Voor de verandering maar weer eens een 1/43 handbouw model.
Risi Competizione Ferrari F430 GTC, winnaar GT 2 klasse Le Mans 2008.
Model is van Autobarn (AB) en in gelimiteerde oplage van 25, dit is nr 23. AB's zijn feitelijk door proffesionele bouwers gebouwde BBR kitjes (naar men zegt ex BBR medewerkers).
En worden door AB verkocht, oa op Ebay.
(gelimiteerd wil in dit geval zeggen het bodemplaatje, want BBR heeft dit model ook als kit en als factory built)
Voor de geinteresseerden:
Koop niet direct een AB model bij de introductie.
In het begin kosten ze hetzelfde als een BBR. Maar na verloop van tijd worden de modellen vanaf € 1,- aangeboden op Ebay. En gaan meestal uiteindelijk voor de helft of minder van de oorspronkelijke prijs weg. Heb met een beetje geduld inmiddels 3 F430's op deze manier binnengesleept
Echter deze keer werd mijn geduld wel behoorlijk op de proef gesteld.
Was op een gegeven moment in de veronderstelling dat de vlieger gezien de maar 25 stuks dit keer niet zou opgaan. Heb Ari van AB nog wel € 150,- geboden omdat ik de prijs van € 180,- tov een Redline F430 niet helemaal reëel vind.
En Redline met zijn F430 een erg goed model maakt dat aardig in de buurt komt van BBR. In mijn perceptie is een BBR niet € 100,- meer waard dan de Redline. Dus de Redline in eerste instantie dan ook deze F430 van Redline gekocht.
Maar wat schetst mijn verbazing. AB had blijkbaar toch niet alle Risi F430's verkocht. En na een 1e prijsverlaging tot € 140,- werd onlangs het model voor € 1,- aangeboden op Ebay.
De rest is history, model voor minder dan de helft van de oorsponkelijke nieuwprijs gewonnen De Redline heeft inmiddels een mooi plekje bij een medeverzamelaar in de verzameling gekregen.