Maak dan 1 model en dan in verschillende kleuren en daarna niet meer
Nu heb je dadelijk nog niks bijzonders als er meer dan 2000 van gemaakt worden
Zo rijd ik ook iets unieks vw golf 6 met andere merk banden en andere radio erin als de rest

De originele blijven een hoop waard. Kijk maar naar de Golf 2 GTI G60 in het rood, Er zijn nu al 11 golfjes 2 uitgebracht in 1:18, waarvan 1 precies dezelfde is als die van Otto. Maar toch is die het afgelopen jaar behoorlijk in prijs gestegen. Ben ik blij als er weer een nieuwe Golf 2 uitkomt? Nee. ik heb er nog maar 8 verschillende staan. (in totaal 9). Maar wil ik ze hebben? Ja. Ik heb ze bijna allemaal, dat zijn er al 8, dus die laatste paar kunnen er ook nog wel bijOTF'er schreef:Tja, voor modellen als de 309 GTI16 en de 5 Alpine Turbo vind ik het juist goed dat er een heruitgave komt.
Ik ga echt geen 100+ euro betalen als je er al één tegenkomt van de originele uitgaves...
Ik begrijp uw redenering volkomen.goededag schreef:De originele blijven een hoop waard. Kijk maar naar de Golf 2 GTI G60 in het rood, Er zijn nu al 11 golfjes 2 uitgebracht in 1:18, waarvan 1 precies dezelfde is als die van Otto. Maar toch is die het afgelopen jaar behoorlijk in prijs gestegen. Ben ik blij als er weer een nieuwe Golf 2 uitkomt? Nee. ik heb er nog maar 8 verschillende staan. (in totaal 9). Maar wil ik ze hebben? Ja. Ik heb ze bijna allemaal, dat zijn er al 8, dus die laatste paar kunnen er ook nog wel bijOTF'er schreef:Tja, voor modellen als de 309 GTI16 en de 5 Alpine Turbo vind ik het juist goed dat er een heruitgave komt.
Ik ga echt geen 100+ euro betalen als je er al één tegenkomt van de originele uitgaves...![]()
Maar het is toch juist leuk om het model te zoeken??? En als je hem hebt, trots te zijn dat je hem eindelijk hebt gevonden (voor een redelijke prijs) terwijl andere er nog steeds naar op zoek zijn? Dat vind ik juist een van de leuke dingen van het verzamelen, de oude uitgaves opzoeken, anders kan ik vanmiddag wel ff naar apeldoorn rijden, en daar de winkel leegkopen, maar voel je je dan zoveel beter?
Ik denk dat het grote probleem bij de heruitgaves is, dat ze geld nodig hebben. Een model in een andere kleur is gewoon snel geld verdienen. De mal hebben ze al staan, dus helemaal geen ontwikkelingskosten, terwijl ze er wel hetzelfde bedrag voor krijgen. En ik gun het ze ook wel. Zonder Otto zouden er van een heleboel auto's nog geen model zijn, en nu dus wel.
edit: Als je de prijzen te hoog vind, moet je het maar gaan zien als investering. Dat doe ik ookZeldzame modellen behouden hun waarde
Ja dat is me ook al opgevallen. Ik heb de prijzen op de site van Otto ook al vergeleken met die op Modelissimo en toen ook tot deze vaststelling gekomen.Maarten Mercedes schreef:Het is alleen wel jammer dat de prijzen van Otto's na de uitgave zo hard stijgen omdat ze massaal worden opgekocht door handelaren en webshops![]()
Eigenlijk hetgeen wat Otto wilde voorkomen door ze via internet direct aan de verzamelaar te verkopen
Sommige webshops doen er een of twee tientjes bovenop en daar heb ik ook geen moeite mee. Maar het kan voor een verzamelaar behoorlijk frustrerend zijn als je bij Otto net achter het net vist en het model vervolgens alleen nog kan kopen bij een Marktplaats handelaar die het model voor 50 euro meer aanbiedtalain_1978 schreef:Ja dat is me ook al opgevallen. Ik heb de prijzen op de site van Otto ook al vergeleken met die op Modelissimo en toen ook tot deze vaststelling gekomen.Maarten Mercedes schreef:Het is alleen wel jammer dat de prijzen van Otto's na de uitgave zo hard stijgen omdat ze massaal worden opgekocht door handelaren en webshops![]()
Eigenlijk hetgeen wat Otto wilde voorkomen door ze via internet direct aan de verzamelaar te verkopen
Echt lastig vind ik het niet want ze houden het nog redelijk bij Modelissimo en er zijn weinig Otto-modellen die aansluiten op mijn collectie.
Ik vind wel dat de modellen nu minder snel verkopen dan in het begin want af en toe zie je al eens terug een prijsdaling.
Maarten Mercedes schreef:Het is alleen wel jammer dat de prijzen van Otto's na de uitgave zo hard stijgen omdat ze massaal worden opgekocht door handelaren en webshops![]()
Je kunt er dacht ik maar 3 per model bestellen met een account. Maar het probleem voor Otto is, hoe gaan ze controleren of je niet meerdere accounts hebt.marco71 schreef:Maarten Mercedes schreef:Het is alleen wel jammer dat de prijzen van Otto's na de uitgave zo hard stijgen omdat ze massaal worden opgekocht door handelaren en webshops![]()
hier werkt otto zelf ook wel een beetje aan mee
want ik dacht dat ik ooit had gelezen dat je maar max 2 modellen kon kopen maar bij verschilende handelaren zie je er 10 of meer op een teras tafel staan zo gaat inderdaad de prijs omhoog en loop ik hem misschien wel mis voor het goedkopen bedrag
Sorry, maar ik kan moeilijk geloven dat Modelissimo en CK Modelcars slechts 2 modellen van iedere Otto hebben.exit schreef:nope, slechts 2 per account
staat op elke bestelbon:
you can pre-order 2 pcs per model & only if you register as an OttOmobile Club member
Kijk eens 1 post daarvoor. Bijna overal kun je meerdere accounts aanmaken. En als dat niet op hun eigen naam kan, doen ze het op naam van kennissen etc.alain_1978 schreef:Sorry, maar ik kan moeilijk geloven dat Modelissimo en CK Modelcars slechts 2 modellen van iedere Otto hebben.exit schreef:nope, slechts 2 per account
staat op elke bestelbon:
you can pre-order 2 pcs per model & only if you register as an OttOmobile Club member
Misschien bestellen ze onder hun account al zeker ieder 2 modellen zodat er al 4 hebben want ze werken toch samen en zelfs maar 4 kan ik moeilijk geloven.
Ervaring?goededag schreef:
Kijk eens 1 post daarvoor. Bijna overal kun je meerdere accounts aanmaken. En als dat niet op hun eigen naam kan, doen ze het op naam van kennissen etc.
Ik bestel bijna geen nieuw spul. Daar zitten amper marges op.Maarten Mercedes schreef:Ervaring?goededag schreef:
Kijk eens 1 post daarvoor. Bijna overal kun je meerdere accounts aanmaken. En als dat niet op hun eigen naam kan, doen ze het op naam van kennissen etc.