeten, maar zal het meer worden genoemd als een "weet je nog van 2005 - verhaal". Voor Europa, het Oosten en Canada denk ik dat het nog minder effect heeft en denk dat op die plaatsen de Formule 1 er snel weer bovenop is. Dat is, als zoiets niet vaker gebeurt.
Laatst gewijzigd door hanzjepanzje op wo 22 jun 2005 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

hanzjepanzje schreef:Ik denk eigenlijk dat dit hele indianapolis verhaal zo'n lange staart zal krijgen. Tuurlijk in Amerika is iedereen een beetje ondersteboven van het hele gebeuren en dat kan ik me voorstellen, aangezien het daar ook nog niet echt een gevestigde tak van autosport is. Ik hoorde Olaf Mol zeggen dat de F1 van Amerika waarschijnlijk naar Las Vegas verhuist. Als dat gebeurt denk ik dat men het, althans in Amerika over een paar jaartjes is vergeten, nou niet vergeten, maar zal het meer worden genoemd als een "weet je nog van 2005 - verhaal". Voor Europa, het Oosten en Canada denk ik dat het nog minder effect heeft en denk dat op die plaatsen de Formule 1 er snel weer bovenop is. Dat is, als zoiets niet vaker gebeurt.

ik denk toch dat je het wat te licht op neemt ,maar ja iedere zjn mening :D
Plaats reactie