Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dat van die extra kosten mag hij niet doorbereken, maar qua verzending denk ik toch dat het een fout van jezelf is, ik stuur altijd eerst een vraag naar de verkoper wat hij aan verzendkosten rekent, er zijn namelijk veel die het model goedkoop aanbieden om vervolgens veel verzendkosten te betalen, er zijn zelfs wel eens "bedrijven" geweest die een object voor nu kopen a 1 euro aanbieden, maar 50 euri verzendkosten vroegen om zo de fee's die je op ebay voor verkopen moet betalen te onderduiken.

Ik zie ook wel eens staan dat ze 17 tot 20 euri verzendkosten vragen, stuur ze dan een mailtje of dat ook goedkoper kan, niet nou dan gaat de aankoop niet door.
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Aangezien je Belg bent kan ik je wel vertellen dat normaal gezien de verzendkosten van Duitsland naar België 17 euro bedragen (verzekerd) en rond de 8 euro (niet verzekerd)

Heb het ook 1x gevraagd om het niet verzekerd op te sturen maar dat wou hij niet.. dus die 17 euro is wel de normale verzendprijs hoor.. Vanwaar die 20 euro komt? geen idee.. Duitsland is groot, mss woont hij echt ver weg van de grens.

Die 3 euro voor de overschrijving zelf kan toch echt niet volgens mij? Ik dacht dat verkopers geen extra kosten hierop mochten vragen (zoals ook bij paypal).

En weet wel.. als je een maximumprijs zet dan moet je ook bereid zijn die te betalen!
Daar kan je echt niet aan onderuit.. of je moest maar een lagere maximumprijs zetten. Op e-bay wordt altijd op het laatste moment de prijs omhoog gejaagd :wink:

Buiten die 3 euro extra kosten voor overschrijving sta je er niet zo sterk voor als je de koop gaat aanvechten bij e-bay..
Afbeelding Afbeelding
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

De maximumprijs daar heb ik ook totaal geen probleem mee.
Kheb die ingesteld, die wou ik ook gewoon betalen.
Khad dan ook gerekend 8 euro erbij, dan is het een normale prijs.
Kvind gewoon, ik als betaler mag toch beslissen hoe ik het laat verzenden?

Ben ik nu eigelijk verplicht dit toch te kopen? Want voor die prijs wil ik dit echt niet doen en stel, wat ik wel betwijfel, maar dat hij uiteindelijk wil verzenden voor de aankoopprijs + 8 euro verzending, dat het dan niet aankomt of beschadigd aankomt.. Daarmee lijkt het mij best (voor mij) dat het gewoon niet gekocht word.

Maar kan er iets tegen mij gedaan worden? Bepaalde stappen ondernomen worden ofzo?
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Timo911 schreef:Kvind gewoon, ik als betaler mag toch beslissen hoe ik het laat verzenden?

Ja en nee, de verkoper wil in dit geval zekerheid dat het aankomt, je kan wel 100 euro aftikken en hij stuurt het model op en jij ontvangt het maar gaat roepen dat je niks ontvangen hebt. Om maar een voorbeeld te geven.

Ben ik nu eigelijk verplicht dit toch te kopen?

Yes.

Want voor die prijs wil ik dit echt niet doen en stel, wat ik wel betwijfel, maar dat hij uiteindelijk wil verzenden voor de aankoopprijs + 8 euro verzending, dat het dan niet aankomt of beschadigd aankomt.. Daarmee lijkt het mij best (voor mij) dat het gewoon niet gekocht word.

En daarom wil hij het dus voor 20 euro laten verzenden, zodat het wel aankomt en als het eventueel beschadigd of verloren gaat dat het dan vergoed wordt.

Maar kan er iets tegen mij gedaan worden? Bepaalde stappen ondernomen worden ofzo?

Dat zou ik niet zo 1, 2, 3 weten, ligt eraan wat de gozer gaat doen, hij heeft namelijk ook aan ebay moeten betalen voor het verkopen van dit object, en dat geld wil hij natuurlijk niet uitgeven als jij niks koopt.
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Je had je beter eerst kunnen oriënteren voordat je gaat meebieden ... :doh:

Je hebt een object gekocht terwijl je de exacte leveringsvoorwaarden nog niet kende. Dat is niet de schuld van de verkoper. Als zijn policy is dat hij enkel verzekerd verzendt, zul je je daaraan moeten conformeren.

Als de verzendkosten erg onredelijk zijn (wat niet het geval is, hooguit die 3 euro voor de overschrijving) zou je er nog vanaf kunnen. Maar in mijn ogen ben je gewoon de rechtmatige koper en mag je aftikken.

Gefeliciteerd met je nieuwe modelauto :mrgreen:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Droes

Bericht door Droes »

Droes schreef:Zal ik even het verhaal van Frans vervolledigen? :evil:

pfff lap kheb dus ook prijs..

Op e-bay deze gewonnen:
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... otohosting
www.one18racing.com/5e5ee920.jpg

Zoals je kunt zien is dit de 'Mild seven' renault, met de tabaksreclame, zo is ook heel duidelijk te zien op de foto van de verkooppagina!

Vandaag krijg ik het pakket toe en wat blijkt?
www.grueterich-software.de/minichamps/010007.jpg

ik heb de 'Fisico' versie gekregen :thump_down:

Meteen een mail gestuurd naar de verkoper om alles uit te leggen..
ben benieuwd..

Kun je hier eventueel verdere stappen tegen beginnen?

zonet een mail terug gekregen van de vrouw van de verkoper.. haar man zit op een congres en zij weet dus niet wat hij juist verkocht heeft.
Ze heeft me vriendelijk gevraagd om tot maandag te wachten op een antwoord van hem zelf.
Ze bedankte mij ook om eerst te mailen naar hun zelf ipv meteen een klacht neer te leggen bij e-bay..

nouja als het allemaal goed afloopt voor mij geen probleem hoor.. ik wil gewoon het juiste model in mijn kast staan hebben..

Ben vriendelijk akkoord gegaan, nu is het wachten tot maandag :|
Afbeelding Afbeelding
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Droes schreef:[..]

zonet een mail terug gekregen van de vrouw van de verkoper.. haar man zit op een congres en zij weet dus niet wat hij juist verkocht heeft.
Ze heeft me vriendelijk gevraagd om tot maandag te wachten op een antwoord van hem zelf.
Ze bedankte mij ook om eerst te mailen naar hun zelf ipv meteen een klacht neer te leggen bij e-bay..

nouja als het allemaal goed afloopt voor mij geen probleem hoor.. ik wil gewoon het juiste model in mijn kast staan hebben..

Ben vriendelijk akkoord gegaan, nu is het wachten tot maandag :|

Denk er aan als je het model van België terugstuurd kost dat U 26€ naar Duitsland met de post! En ik hoop voor U dat de handelaar dat wil terugbetalen.
Afbeelding

Forza Ferrari
Droes

Bericht door Droes »

Droes schreef:Zal ik even het verhaal van Frans vervolledigen? :evil:

pfff lap kheb dus ook prijs..

Op e-bay deze gewonnen:
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... otohosting
www.one18racing.com/5e5ee920.jpg

Zoals je kunt zien is dit de 'Mild seven' renault, met de tabaksreclame, zo is ook heel duidelijk te zien op de foto van de verkooppagina!

Vandaag krijg ik het pakket toe en wat blijkt?
www.grueterich-software.de/minichamps/010007.jpg

ik heb de 'Fisico' versie gekregen :thump_down:

Meteen een mail gestuurd naar de verkoper om alles uit te leggen..
ben benieuwd..

Kun je hier eventueel verdere stappen tegen beginnen?

wil hier toch nog even het resultaat van posten.
Het zat dus zo:

Een paar maanden geleden had hij de 'mild seven' versie al reeds verkocht en had nog de 'fisico' versie staan.. die wou hij nu ook gaan verkopen maar 'vergat' om de afbeelding te veranderen..

Uiteraard meteen gemaild (vriendelijk) om te zeggen dat ik het verkeerde model ontvangen had en dat ik hiermee niet akkoord was.

Hij verontschuldigde zich en vroeg me om even de verzendkosten te checken naar Duitsland zodat hij dit met het gestorte bedrag zou terugbetalen...
De verzendkosten vond hij wat hoog (dacht 12euro ofzo) en hij vond het ook een hele romslomp om het model terug op te sturen blablabla...

Hij deed mij dus een voorstel om 25 euro terug te storten en ik mocht het model houden. (heb 34 euro betaald, inclusief verzending)
Ben ook geen al te moeilijk mens :wink: en ben hiermee akkoord gegaan.

Vandaag netjes de 25 euro op de rekening gestort gekregen.

Eind goed, al goed? Dat vind ik ook ja..

Je ziet.. met een vriendelijk mailtje bereik je veel meer dan meteen klacht neer te leggen bij e-bay of te gaan schelden naar de verzender toe.

Moet zeggen dat de Duitser zeer vriendelijk was en wil dus hiermee ook zijn e-bay naam zuiveren. :thump_up:

Droes
Afbeelding Afbeelding
boerke04

Bericht door boerke04 »

Fijn dat alles naar tevredenheid is afgehandeld Droes :thump_up: .
Afbeelding
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Zojuist iets vreemds meegemaakt op Ebay. Ik zag een model staan met startbod 175 dollar en een Nu Kopen prijs van 225 dollar. Er waren tot een paar minuten voor het einde nul biedingen. Ik besloot om net voor het einde 176 dollar te bieden. Krijg ik een melding dat het eerstvolgende bod hoger ligt dan het Nu kopen bedrag...vervolgens blijkt de veiling plots beëindigd te zijn, zonder verkoop (nul biedingen, Nu kopen prijs nog steeds in beeld).

Hoe kan dit?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Das zeker vreemd... is me nog niet overkomen.
Dat verkopers meebieden wel :thump_down:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik volg momenteel een aantal items op Ebay. Een paar zijn beëindigd, maar heb ik niet uit de lijst verwijderd. Nu zie ik in de kop van de lijst staan, dat 1 item opnieuw is aangeboden. Hoe kan ik vervolgens zien welk item dat is? Ik kom er niet achter.
Groeten, Peter

Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Door op het blauwe te klikken in die zin ;)
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Markopolo schreef:Door op het blauwe te klikken in die zin ;)
Zou je inderdaad denken, maar de tekst is niet blauw/klikbaar. :eh:
Groeten, Peter

Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

als het goed is en je bent in je "mijn ebay" dan staat hij tussen je te volgen lijst, klik dan op het object om die pagina te openen, als het goed is staat daar bovenin ook zo'n regel die zegt dat "Dit object is opnieuw aangeboden" en daar is de tekst wel enigzins blauw en aanklikbaar.
Plaats reactie