Douane kosten
Dan heb je mazzel gehad of niet boven de 45 euro uitgekomen.Gerben Olsder schreef: Ik had er ook nog nooit van gehoord tot nu toe.
Krijg je dan apart nog een rekening van de douane? Of hoe gaat dit in zijn werk?
-Gerben-
De vervoerder klaart de boel in, en dat betaal jij weer terug. Dus met de douane direct heb je alleen te maken als jehet er niet mee eens bent.
Bij GLS betaal je direct aan de deur, bij anderen betaal je soms direct en soms achteraf. Vooral bij UPS gaat dat fijn, die snappen het verschil tussen credit en debet niet.
None of us is as dumb as all of us...
My life adds up to nothing.
Je moet BTW betalen over het aanschafbedrag (zonder verzendkosten) plus 10% invoerrechten plus de eventuele kosten die de invoerder rekent (10 tot 15 euro per zending is mijn ervaring).
Met als ondergrens die genoemde bedragen.
Als de BTW ook over de verzendkosten wordt berekend, dan hebben ze het fout berekend en zou ik klagen bij de invoerder. Verzendkosten vallen niet onder de BTW berekening!
Soms moet je direct aan de deur afrekenen, anders krijg je achteraf een rekenening toegestuurd.
Je kunt ook mazzel hebben en niets hoeven te betalen, als er GIFT op 't doosje staat.
Met als ondergrens die genoemde bedragen.
Als de BTW ook over de verzendkosten wordt berekend, dan hebben ze het fout berekend en zou ik klagen bij de invoerder. Verzendkosten vallen niet onder de BTW berekening!
Soms moet je direct aan de deur afrekenen, anders krijg je achteraf een rekenening toegestuurd.
Je kunt ook mazzel hebben en niets hoeven te betalen, als er GIFT op 't doosje staat.
Henri schreef:, dan hebben ze het fout berekend en zou ik klagen bij de invoerder. Verzendkosten vallen niet onder de BTW berekening!
Kan, mijn ervaring is dat de vervoerder de schuld bij de douane legt en andersom. Als je eenmaal een rekening hebt gekregen is niet betalen uit protest ook geen optie, uiteindelijk komt er dan een deurwaarder langs. En ja, ik spreek uit ervaring.

None of us is as dumb as all of us...
- Lexusfreak
- Lexusfreak