Exoto 1:18

Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Ik ook, althans die van 2000 :D! Op deze manier krijg je echt een schitterende formule 1 line-up van Exoto. De 126 C2 die vast ook wel in Nuremberg staat wordt vast ook gaaf. Oeh! Ben zo blij. :D Had de hoop wat betreft de F12000 min of meer opgegeven, maar dit is erg goed nieuws.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Exoto heeft nu ook een rode 500 F2 1953 versie aangekondigd:

AfbeeldingAfbeelding
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Is de versie met lange uitlaat. Ben benieuwd of ze nog meerdere versie's uitbrengen van de F500.
Misschien nog wel de blauwe versie van de fransman Louis Rossier of de rooie versie met witte driehoek van de zwitser Rudy Fisher.
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

En weer wat lekkers aangekondigd! De Alfetta 159!

Afbeelding

Ik hoop al tijden stilletjes op een Alfa P3 van de Scuderia Ferrari van Exoto. Dit gaat in ieder geval in de goede richting! :D
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Die Alfa is van ongekende schoonheid, deze is over 100 jaar nog een topper.

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
fobie
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 12:38
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper

Bericht door fobie »

Deze zou ook uitkomen.Bestaat al van Carousel 1 maar de Exoto heeft toch dat beetje meer.
Afbeelding
Deze komt er zeker bij in de collectie.
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Daarstraks de Porsche 917/30 Speed Record Holder van 1975 zien staan op een site voor rond de 275 euro.
Dit model heb ik al in Sunoco uitvoering en heb de prijs eens bekeken die ik er iets meer dan 2 jaar geleden voor betaald heb en dat was 175 euro.
Dat is dus 100 euro verschil voor hetzelfde model ongeveer. Zo een prijsstijgingen vind ik er echt wel serieus over.
Sommige grondstoffen zijn momenteel mss wel wat duurder, maar zo een verschil kan dat niet maken, want als die "grondstoffen" dan terug wat dalen zullen hun prijzen zeer zeker niet meer dalen.
Vroeger kocht ik soms wel nog een 934 of 935 bij omdat ik dit model knap vind en er dan een nieuwe mooie bedrukking op staat en toen kostte zo een model rond de 150 euro, als deze nu voortaan allemaal +200 euro gaan kosten haak ik echt wel af met bijkopen en zal er alleen een Exoto model bijkomen die ik echt nog niet heb.
Want er staan wel wat modellen in pre-order , maar ondertussen is dit ook al 3 jaar :P
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Exoto heeft voor zijn nieuwe modellen, en ook enkele oudere modellen de prijs van $298,95 in de Exoto catalogus staan. Een enkel model wordt nog wel aangeboden voor $239,95.

Je kan deze prijzen bijna 1:1 converteren naar Euro's.

Ik vrees dat deze prijzen bij Exoto eerder regel zullen zijn dan uitzondering. Een duidelijke keuze, welke te maken heeft met onder andere de relocatie van Exoto van Zuid-oost Azie naar het Midden-Oosten voor de fabricatie/productie van de modellen.
Dit heeft ook aanloop problemen veroorzaakt met de kwaliteit van onderdelen en verf.
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

De Dollar staat veel lager ten opzichte van de Euro. Waarom zou je een model dat 298.95 dollar geprijsd staat dan ook 298.95 euro betalen?
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Transportkosten, opslagkosten, tussenhandel, verkoper, dat telt ook allemaal mee :wink:
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Hoe verklaar je mij dan dat enkele jaren geleden de prijs voor de Jagermeister gifset (met de 934 en 935 in) op hun site voor minimum 498.95 dollar stond en in het begin op modellissimo te koop was voor 300 euro ofzo? Toen stond de dollar zelfs nog niet zo laag als die nu staat..

In mijn ogen is die site zoals je bij een groothandel iets particulier gaat kopen, dan betaal je ook de volle pot. In het geval van Exoto precies nog meer.. Maar als je als handelaar bij zo een groothandel koopt krijg je dit sowieso met korting ( te zien hoe veel je aankoopt of je een geregelde koper bent.. ) en dan kan je zelf als handelaar er nog eens je winstmarge op nemen.. Dit is bij elke job zo, dus waarom met schaalmodellen niet?
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Waarom een individueel bedrijf zich niet houdt aan de adviesprijs moet je vragen aan dat bedrijf. Ik ben geen alwetende-goeroe en kan ook niet kijken in de marges en boekhouding van een organisatie zoals Modellissimo.

Ik weet wel dat 300 euro zwaar onder de originele adviesprijs ligt.
Als een bedrijf eventueel van een partij afmoet dan zullen ze korting bieden, vandaar wellicht het prijsverschil.

Zeker bij Exoto kan je de dollar prijs altijd omzetten naar een Euro prijs. Zo is het de laatste jaren bij hen altijd geweest. Of dit nou gaat/ging over de oudere modellen zoals de Lotussen, of de nieuwe modellen zoals de Williams FW14.
InjectTheVenom
Banned
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 06 dec 2006 17:09
Locatie: Limburg

Bericht door InjectTheVenom »

Hoeveel Shelby Cobra's heeft Exoto eigenlijk uitgebracht vraag ik me af? En zijn het alleen Daytona's of ook de roadsters (kom tot nu toe alleen Daytona tegen)?
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Van de Shelby Cobra's heeft Exoto de 260 en de 289 gemaakt.
Waaronder de meeste Roadsters, maar ook een 260 met een softtop. Die is wel zeer lastig om te vinden en zal niet meer gefabriceerd worden door Exoto.
Van de 289 zijn wel varianten gemaakt met een hardtop, namelijk een rode en een zwarte. beide met een zwarte hardtop. Bij mijn weten zijn die wel nog te koop/leverbaar.
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

En de volgende F500 staat ook te koop nu bij Exoto:

Item: GPC97195
Model: 1952 Ferrari 500 F2 Short Nose
Version: Winner, Grand Prix of Switzerland
Drivers: Piero Taruffi
Features: Short nose body

Afbeelding

Foto afkomstig van EXOTO nieuwsbrief.
Gesloten