Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
Re: Verzameling OTF'er (Audi-Porsche RS2 Avant)
Die Audi is dik geld waard vandaag de dag. 

nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Voor mij eigenlijk wel de mooiste, mede door het verhaal en het feit dat deze wagen Audi op de kaart zette...alain_1978 schreef:Mooie RS2. Blijft nog steeds 1 van de mooiste RS-modellen bij Audi.
Otto heeft er een mooie verkleining van gemaakt
Ook de A6 (C4) als S6 Avant Plus vind ik knap...Bert schreef:Mooi strak model. toen waren Audi's toch een stuk leuker...

Hele dikke Audi!
Aan de mooie foto's te zien ook één van de betere ottomodel uitgaves!
Aan de mooie foto's te zien ook één van de betere ottomodel uitgaves!
Re: Verzameling OTF'er (Renault 5 GT Turbo Alain Oreille)
Om een imago-impuls aan een bepaald model te geven, koppelen constructeurs een sportieve versie van een wagen soms aan een (succesrijke) piloot. Ik denk hierbij aan de Citroën DS3 Racing Sébastien Loeb, de Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen, BMW M3 E30 Cecotto/ Ravaglia, de Peugeot 206 Bruno Thiry, de Ford Focus François Duval…
Ook op basis van de Renault 5 GT Turbo Phase II is er een dergelijke serie in 1989 en 1990 vervaardigd: de Alain Oreille (voor andere markten: Raider/Bleu Sport).
Mechanisch bleef alles ongewijzigd, vooral de uitrusting was fundamenteel anders. Het begon bij de carrosserietint: Bleu Sport 449 die ook te vinden was de op de velgen, een logo op de portieren, het ontbreken van de “GT Turbo”-logo’s op de flanken… Het interieur was discreter: blauw in plaats van rood voor de triangels en het tapijt, elektrische raambediening, centrale vergrendeling met afstandsbediening, radio-casette met 4 luidsprekers, verlichting in koffer, handschoenkastje. Motorisch bleef alles ongewijzigd.
De fabrikant is wederom OttoMobile, die hiermee een product aflevert dat mooi combineert met de “normale” Phase I en Phase II van Norev.

Uniek voor deze versie.

Velgen in Bleu Sport en het ontbreken van het GT Turbo-logo.

Ook de Griffe was opgebouwd op dezelfde leest…

Ook op basis van de Renault 5 GT Turbo Phase II is er een dergelijke serie in 1989 en 1990 vervaardigd: de Alain Oreille (voor andere markten: Raider/Bleu Sport).
Mechanisch bleef alles ongewijzigd, vooral de uitrusting was fundamenteel anders. Het begon bij de carrosserietint: Bleu Sport 449 die ook te vinden was de op de velgen, een logo op de portieren, het ontbreken van de “GT Turbo”-logo’s op de flanken… Het interieur was discreter: blauw in plaats van rood voor de triangels en het tapijt, elektrische raambediening, centrale vergrendeling met afstandsbediening, radio-casette met 4 luidsprekers, verlichting in koffer, handschoenkastje. Motorisch bleef alles ongewijzigd.
De fabrikant is wederom OttoMobile, die hiermee een product aflevert dat mooi combineert met de “normale” Phase I en Phase II van Norev.

Uniek voor deze versie.

Velgen in Bleu Sport en het ontbreken van het GT Turbo-logo.

Ook de Griffe was opgebouwd op dezelfde leest…

Laatst gewijzigd door OTF'er op zo 09 dec 2012 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

knappe r5, de griffe is ook heel leuk, vroeger heeft kennis van me nog met zo'n 205 gereden, waar is de tijd 

Zo,n 5je turbo is nog steeds erg gaaf.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Moet zeggen dat ik het persoonlijk nog steeds een fijne rakker vind.
Hoekig met afgeronde vormen. Lekker motortje er in, laag gewicht en sturen maar.
helaas zie je dit model weinig tot nooit meer rijden. Of hetd e roestduivel is, of dat jonge bestuurders te vaak een boompje hebben proberen te koppen
Blijft zonde, want dit zijn wel geinige pakketjes voor de echte liefhebbers.
Hoekig met afgeronde vormen. Lekker motortje er in, laag gewicht en sturen maar.
helaas zie je dit model weinig tot nooit meer rijden. Of hetd e roestduivel is, of dat jonge bestuurders te vaak een boompje hebben proberen te koppen

- Mr. Dj M.
Weer een mooie foto serie en eenmodel dat ik helaas mis in de verzameling.
Echt een top uitvoering die Otto hier gekozen heeft!
Misschien dat Norev er ooit mee uitpakt aangezien ze al een mal hebben...Mr. Dj M. schreef:Weer een mooie foto serie en eenmodel dat ik helaas mis in de verzameling.
Deze periode bood veel moois qua sportieve Franse hatchbacks...rsh_scuderia schreef:Moet zeggen dat ik het persoonlijk nog steeds een fijne rakker vind.
Sommigen vielen ook te prooi aan lui die het uiterlijk "verbeterden":

Ik zou het in ieder geval geen straf vinden ooit een Griffe of een Alain Oreille te bezitten.

- Jolly Club
Na 20 jaar wil ik nog steeds zo'n Blue Sport in 1:1

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- alain_1978
Waw, wat een prachtige uitvoering van de Renault 5 zeg
Die donkerblauwe kleur staat hem zoooooo goed. Otto heeft idd weer goed zijn best gedaan. Eén van de prachtigste modellen die ze tot hiertoe gemaakt hebben.
Hele knappe update

Die donkerblauwe kleur staat hem zoooooo goed. Otto heeft idd weer goed zijn best gedaan. Eén van de prachtigste modellen die ze tot hiertoe gemaakt hebben.
Hele knappe update

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- ronald-clio
- Schaal: 1:43
Super mooi model weer van otto en ja een mooi model de bleu sport. Deze gaat ook zeker in mijn verzameling komen!
Een kennis van me heeft een bleu sport in 1:1 en het zijn meesterlijke wagens!
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Prachtig model deze Renault 5
Ook erg fraai samen met de 205 

Ook de reclamefoto's van indertijd vind ik best leuk.ronald-clio schreef:Super mooi model weer van otto en ja een mooi model de bleu sport. Deze gaat ook zeker in mijn verzameling komen!

Ik moet wel bekennen dat ik nog iets meer fan ben van de 205 GTi, vooral in Griffe-uitvoering.

- ronald-clio
- Schaal: 1:43
Alleen erg jammer dat er nog maar weinig reclame materiaal is terug te vinden, alsof de 1:1 versie's met het rclame materiaal in rook zijn opgegaan
.
De griffe 295 gti is ook zeker een mooie auto , maar ja voor mij als Renault liefhebber snap je wel dat voor de mij de bleu sport mooier is

De griffe 295 gti is ook zeker een mooie auto , maar ja voor mij als Renault liefhebber snap je wel dat voor de mij de bleu sport mooier is

Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!