1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door rsh_scuderia »

Afbeelding

:think:
Deze nieuwe Ferrari mogen we aanduiden als FF, wat ‘Ferrari Four’ betekent. Een rasechte GT met plek voor vier personen die omringt worden door luxe. Zoals eerder gesuggereerd heeft deze bolide een gloednieuwe 6.3 liter V12 onder de kap liggen die zijn 660 raspaardjes & 683 Nm over alle vier de wielen mag verdelen. Jazeker, Ferrari goes AWD. Schakelen gebeurt middels een zeventraps versnellingsbak met dubbele koppelingen (DCT-bak). Mede dankzij de vlotte schakeltijden is de Ferrari Four in staat de honderd te toucheren in 3,7 seconden. De topsnelheid ligt op 335 km/u.
Bron Autoblog.

Afbeelding

Afbeelding

Het is een concept, maar ik vind hem nu al stoer.
Zeker de achterkant is indrukwekkend en doet mij denken aan een TeeVeeErrr Sagarum.
De Beemert Z3m heb ik altijd een geinig gebackje gevonden en daar borduurt Ferrari aardig op door.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Hee, het hondehokjesconcept, lange neus/kort afgesneden achterzijde, komt (zoals gelukkig altijd) weer eens terug! :worshippy:
Hermann haalt al terecht de prachtige Z3 Coupe aan, maar denk ook aan de MGB GT. Mooie verschijningen, en deze concept doet er niet voor onder.

Wel veel leentjebuur qua stijlen, beetje Sagarias, beetje Lotus, helaas ook een beetje Megane Coupe (zijruitjes en daklijn). Maar al met al lijkt Ferrari eindelijk de weg weer terug te vinden als het op vormgeving aankomt. Vergeet de Enzo, FXX, California en 612 Straciatella.. :twisted:

Goedgekeurd! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Vroegah waren Ferrari's gewoon mooi, dat is nu helaas geen vereiste meer blijkbaar!

De kont is wel mooi, en profil is het al wat minder, maar het front is eh... :think: Tsja... Niet erg knap, laat ik het zo zeggen! :oops:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Gaaf ding, maareh.........geen concept, gewoon in productie.

(telegraaf.nl)

Ferrari neemt de FF definitief in productie. In navolging van de California twee jaar geleden wordt la famiglia uitgebreid met nog een model. De FF mag daarom absoluut niet als opvolger van de 612 Scaglietti aangezien worden. Sergio Marchionne liet zich onlangs ontvallen dat Ferrari zich in de toekomst meer gaan richten op de productie van special editions, zoals de 599 GTO, voor een selecte groep klanten. In het geval van de FF is daar geen sprake van. De grensverleggende Ferrari gaat gewoon in serieproductie. Ferrari heeft een scala aan opties en aankledingmogelijkheden voor de FF beschikbaar, waardoor de auto in verregaande mate van een persoonlijk tintje kan worden voorzien. De FF maakt zijn debuut op de autosalon van Genève.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Autofan

Bericht door Autofan »

Jolly Club schreef:Hee, het hondehokjesconcept, lange neus/kort afgesneden achterzijde, komt (zoals gelukkig altijd) weer eens terug! :worshippy:
Hermann haalt al terecht de prachtige Z3 Coupe aan, maar denk ook aan de MGB GT. Mooie verschijningen, en deze concept doet er niet voor onder.

Wel veel leentjebuur qua stijlen, beetje Sagarias, beetje Lotus, helaas ook een beetje Megane Coupe (zijruitjes en daklijn). Maar al met al lijkt Ferrari eindelijk de weg weer terug te vinden als het op vormgeving aankomt. Vergeet de Enzo, FXX, California en 612 Straciatella.. :twisted:

Goedgekeurd! :thump_up:
Of ze borduren gewoon verder op de 456 GTA Venice. :wink:

Mooie bak die FF! Mogen ze direct in productie menem!

@TestaRossa: Ik hoop dat die roddelkrant bij uitzondering eens een keer gelijk heeft.
Afbeelding
Jolly Club

Autofan schreef:Of ze borduren gewoon verder op de 456 GTA Venice. :wink:
Mwoah.. die volgt in mijn ogen toch meer het conventionele station-wagon concept. :think:

Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Ik denk dat ze voortborduren op dit:

Afbeelding
Al lukt dat naar mijn mening voor geen meter :thump_down:
Maarten
Afbeelding
Flickr
bugatti

Bericht door bugatti »

mijn mening van de Ferrari FF:

in eerste instantie een pracht van een auto, voorkant mix van California en 458, achterkant is iets nieuws beetje X6 achtig, de algemene lijn van de auto is ronduit GE-WEL-DIG ik persoonlijk houd veel van shooting breaks en dit had ik nooit van Ferrari verwacht :cool:
nou het geluid nog 'zuiver' opgenomen, want die video die is vrijgegeven is er teveel muziek :x

video: http://www.youtube.com/watch?v=bn99cOS6QY0" onclick="window.open(this.href);return false;
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

De nieuwe Pagani Huayra:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

V12 biturbo, 700+ pk, 100+ Nm en 1350 kg.

Over het algemeen vind ik 'm erg mooi, strakker/minder chaotisch ten opzichte van de Zonda. Ik had alleen m'n twijfels bij de grille, maar nu ik de auto zo in het geheel zie is het al een stuk beter :worshippy: . Het interieur is en blijft voor mij de mooiste in de hele auto industrie :drool: .
Afbeelding
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

heerlijke auto deze Pagani Huayra alleen jammer dat er geen achterspoiler op zit maakt zo'n auto toch net iets meer af.
maar zo mag hij hier wel in de garage staan.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Interieur is inderdaad prachtig.

De achterkant is wat strakker en meer bij de tijd.
De voorkant vind ik alleen minder scherp en zelfs lomp.
Ook lijkt de verhouding wel iets weg. Ik kan dat echter niet duiden :think:
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Ik vind de Zonda wel mooier, maar dit is ook een mooie Pagani :thump_up:

Ik vind de naam alleen een beetje raar :doh:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Jolly Club

Eindelijk een wagen met een diffuser aan de voorkant !? :think: :nuts: Ding ziet er raar en (naar mijn bescheiden mening) even onaantrekkelijk uit als de Zonda. Eervolle vermelding voor het interieur, eindelijk iets dat NOG protseriger oogt dan de binnenkant van een Spijker ! :sick:

v8-vette

Bericht door v8-vette »

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... aak__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:dance:
Autofan

Bericht door Autofan »

Heerlijke wagen, vind alleen die voorkant nog twijfelachtig.
Afbeelding
Plaats reactie