Le Mans 2011

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door zipperscales »

Zou Albers weer meedoen voor Kolles volgend jaar?
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
model1op43
Contacteer:

Le Mans 2010/2

Bericht door model1op43 »

Powersprint schreef:Daarentegen duren de pitstops weer langer aangezien de coureur meer moeite moet doen om uit de auto te kruipen / in te stappen :)
Klopt, maar die duren toch al langer omdat wielen wisselen nog maar door 2 monteurs mag gebeuren. Dus de coureurs hebben genoeg tijd om te wisselen.
Gelezen in een commentaar van Dr. Ulrich de grote Audisport baas. Dat was een afweging die Audi ook gemaakt heeft toch ze moesten kiezen voor dicht of open.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

zipperscales schreef:Zou Albers weer meedoen voor Kolles volgend jaar?
Als hij maar betaald dan wel. Kost ca € 500.000,-
Ferrari10flrb
Contacteer:

De nieuwe Porsche 911 Fresser :dance: :wink:

Afbeelding

Wel ff wennen aan de neus. Maar afwachten of dit de defnitieve versie is.
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Volgens mij heb je de verkeerde foto geupload of porsche getypt ipv ferrari. :doh:
Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

the_stig schreef:Volgens mij heb je de verkeerde foto geupload of porsche getypt ipv ferrari. :doh:
Nee hoor, de 458 gaat het de 911 heel moeilijk maken weer :dance: :wink:
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ferrari10flrb schreef:Nee hoor, de 458 gaat het de 911 heel moeilijk maken weer :dance: :wink:
Dat denk ik niet ....

.. hij vreet 911-en bij zijn ontbijt met een kopje slappe thee :D

De 911 ziet er heel bejaard uit tegenover dit apparaat :shock:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik denk dat de nieuwe Ferarri ver komt, maar betrouwbaarheid is nog niet gegarandeerd, en ge hed het over een nieuwe 911 fresser? Ik heb die ouwe nog nooit gezien :lol:

2006, waar dan? (Het is zelfs een Panoz die wint)
2007, iemand iets gezien? Porsche Power!
2008, Matmut en Lizard schakelen elkaar uit, Risi :yawn: naar de finish en met die overvloed (7-3) van rooie rakkers mocht het ook wel eens :lol:
2009, Felbermeyers domme foutje in de montage en Seth Nieman :doh: Risi wederom :yawn: naar de finish
2010, 2de met een klantencar (en als die loel in die Peugeot niet in de weg had gereden zelfs driede)Porsche PPower!

Allemaal foutjes van coureurs/monteurs zelf, tis nou niet dat die 430er de 911's zoek reden, dus ben benieuwd waarneer die fresser eigenlijk komt. :lol:

En iets wat mooie vormen heeft moet je niks aan doen, aan Doutzen gaan we toch ook niet sleutelen :mrgreen:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Markopolo schreef:Ik denk dat de nieuwe Ferarri ver komt, maar betrouwbaarheid is nog niet gegarandeerd, en ge hed het over een nieuwe 911 fresser? Ik heb die ouwe nog nooit gezien :lol:

2006, waar dan? (Het is zelfs een Panoz die wint)
2007, iemand iets gezien? Porsche Power!
2008, Matmut en Lizard schakelen elkaar uit, Risi :yawn: naar de finish en met die overvloed (7-3) van rooie rakkers mocht het ook wel eens :lol:
2009, Felbermeyers domme foutje in de montage en Seth Nieman :doh: Risi wederom :yawn: naar de finish
2010, 2de met een klantencar (en als die loel in die Peugeot niet in de weg had gereden zelfs driede)Porsche PPower!

Allemaal foutjes van coureurs/monteurs zelf, tis nou niet dat die 430er de 911's zoek reden, dus ben benieuwd waarneer die fresser eigenlijk komt. :lol:

En iets wat mooie vormen heeft moet je niks aan doen, aan Doutzen gaan we toch ook niet sleutelen :mrgreen:
Daarom komt nu ook de 458. :D
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Heeft Audi er een dakje op geborduurd, gaat Aston Martin met een open versie rijden :| :lol:
AMR-Teams schreef:
Afbeelding
Aston Martin will return to the legendary Le Mans 24 Hour race in 2011 with a new LMP1 race car designed to compete for top honours.

The new Gulf Oil liveried car is being designed from the ground up with an Aston Martin open cockpit monocoque chassis and a new purpose-designed race engine.

Under the new Automobile Club De L’Ouest (ACO) technical regulations for 2011, Aston Martin now believes it has the opportunity to compete for top honours at the 24 Hour race against tough competition including the diesel-engined competitors. As with all Aston Martins, the new LMP1 will be petrol-powered and designed to make the best use of the ACO’s stringent regulations.

Aston Martin Chairman, David Richards said: “Having won the GT category twice at Le Mans in 2007 and 2008 and the Le Mans Series outright in 2009, we still want to achieve our ultimate goal of winning the 24 Hour race overall to bring the title back to Britain.

“In recent years, it has been impossible for petrol cars to compete on equal terms with the diesels. However, we now have assurances from the ACO that, with the adoption of the 2011 regulations, they will properly balance the performance of these new cars. Under these circumstances we have been prepared to develop Aston Martin’s first purpose-built racing chassis and engine for more than 50 years.

“Even with this new car, it will still be a ‘David and Goliath’ fight against the massive resources of our competitors, but we have become accustomed to this and relish the challenge.”

Work on the new chassis and engine has been progressing for several months at Aston Martin Racing’s headquarters in Banbury, UK and the first of a limited number of six cars will run in early 2011.

Dr. Ulrich Bez, CEO of Aston Martin said: “Racing is a fundamental part of Aston Martin’s heritage and Le Mans is the race that every true sports car maker aspires to win. While every aspect of this new LMP1 car has been built purely for racing, we also remain committed to developing race-winning GT cars based on our road cars. We are the only manufacturer to offer a race car for every category from GT1 to GT4.”
En dan denken ze nog te winnen ook, ze hebben het budget van de grote 2 niet en die rijden allebei nu in dichte versies omdat dat beter is, maar ik zeg nooit nooit. :wink:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Winnen is belangrijker dan meedoen, maar ik houd wel van zo een gedachte. Tikje naïef, maar wel erg prettig.
Gaat Aston Martin nu wel weer rijden met een V12?
Ferrari10flrb
Contacteer:

Tja, niet meer te volgen............. :doh:

Best een mooie bak. Alleen de ACO moet maar direct die lelijke vinnen verbieden.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Wat een lelijke vinnen, moet eens kijken hoe die in het echt ogen, anders koop ik ze niet meer in 1:43 :lol:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

maak dat de kat wijs Paul :mrgreen:
droomautoos
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Afbeelding

Bron autosport.nl
Geweldig nieuws! Dit seizoen ga ik weer met sportscars racen! Ik zal tijdens de 12 uur van Sebring, de 24 uur van Le Mans en Petit Le Mans in de Lola-Toyota LMP1 van Rebellion Racing rijden. Samen met Neel Jani en Nicolas Prost. Uiteraard ben ik heel blij met deze plek. Het team heeft veel potentie en beschikt over goede middelen om een snelle en betrouwbare auto neer te zetten.

Mijn laatste keer in de sportscars was in 2008 toen ik met Porsche LMP2 de 24 uur van Le Mans en de 1.000km van Nurburgring gewonnen heb. Sindsdien wilde ik altijd al graag terugkomen in de LMP's. Het is geweldig om met zo'n auto te rijden. Topsnelheden liggen rond de 335 km/u en de auto's hebben niet veel minder downforce dan een Formule 1 auto.

De Lola waar we mee rijden is een auto die zich inmiddels bewezen heeft. Zelf het Aston Martin fabrieksteam gebruikte de Lola als basis de afgelopen 2 seizoenen. De motor wordt gebouwd door Toyota. Het voormalige formule 1 team, gevestigd in Keulen, is nooit gesloten en gaat nu dus onder andere onze motoren ontwikkelen. Het betekent de terugkeer van Toyota naar de 24 uur van Le Mans en reken maar dat ze ervoor zorgen dat ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Met hun succesvolle historie in de lange afstandsraces zijn ze dat verplicht. Bovendien worden de regels dit seizoen aangepast, waardoor de diesels van Audi en Peugeot niet zo veel voordeel meer hebben als voorheen.

Ik kijk enorm uit naar de 3 races die ik met het team ga doen. Hopelijk leidt het tot iets moois voor de toekomst. In Sebring zal ik voor het eerst in de auto zitten. Het team zal al eerder gaan testen maar ik heb door mijn andere programma's geen tijd om daarbij aanwezig te zijn. Maar in Sebring kunnen we veel trainen en is meteen een super voorbereiding op Le Mans. Met mijn teamgenoten ben ik ook blij. Neel Jani is voormalig testrijder van Red Bull in de Formule 1, is kampioen geweest in de A1GP en heeft races gewonnen in GP2. Nicolas Prost, zoon van 4-voudig wereldkampioen Formule 1 Alain Prost, ken ik ook van de A1GP en is een hele snelle rijder. Beiden rijden al twee jaar voor het team en zijn dus inmiddels zeer ervaren met lange afstandsraces.

Een probleem bij deze deal werd wel mijn American Le Mans Series seizoen. Ik zou weer het hele kampioenschap rijden voor BlackSwan Racing, maar moet nu dus een aantal races missen. Gelukkig wil het team mij evengoed heel graag hebben en zoeken ze een vervanger voor de races die ik niet kan rijden. Dus zal ik dit seizoen naast Sebring en Petit Le Mans ook nog in vijf ALMS races in aktie komen in de GTC klasse.

De rest van mijn programma wordt op 12 februari aangekondigd en ik kan beloven dat het heel druk wordt. Ik zal zo goed als ieder weekend een race hebben. Het seizoen is na twee 24 uursraces in Dubai en Daytona voor mij al vol aan de gang. Daarnaast ben ik ook druk aan het testen. En met een terugkeer naar de LMP1 gaat het weer een heel mooi jaar worden!

Groeten,
Jeroen
:thump_up:
Open bodies schoppen kont
Plaats reactie