Toms

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
BMWMaX
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

Peter Parker schreef:Je overdrijft sterk! Toms is een prima zaak die levert zodra ze het binnen hebben. Beetje geduld hebben!
Jij kan niet bepalenof ik sterk overdrijf. Het is heel simpel of je geeft heel duidelijk aan dat je niet direkt kan leveren of je biedt iets gewoon niet aan. Ik weet uit directe omgeving dat de levering soms moeilijk kan zijn.
We hebben er hier thuis ook mee te maken dus bieden we niet iets aan wat niet direkt leverbaar is.

Simpel en wel zo eerlijk.
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

BMWMaX schreef:Ik heb nu mede gedeeld dat ik uiterlijk zaterdag mijn model verwacht en dat ik anders mij geld direkt terug wil.
Hoe kan je je geld terug willen , als je nog niks betaald hebt ???
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Toms is een winkel waar je altijd telefonisch contact mee kan opnemen als je vragen hebt, waarom doe je dat niet ipv hier je gal spuwen.

Ik heb meerdere modellen in bestelling waarvan de uitgave in de planning is en zodra ze er zijn, krijg je mail.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Jij kan niet bepalenof ik sterk overdrijf. Het is heel simpel of je geeft heel duidelijk aan dat je niet direkt kan leveren of je biedt iets gewoon niet aan. Ik weet uit directe omgeving dat de levering soms moeilijk kan zijn.
We hebben er hier thuis ook mee te maken dus bieden we niet iets aan wat niet direkt leverbaar is.

Simpel en wel zo eerlijk.
En soms komt het voor dat meer mensen hetzelfde model willen hebben met als gevolg dat er iemand zou moeten wachten :mrgreen: En zoals hier al vaker gezegd in het topic, is de winkel van Toms geen stocklist.

Zelf heb ik er 2 keer besteld zonder problemen :thump_up:

Misschien dat wij mensen eens wat geduldiger moeten worden :thump_up:
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Idd , ben het volledig met Ricardo eens, Ik denk dat 50% van mijn modellen van bij Toms komt en ben zelf zeer tevreden over de leveringen en OK soms moet je wel een tijdje wachten , maar Tom's is dan ook vaak de eerste om nieuwe modellen die nog moeten uitkomen aan te kondigen die je dan al via de pre-order in bestelling kan zetten.Overigens is het ook zo dat de oorzaak van dit lange wachten in 80procent van de gevallen bij de fabrikanten ligt. Ze kondigen een model aan met een lanceerdatum en dan moet je uiteindelijk constateren dat het model vertraging loopt of dat Amerika eerst bevoorraad word waardoor Europa 3 maand later voorzien word (AutoArt behoort tot deze categorie). vb. de Aston Martin DBR9 Red Bull van Ixo had ik in juni 2006 besteld en stond op de IXO-side met releasedatum 10oktober 2006 , wel hij is in september 2007 pas op de Europese markt verschenen. Dus zoals Ricardo het eveneens bevestigd , geduld is de boodschap :lol:
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Bondracer schreef:Idd , ben het volledig met Ricardo eens, Ik denk dat 50% van mijn modellen van bij Toms komt en ben zelf zeer tevreden over de leveringen en OK soms moet je wel een tijdje wachten , maar Tom's is dan ook vaak de eerste om nieuwe modellen die nog moeten uitkomen aan te kondigen die je dan al via de pre-order in bestelling kan zetten.Overigens is het ook zo dat de oorzaak van dit lange wachten in 80procent van de gevallen bij de fabrikanten ligt. Ze kondigen een model aan met een lanceerdatum en dan moet je uiteindelijk constateren dat het model vertraging loopt of dat Amerika eerst bevoorraad word waardoor Europa 3 maand later voorzien word (AutoArt behoort tot deze categorie). vb. de Aston Martin DBR9 Red Bull van Ixo had ik in juni 2006 besteld en stond op de IXO-side met releasedatum 10oktober 2006 , wel hij is in september 2007 pas op de Europese markt verschenen. Dus zoals Ricardo het eveneens bevestigd , geduld is de boodschap :lol:
Inderdaad, hier kan ik over meepraten. Op de site van Toms verschenen de Volvo's van Neo Scale Models al vóór ze op de officiële site van Neo Scale Models stonden.
Ook zei de manager van NSM dat de 360GLT begin september zou uitkomen, wel hij is afgelopen week pas daadwerkelijk uitgekomen.
Dus in de meeste gevallen ligt het aan de fabrikant.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Diverse Ferrari's

Bericht door Ferrari10flrb »

Afgelopen week per mail en telefoon contact gehad met Toms wilde voor ca € 200,- aan modellen bestellen die ik op de site had gezien en als het "gevoel" goed zou zijn dan ook nog wel meer. Dus een mailtje gestuurd met de modellen of ze op voorraad waren en of hij er een leuke prijs van wilde maken. En heb ook nog een 250 TR van Bang, nieuw in doos, dubbel dus wie weet kon ik dit model nog wel inruilen

Kreeg vrijwel géén serieuze reaktie op vragen per mail. Dus dan maar per telefoon contact opgenomen. Dacht altijd dat botte boeren in Oost Nederland :wink: :) wonen (woon ik zelf ook namelijk) maar geloof dat Toms er ook één in dienst heeft genomen.

Begrijp dit niet helemaal. feitelijk is vrijwel ieder gekocht model in Nederland in vergelijking met andere landen meeastal duurder en zeker als je de prijzen op Ebay met de Nederlandse prijzen vergelijkt. Dus dan
zal men zich toch op een andere manier moeten onderscheiden.

Conclusie is dat ik dus géén modellen bij Toms zal bestellen.

(Heb de modellen inmiddels elders besteld en inclusief verzendkosten toch € 25,- goedkoper uit)
Jay'z
Contacteer:

Bericht door Jay'z »

Wat mij betreft ben ik nog steeds prima te spreken over Tom's :thump_up: :worshippy:
Als er iets niet meer leverbaar is word ik altijd netjes teruggebeld,
en bespreken we of ik e.v.t. iets anders ervoor in plaats neem.

En ik heb zelf ook geen haast om een bepaald model zo snel mogelijk thuis te krijgen,
waarom zou je haast hebben ?

En als je op hun site inlogd kun je precies zien hoever ze met je bestelling zijn.

:thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Re: Diverse Ferrari's

Ferrari10flrb schreef:Afgelopen week per mail en telefoon contact gehad met Toms wilde voor ca € 200,- aan modellen bestellen die ik op de site had gezien en als het "gevoel" goed zou zijn dan ook nog wel meer. Dus een mailtje gestuurd met de modellen of ze op voorraad waren en of hij er een leuke prijs van wilde maken. En heb ook nog een 250 TR van Bang, nieuw in doos, dubbel dus wie weet kon ik dit model nog wel inruilen

Kreeg vrijwel géén serieuze reaktie op vragen per mail. Dus dan maar per telefoon contact opgenomen. Dacht altijd dat botte boeren in Oost Nederland :wink: :) wonen (woon ik zelf ook namelijk) maar geloof dat Toms er ook één in dienst heeft genomen.

Begrijp dit niet helemaal. feitelijk is vrijwel ieder gekocht model in Nederland in vergelijking met andere landen meeastal duurder en zeker als je de prijzen op Ebay met de Nederlandse prijzen vergelijkt. Dus dan
zal men zich toch op een andere manier moeten onderscheiden.

Conclusie is dat ik dus géén modellen bij Toms zal bestellen.

(Heb de modellen inmiddels elders besteld en inclusief verzendkosten toch € 25,- goedkoper uit)
(bovenstaand bericht is een persoonlijke mening over een telefoongesprek en het gaat hier dus niet inhoudelijk over het bedrijf Toms)

Inmiddels nav dit bericht een mail van Tom zelf ontvangen. Waarin hij e.e.a. verklaarde. Ik blijf de toonzetting aan de telefoon niet klantvriendelijk vinden maar ik begrijp nu enigszins wat de oorzaak was.
Laten we het er ophouden dat we verschillen van inzicht.

Ik wil namelijk eerst weten waar ik aan toe ben wat betreft de prijs. Als het om één model zou gaan doe ik daar niet moeilijk over.
Maar ik ga nu eenmaal niet eerst voor € 200,- aan modellen bestellen waarvan ik niet weet of ze op voorraad zijn en ik onderhandel nu eenmaal graag over de prijs bij zulke aankopen.
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Ferrari10flrb schreef: Ik blijf de toonzetting aan de telefoon niet klantvriendelijk vinden
Hier heb ik ook ervaring mee. Maar ja, 't zijn geen boeren hè :mrgreen:
Ferrari10flrb
Contacteer:

volvofiel schreef:
Ferrari10flrb schreef: Ik blijf de toonzetting aan de telefoon niet klantvriendelijk vinden

Nee hoor dat ben ik zelf al :) :wink:
Lexusfreak

Bericht door Lexusfreak »

volvofiel schreef:

Heb je wel met meerdere winkels hoor, Qualityscales, modelcarcenter.... :D
Tom_Aston-Martin

Re: Toms

Bericht door Tom_Aston-Martin »

gisteravond de "vriendelijke" medewerker van Toms gebeld :cool: om te vragen of de Ford GT in vooraad was, en dat was dus zo, dus heb besteld en vandaag zou hij mijn bestelling in behandeling nemen :D
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

kreeg net mailtje dat model is verstuurd! Ik vind dat hij het snel afhandeld, en hij houdt je ook goed op de hoogte:D
Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

Goed om te horen dat jouw contacten met Toms wel goed zijn verlopen.

(overigens is e.e.a. al uitgesproken via mail, no hard feelings en wie weet volgende keer beter)
Plaats reactie