F1 2006
- hanzjepanzje
- hanzjepanzje
Nieuwe regels voor de komende jaren, althans volgens f1racing
2008
- Mogelijk verbod op barge boards, winglets en chimney's
- Mogelijk beperkt gebruik van windtunnels en/of schaalmodellen
2009
- Verminderen van downforce met vijftig procent (waarom?)
- Hergebruiken en opwekken van de energie bij het remmen (waarom?)
- Recyclen van de warmte van de motor (waarom?)
- Aërodynamische aanpassingen om inhalen te bevorderen
- Motor en versnellingsbak moeten mogelijk vier races meegaan
2010
- Deel van de warmte van de motor weer omzetten in energie
- Deel van de uitlaatgassen weer omzetten in energie
2011
- Mogelijke introductie van nieuwe turbocharged motor (YES!)
- Gebruik van biobrandstoffen
- Toestaan van elektronica die de wagen energiezuiniger kan maken
- Mogelijk vrijlaten van inzet elektronische driver-aids
YES! ik was eerder dan F1racer!
Overigens vind ik dat Formule 1 vanaf 2008 een nieuwe V12 moet invoeren, met turbo, zonder apparaatjes die het besturen makkelijker maken, op slicks. Kortom, dat het allemaal nog veel harder gaat! Maar blijkbaar zit ik niet helemaal op 1 lijn met de Greenpeace leden van de FIA...recycling, pfff!
2008
- Mogelijk verbod op barge boards, winglets en chimney's
- Mogelijk beperkt gebruik van windtunnels en/of schaalmodellen
2009
- Verminderen van downforce met vijftig procent (waarom?)
- Hergebruiken en opwekken van de energie bij het remmen (waarom?)
- Recyclen van de warmte van de motor (waarom?)
- Aërodynamische aanpassingen om inhalen te bevorderen
- Motor en versnellingsbak moeten mogelijk vier races meegaan
2010
- Deel van de warmte van de motor weer omzetten in energie
- Deel van de uitlaatgassen weer omzetten in energie
2011
- Mogelijke introductie van nieuwe turbocharged motor (YES!)
- Gebruik van biobrandstoffen
- Toestaan van elektronica die de wagen energiezuiniger kan maken
- Mogelijk vrijlaten van inzet elektronische driver-aids
YES! ik was eerder dan F1racer!

Overigens vind ik dat Formule 1 vanaf 2008 een nieuwe V12 moet invoeren, met turbo, zonder apparaatjes die het besturen makkelijker maken, op slicks. Kortom, dat het allemaal nog veel harder gaat! Maar blijkbaar zit ik niet helemaal op 1 lijn met de Greenpeace leden van de FIA...recycling, pfff!
Groeten, Hans
--
F93a Alesi, F575GTC Kyosho
--
- Jolly Club
Mijn god
Einde van de voorraad fossiele brandstoffen komt echt in zicht 
In Duitsland zijn ze een Diesel-kampioenschap voor Rally-wagens aan het opstarten, en F1 moet binnen nu en 5 jaar bekant over op zonne-energie
Ik ga vast een nieuwe hobby beginnen, en de naam http://www.modelwindmolenforum.nl claimen
Spreek ik jullie daar allemaal wel weer over een jaar of wat

In Duitsland zijn ze een Diesel-kampioenschap voor Rally-wagens aan het opstarten, en F1 moet binnen nu en 5 jaar bekant over op zonne-energie

Ik ga vast een nieuwe hobby beginnen, en de naam http://www.modelwindmolenforum.nl claimen

Spreek ik jullie daar allemaal wel weer over een jaar of wat

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Die klasse rijdt al, en Diesel wordt ook gewoon uit Olie gehaald, dus die vlieger gaat niet op.Jolly Club schreef:Mijn godEinde van de voorraad fossiele brandstoffen komt echt in zicht
In Duitsland zijn ze een Diesel-kampioenschap voor Rally-wagens aan het opstarten
WRC zou wel binnen 5 jaar op Ethanol moeten rijden, tenminste dat wil Moseley, maar dat is dan weer geen probleem want dat spul kan ook in de motoren van nu (lichtelijk aangepast).

- vivado ferrari collection
- Contacteer:
F1 behoort het neusje van de zalm qua techniek te zijn en de roep op nieuwe/schone brandstoffen wordt steeds groter. Dus ik vind het niet eens zo slecht dat ze verplicht die kant op gaan. Bovendien remt dat de teams toch niet. Dat doen de huidige maatregels immers ook niet.
Alleen driver-aids moeten ze bannen. Dat zou samen met de halvering van de downforce (waar ik zeer voor ben) misschien wel leiden tot mooiere wagens en inhaalacties. Windtunnels bannen slaat nergens op. Want dan gaat iedereen testen in het echie. Dan heeft er 1 team weer enorm veel voordeel.
Alleen driver-aids moeten ze bannen. Dat zou samen met de halvering van de downforce (waar ik zeer voor ben) misschien wel leiden tot mooiere wagens en inhaalacties. Windtunnels bannen slaat nergens op. Want dan gaat iedereen testen in het echie. Dan heeft er 1 team weer enorm veel voordeel.

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- vivado ferrari collection
- Contacteer:
Inderdaad. Het moet weer meer op de rijder aankomen. En de techniek is natuurlijk ook voor de hele autoindustrie-ontwikkeling zelf zeer belangrijk. De F1 heeft vele "uitvindingen" laten doorontwikkelen. De achteruitkijkspiegels zijn ook afkomstig uit de autosport (Serieus)St. Paul schreef:F1 behoort het neusje van de zalm qua techniek te zijn en de roep op nieuwe/schone brandstoffen wordt steeds groter. Dus ik vind het niet eens zo slecht dat ze verplicht die kant op gaan. Bovendien remt dat de teams toch niet. Dat doen de huidige maatregels immers ook niet.
- Jolly Club
Ford Ka met een dieselal 3 jaar een rally klasse met diesels voornamenlijk de ford focus daarvoor de ford K en Suzuki's

Wat ik natuurlijk bedoel te zeggen is dat naast de trekkracht van een goede dieselmotor de geringere dorst van een dieselwagen natuurlijk ook een argument is om over te stappen. Zie het Audi-esel succes op LeMans.Diesel wordt ook gewoon uit Olie gehaald, dus die vlieger gaat niet op.
En minder verstookte liters past wel degelijk in dat rijtje van FIA-proefballonetjes

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
en diesel voorkomt ok dat er minderkans is op slijtage van een versnellings bak
als we dan toch technisch gaan beginnen jolly
Renault's 2007 challenger will be launched in the Dutch capital Amsterdam on 24th January 2007. The car will be launched at ‘The Factory’, an industrial exhibition space in the Oostenburg area of the city. Amsterdam is the home city of the team’s new title partner, ING Group.

als we dan toch technisch gaan beginnen jolly

Renault's 2007 challenger will be launched in the Dutch capital Amsterdam on 24th January 2007. The car will be launched at ‘The Factory’, an industrial exhibition space in the Oostenburg area of the city. Amsterdam is the home city of the team’s new title partner, ING Group.
Curbstone Models schreef:bilder.rtl.de//p2/2006-11/2482449/2481873.jpg
ik voel een decalsetje opkomen....![]()
![]()
in mijn (vrijwel) complete Mika Hakkinen verzameling mag deze natuurlijk niet ontbreken....
en van mij mag die zo weer terug.....
Nou....
Norbert Haug schreef:"it is completely possible that he could have a role with us in the future.
En snel genoeg was hij dus iig voor nog een test.Mika Hakkinen schreef:"I have no feeling about it yet," he commented. "Obviously you guys want to understand if I am coming back to F1 or if I am staying in the DTM - and at the moment the idea is the DTM."
Hakkinen, however, rejected the notion that his laps in the MP4-21 are just for 'fun', or a publicity stunt.
He continued: "I think the thing for me to answer is, am I quick enough? It is all exciting but it is absolutely serious, it is not only fun, you know.
"You cannot test a Formula One car and say it is a joke."
Misschien zelfs bij andere teamsJust as a fascinating new rumour hits the airwaves, McLaren has left the door open for retired double World Champion Mika Hakkinen to test again for the Woking team.
In the wake of the 38-year-old's out-of-the-blue test at Barcelona last week, the newspaper Turun Sanomat claimed this week that Gerhard Berger may have recently offered Hakkinen a seat at his Toro Rosso team in 2007.
Backing up the Finnish daily's assertion is the fact that neither 2006 STR pilot, Tonio Liuzzi or Scott Speed, were listed on the FIA's newly-published official entry list for 2007.
Schumacher had dit jaar ook makkelijk nog kunnen rijden. En als Mika zegt niet voor niets te testen en Mclaren biedt hem nog een test aan en zijn DTM is nog niet rond....Spyker Team Principal Colin Kolles has added further intrigue to speculation of a possible return to Formula One for twice World Champion Mika Hakkinen.
But at the Motor Sport Business Forum in Monaco this week, Kolles suggested to adrivo.com that a third team's name might be added to the fascinating Hakkinen gossip.
Silverstone based Spyker is yet to announce a team-mate for Christijan Albers next year, and Kolles said: "At the moment McLaren's drivers are Alonso and Hamilton, but there still could be a surprise.
A rumour last week indicated that Spyker had offered McLaren no less than $10m to secure the services of 21-year-old GP2 Champion Hamilton in 2007.
tsja... Mika Pauli Häkkinen terug.

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016

- hanzjepanzje
Als je pauli bent zou ik me voor kunnen stellen dat als je als tweevoudig wereldkampioen afscheid genomen hebt van de sport, je niet weer in de middenregionen of misschien wel iets lager terug wilt komen. Je bent immers bijna op je hoogtepunt gestopt en dan moet je je weer gaan bewijzen ten opzichte van de jonge mannen in het veld. Je kunt, als je totaal niets presteert een ontzettend onwaardig einde geven aan je toch wel indrukwekkende carriere...
Groeten, Hans
--
--