In welke auto rijden we zelf
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: In welke auto rijden we zelf
Mooie BMW inderdaad, ben alleen niet zo'n liefhebber van dit modeljaar. De velgen staan hem inderdaad erg goed 

Om nog even een plaatje bij het praatje te doen:

Nog even de voorschermpjes erop en dan kan ik 'm invoeren. Staat nu nog op Belgisch kenteken.
Volvo 345 2.0 GLS, B19A motor (1986 CC) met 95 pk, 107.000 km gelopen, bouwjaar april 1981. Ditmaal dus geen 1.4 DL, maar het topmodel uit die tijd. En lopen doet 'ie!

Nog even de voorschermpjes erop en dan kan ik 'm invoeren. Staat nu nog op Belgisch kenteken.
Volvo 345 2.0 GLS, B19A motor (1986 CC) met 95 pk, 107.000 km gelopen, bouwjaar april 1981. Ditmaal dus geen 1.4 DL, maar het topmodel uit die tijd. En lopen doet 'ie!
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Dat lopen geloof ik wel, maar rijdt het nog een beetje?
Als een beest! Hij blijft trekken, zowel bij 2000 toeren als bij 5000, rijdt echt VEEL beter en lekkerder dan een 1.4'tje!rsh_scuderia schreef:Dat lopen geloof ik wel, maar rijdt het nog een beetje?

't Zijn niet voor niets uitstekende caravantrekkers hè

Geloof me, zo'n tweeliter geeft een totaal andere beleving dan een standaard Variomaticje met 1400 cc.
-
- Moderator
MIjn vader heeft 3 Volvo 343's gehad waarvan een "Special" Een zwarte met rode boes strep met spoilert.
Ding liep op LPG en trok de sleurhut.
Ik hoop alleen dat die dingen niet zo heel erg veilig meer zijn. Ik ken een bepaald iemand die in zo een gebakje rondsrijdt die ik niet het allerbeste toe wens
Maar dat zal haast wel niet met een wagen die niet voor niks de bijnaam "Tank "had
Wel een lekker driftijzertje.
op Zandvoort zijn er ook races met deze waggies, als ik mij niet vergis.
Ding liep op LPG en trok de sleurhut.
Ik hoop alleen dat die dingen niet zo heel erg veilig meer zijn. Ik ken een bepaald iemand die in zo een gebakje rondsrijdt die ik niet het allerbeste toe wens

Maar dat zal haast wel niet met een wagen die niet voor niks de bijnaam "Tank "had

Wel een lekker driftijzertje.
op Zandvoort zijn er ook races met deze waggies, als ik mij niet vergis.
O o... ik kan maar één zo'n "Special": de 343 DL Black Beauty.rsh_scuderia schreef:MIjn vader heeft 3 Volvo 343's gehad waarvan een "Special" Een zwarte met rode boes strep met spoilert.

Enne, die dingen zijn wel degelijk sterk, nog steeds...
- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
volvofiel schreef: Enne, die dingen zijn wel degelijk sterk, nog steeds...

Zie liever een echte vierkante Volvo

In delen op zolder, de garage en het tuinhuisjeRicardo schreef:volvofiel schreef: Enne, die dingen zijn wel degelijk sterk, nog steeds...waar staat je vorige ook alweer
![]()

Hahaha, die VW Touareg is gaaf. Heb zelf eens in zo'n monster mogen rijden. Mijn baas had een V10 TDI en die moesten we dus even over Duitsland laten rijden
Geweldig zo'n machine.
Nu mijn eigen wagen even

Een BMW 520i uit 1987.
Blok is opgeboord tot 2.3, 6 cilinder in lijn ( uiteraard)
Op de foto nog 17" velgen van M. Helaas laatst over een kei gereden, die door een grapjas op de weg was gelegd, en 2 lekke banden en kromme velgen. In de lente is het de bedoeling dat er Alpina's of verchroomde BBS honingraad velgen onder komen.

Nu mijn eigen wagen even

Een BMW 520i uit 1987.
Blok is opgeboord tot 2.3, 6 cilinder in lijn ( uiteraard)
Op de foto nog 17" velgen van M. Helaas laatst over een kei gereden, die door een grapjas op de weg was gelegd, en 2 lekke banden en kromme velgen. In de lente is het de bedoeling dat er Alpina's of verchroomde BBS honingraad velgen onder komen.
Minichamps teller schaal 1:43
F1: 190 /\F1 Set's: 6 /\ F1 Giftboxes: 2 /\ F3: 6/\ Indy: 7 /\ DTM: 8 /\ Le Mans: 4/\ Specials: 2
http://s455.photobucket.com/albums/qq274/Modelcarfan/
F1: 190 /\F1 Set's: 6 /\ F1 Giftboxes: 2 /\ F3: 6/\ Indy: 7 /\ DTM: 8 /\ Le Mans: 4/\ Specials: 2
http://s455.photobucket.com/albums/qq274/Modelcarfan/
mooie 5 serie , vind dit een van de mooiste 5 eigenlijk die er gemaakt zijn
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
- maikel
Inderdaad een hele mooie 5er, en die sloffen staan hem toch echt supergoed
wel vervelend dat je er een paar hebt krom gereden, dat is echt balen 

Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
- Jolly Club
Mooie 5-er !! Naar mijn mening de mooiste 5-serie die BMW ooit heeft gemaakt. Misschien komt het omdat ik op zaterdag altijd de zwarte 528 tds van de buurman stond te poetsen om een paar centen te verdienen, prachtauto. 
Alpina's zouden mooi staan, maar als je die niet kunt vinden zou ik persoonlijk teruggaan naar de originele maat. Vind deze 17" namelijk een tikkie aan de grote kant, past niet helemaal in het tijdsbeeld zeg maar...

Alpina's zouden mooi staan, maar als je die niet kunt vinden zou ik persoonlijk teruggaan naar de originele maat. Vind deze 17" namelijk een tikkie aan de grote kant, past niet helemaal in het tijdsbeeld zeg maar...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
Ben het inderdaad met JC eens, terug naar de klassieke velgenJolly Club schreef:Mooie 5-er !! Naar mijn mening de mooiste 5-serie die BMW ooit heeft gemaakt. Misschien komt het omdat ik op zaterdag altijd de zwarte 528 tds van de buurman stond te poetsen om een paar centen te verdienen, prachtauto.

Wat zijn die oude Bmw's toch heerlijke bakken.
Heel knap zenne...
Zou er trouwens ook teruggaan naaar de originele verhoudingen en velgen...
Heel knap zenne...

Zou er trouwens ook teruggaan naaar de originele verhoudingen en velgen...

- pabloprimera
- Contacteer:
In welke auto rijden we zelf
Hallo collega's,
Ik heb pas mijn Nissan Primera Tekna navi 2.0 ingeruild voor wat sportievers,
Namelijk een witte Volvo C30 - 1.8 Sport....
Een lekkere leuke sportieve bak voor een verzamelaar op de helft van zijn leven...
Groetjes Paul alias Pablo Primera.... of nu eigenlijk Pablo Volvo...mmm klinkt minder....

WAAR IK NOG MEER IN HEB GEREDEN.....http://www.paol.nl/ferrari.htm
Ik heb pas mijn Nissan Primera Tekna navi 2.0 ingeruild voor wat sportievers,
Namelijk een witte Volvo C30 - 1.8 Sport....
Een lekkere leuke sportieve bak voor een verzamelaar op de helft van zijn leven...
Groetjes Paul alias Pablo Primera.... of nu eigenlijk Pablo Volvo...mmm klinkt minder....

WAAR IK NOG MEER IN HEB GEREDEN.....http://www.paol.nl/ferrari.htm
http://WWW.PAOL.NL VOOR DE COLLECTIE VAN DE DOOR JAN LAMMERS BEREDEN WAGENS IN DE SCHAAL 1:43