Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ben eens wat onuitgepakte verhuisdozen aan het uitpakken. Kwam mijn AX weer tegen. Deze wil ik ooit nog eens spuiten en detailleren (maar heb zo veel plannen..). Het merk is Vullierme. Een schaal staat er niet op, maar het model is 285mm lang, en dat zou ongeveer 1/12 betekenen.
En kwam ook nog een klaverblaadje tegen (Citroën C? Trefle). In 1:1 al klein en in 1:43 helemaal..
Ook nog even de Pajero en de Outlander van Mitsubishi op de gevoelige plaat gezet... (voor zover je daar tegenwoordig nog van kan spreken). Schaal 1:43 en gemaakt door Vitesse. Ik vind het erg mooie modellen, met donkerder getint glas achter.
De Grand Cherokee is ook uitgepakt. Ik heb de ramen getint met folie. Een Jeep zonder 'privacy glass' vind ik geen gezicht.
Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kwam ook nog een Méhari tegen. Blijf ik een zwak voor hebben Maar dit model is niet zo heel erg nauwkeurig. Misschien moet ik hem maar eens aan mijn neefje geven.
Toegevoegd na 6 minuten:
En een Facel Vega van Sunstar. Niet heel erg gedetailleerd, en met heel erg dik 'glas'. Maar verder wel een mooi model.
Toegevoegd na 14 minuten:
En om af te sluiten nog wat 1:43 spul. Citroëns uit de jaren 50, 60 en 70 vind ik echt fantastische wagens. De DS en HY hebben zoveel karakter, maar dat geldt ook voor de rest (Ami, 2CV, om over de SM maar te zwijgen)
En dan nog iets uit de oude doos. Norev heeft zijn detaillering wel wat verbeterd. Als je de GS vanuit een iets ongunstiger perspectief bekijkt lijkt het wel een schadeauto. Toch bijzonder dat ie mijn jeugd heeft overleefd..
mag ik vragen wat je hebt gebruikt voor het tinten van die ruiten..
Misschien beetje raar, maar ik wil ook zulk folie om het vizier van mijn 1:1 helm te tinten
Is niet zo raar hoor. Gewoon folie van de autoshop (Halfords ofzo). Neem wel spul dat statisch is, dan trek je het er altijd zo weer vanaf. Met flink veel water/zeepsop op het ruit smeren en met een 'trekker' de luchtbellen er onderuit halen (in het midden beginnen en uitsmeren naar de zijkanten). Heb het op mijn leaseauto ook gehad en na een paar jaar er zonder plakresten weer van af getrokkken.