Tamiya busjes kunnen heel goed, spuiten ook een wat fijnere laklaag als Motip.
Alleen heb je 1 grote beperking, namelijk de beperkte keuze in kleuren.
Hier in de stad is een bedrijf dat autolak zelf mengt volgens kleurcode en dat ook in spuitbussen levert.
Het grote voordeel hierbij is dat ook gevarieerd kan worden met de maat van de metallic korrel.
Dit kan zeker bij 1:43 een groot voordeel zijn.
Bij het gebruik van een gewone Motip bus krijg je dan al snel een flake effect, alsof het een botsauto lak is.
Met een fijnere metallic korrel heb je hier veel minder last van.
Voorbeeldje:
Ik heb hier een 1:43 resin kit liggen van een Renault 11.
Deze wil ik spuiten in champagne metallic, kleurcode 116.
Volgens het standaard recept wordt hierbij de derde, middelste, maat metallic korrel gebruikt.
Ik ga deze lak bestellen met de fijnste korrel, dan blijft het een metallic lak en geen flake lak.
Bij 1:18 zal dit effect minder groot zijn maar het kan wel het verschil maken tussen een goede laklaag en een perfecte laklaag.
De lak is op dezelfde basis als Motip.
Je kan dus gewoon de Motip primer en blanke lak gebruiken.
Antonio.
Airbrush of spuitbus gebruiken?
Re: Airbrush of spuitbus gebruiken?
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: Airbrush of spuitbus gebruiken?
Persoonlijk heb ik nog geen bedrijfje gevonden dat het in spuitbus leverd, wel los maar dat kan al snel prijzig worden....
Ik was namelijk op zoek naar parelmoer wit, maar misschien dat het toch een andere kleur wordt. Van Motip heb ik nu dus de blanke lak en primer en het nieuws dat de Tamiya lakke wat fijner zijn, dat klinkt top!
Ik ga eens op ebay lekker rondkijken, want ik moet ook nog wat detail verf hebben dus dat gaan we dan gelijk regelen!
Ik was namelijk op zoek naar parelmoer wit, maar misschien dat het toch een andere kleur wordt. Van Motip heb ik nu dus de blanke lak en primer en het nieuws dat de Tamiya lakke wat fijner zijn, dat klinkt top!
Ik ga eens op ebay lekker rondkijken, want ik moet ook nog wat detail verf hebben dus dat gaan we dan gelijk regelen!