Jp-cars schreef:tis zkr mooi geworden, maar door 't glas toch een stuk duurder, je had net zogoed een vitrinne kunnen kopen, maar snap dat dit leuker mooier handiger is.
Als ik een vitrinekast zou kopen van dit formaat, was ik denk ik wel een stuk duurder uit geweest. En ik had niet de maten die ik wil hebben. Dan zit je aan bepaalde maten vast en nu heb ik de kast zo gemaakt zoals ik het wilde. Dat is het voordeel daaraan.

Het glas wat er voor komt, om de boel af te dekken krijg ik gratis. Mijn broer krijgt toevallig een nieuw kozijn in z'n huis, en daar zit nog een mooi groot stuk glas in. Dit ga ik op maat snijden, en ik zit gebeiteld

Oké.. als je dat ook nog zal meerekenen, dan kom je ook op een hogere prijs, maar je moet soms goed om je heenkijken en je kan leuke koopjes doen!!
PeterParker schreef:Ik vind het heel mooi geworden, ik had zelf die achterlat eraf gelaten, de wagentjes wegen nauwelijk iets en als je een goeie dikte van de glazen plankjes neemt, kan er niets gebeuren.
Die achterlat zie je straks bijna niet meer. Ik vond het zelf wel verstandig om deze wel erachter te maken, omdat je een lengte van 110cm moet overbruggen en met een breedte van 8,5cm. Ik denk als je die achterlat weg laat, dat het glas dan wel gaat doorbuigen. Ik heb glas van 5mm dik, maar ik wil het risico niet lopen dat alles op den duur naar beneden toe donderd.