Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Weer even een update van mijn vitrinekast in aanbouw:

Het staat nu 2 keer in de lak, en ik vind het wel een leuk kleurtje zo.

Afbeelding

De lijst der kosten

-Timmerpaneel 115cm x 40cm : 11,73
-Triplexplaat 3,6mm dik : 4,20
-latjes waar glasplaten op komen te liggen : 10,80
-lak : gratis (had ik nog staan)
-glas : 60 euro
-------------
tot nu toe 86,73 euro

Wat er nog moet komen:

-een glasplaat voor er helemaal voor. Ik wil deze in 1 deel hebben, omdat je 2 glasplaten ervoor doet, je zo'n streep in de midden krijgt waar de platen elkaar overlappen. Dat wil ik juist niet.
-nog een houten lijst om de glasplaat op z'n plaats te houden.

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie het anders doen dan dat ik het gedaan heb?
Laatst gewijzigd door jelmer op vr 13 jan 2006 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik vind het heel mooi geworden, ik had zelf die achterlat eraf gelaten, de wagentjes wegen nauwelijk iets en als je een goeie dikte van de glazen plankjes neemt, kan er niets gebeuren.

Vakwerk hoor :thump_up:
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

tis zkr mooi geworden, maar door 't glas toch een stuk duurder, je had net zogoed een vitrinne kunnen kopen, maar snap dat dit leuker mooier handiger is.

ik ga je iig nadoen, echter krijg ik het glas wel voor noppes :lol:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Baas boven baas blijkbaar. :wink:

De vitrine is wel zeer mooi geworden, ziet er zeer goed uit! :thump_up:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Jp-cars schreef:tis zkr mooi geworden, maar door 't glas toch een stuk duurder, je had net zogoed een vitrinne kunnen kopen, maar snap dat dit leuker mooier handiger is.

Als ik een vitrinekast zou kopen van dit formaat, was ik denk ik wel een stuk duurder uit geweest. En ik had niet de maten die ik wil hebben. Dan zit je aan bepaalde maten vast en nu heb ik de kast zo gemaakt zoals ik het wilde. Dat is het voordeel daaraan. :D Het glas wat er voor komt, om de boel af te dekken krijg ik gratis. Mijn broer krijgt toevallig een nieuw kozijn in z'n huis, en daar zit nog een mooi groot stuk glas in. Dit ga ik op maat snijden, en ik zit gebeiteld :thump_up: Oké.. als je dat ook nog zal meerekenen, dan kom je ook op een hogere prijs, maar je moet soms goed om je heenkijken en je kan leuke koopjes doen!!

PeterParker schreef:Ik vind het heel mooi geworden, ik had zelf die achterlat eraf gelaten, de wagentjes wegen nauwelijk iets en als je een goeie dikte van de glazen plankjes neemt, kan er niets gebeuren.
Die achterlat zie je straks bijna niet meer. Ik vond het zelf wel verstandig om deze wel erachter te maken, omdat je een lengte van 110cm moet overbruggen en met een breedte van 8,5cm. Ik denk als je die achterlat weg laat, dat het glas dan wel gaat doorbuigen. Ik heb glas van 5mm dik, maar ik wil het risico niet lopen dat alles op den duur naar beneden toe donderd. :shock:
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Vanmiddag de glasplaten erin gezet, en hij is bijna klaar op de glasplaat na die ervoor moet komen.

Hier een twee-tal foto's :D

Afbeelding
Afbeelding

Al met al heeft het mij zo'n 95 euro gekost, met nog een klein beetje hout voor de lijst eromheen erbij in gerekend. Zo goedkoop heb ik ze nog nergens kunnen vinden. :mrgreen:

Ik vind hem zelf erg mooi geworden alleen is ie nog zo leeg :doh:
Afbeelding
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

al verder hiermee? en dan ben ik vooral benieuwd naar de deur die ervoor moet...
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik ben er nog niet meer mee bezig geweest, heb wat andere dingen te doen die belangrijker zijn, maar de deur word hetzelfde idee als de Bertby-vitrine van de Ikea. Alleen de lijst word iets smaller.

Zo houd je stof buiten :thump_up:

Afbeelding
Afbeelding
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

:wink: zoiets was ik ook vanplan. morgen eraan beginnen
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik ben benieuwd hoe jij er één gaat maken! Is die ook voor 1:43 of voor een andere schaal?

Wel even een fotoverslagje maken he :D :thump_up:
Afbeelding
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

de enigste schaal 1:43 dus :P , zodra ik alles binne hebt, zal ik foto's plaatsen, glas is iig al besteld
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Ik ben zonet de INGO vitrinekast (bij Ikea, maar dat had de naam al wel veraden). Er zitten standaard 4 glazen plaatjes is maar ik ga er nog 5 extra bijsteken. Zo zouden er ongeveer 27 1/18tjes moeten inpassen. Er is wel een kleine opening aan de voorkant maar die ga ik proberen dicht te werken met een rubberachtig iets, dat komt wel in orde.

Afbeelding

Morgen ineen steken en dan zal ik er foto's van posten.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

jelmer schreef:Vanmiddag de glasplaten erin gezet, en hij is bijna klaar op de glasplaat na die ervoor moet komen.

Hier een twee-tal foto's :D

Al met al heeft het mij zo'n 95 euro gekost, met nog een klein beetje hout voor de lijst eromheen erbij in gerekend. Zo goedkoop heb ik ze nog nergens kunnen vinden. :mrgreen:

Ik vind hem zelf erg mooi geworden alleen is ie nog zo leeg :doh:

Heb de kast gezien :thump_up: :thump_up: knap werk, Jelmer :thump_up: Maar spaar je wel 1/43??
[MOD-EDIT]: foto's verwijdert, geen foto's quoten aub, door schumi28
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik ben begonnen met 1:18, daarna 1:12, maar omdat ik de meeste modellen die ik wou hebben nu heb, ben ik overgegaan op 1:43. Maar zoals je weet ben je daar niet zo 1-2-3 mee uitverzameld.

Ik heb nu een kleine 20 1:43 modellen, en een vitrinekast waar zo'n 120 in kunnen staan. :mrgreen: Dus ja.. ik verzamel ook 1:43 :thump_up:
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

120 dan is die kast zo vol :lol: :lol:
Plaats reactie