Doornbos in de F1
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Groot gelijk van die helm, vond die chromé ook veel mooier. Is het niet zo dat ze in de F1 sinds dit jaar met volledige carbon helmen moeten rijden, en dat je een helm voor F3000 bij wijze van spreken gewoon in de winkel kan kopen (weliswaar voor veel geld, maar toch
), dus iets mindere veiligheidsnormen ofzo.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Hij heeft 't best goed gedaan op z'n eerste dag. Liet de auto niet afslaan bij het wegrijden (schijnt veel rookies de eerste keer wel te overkomen
), is niet van de baan afgestuiterd en was in de eerste sessie niet eens de langzaamste.
Die Doornbos heeft best snel carriere gemaakt.
Pas 5 jaar geleden voor het eerste in aanraking gekomen met autosport en vandaag al in een Formule 1 auto rijden.

Pas 5 jaar geleden voor het eerste in aanraking gekomen met autosport en vandaag al in een Formule 1 auto rijden.

Komatsu? dan moet ik toch ook eens op gaan letten.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat zo'n prestatie is. Ik vind het leuk voor die jongen dat ie in de F1 mee mag, maar aangezien bv. de banden al belangrijker zijn dan de coureur, heb ik zo het idee dat coureurs meer op commercieel dan op race talent worden uitgezocht.
Dus of het echt alleen met kunnen te maken heeft bewijfel ik. Het is bv. van een rascoureur als montoya bekend dat ie enorm veel problemen heeft/had met al die electronica en daarom moeite had met de auto. In de CART(veel simpeler auto's) reed ie veel beter.
want dan komt het meer neer op de coureur ipv het merk/team waar je voor ijdt.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat zo'n prestatie is. Ik vind het leuk voor die jongen dat ie in de F1 mee mag, maar aangezien bv. de banden al belangrijker zijn dan de coureur, heb ik zo het idee dat coureurs meer op commercieel dan op race talent worden uitgezocht.
Dus of het echt alleen met kunnen te maken heeft bewijfel ik. Het is bv. van een rascoureur als montoya bekend dat ie enorm veel problemen heeft/had met al die electronica en daarom moeite had met de auto. In de CART(veel simpeler auto's) reed ie veel beter.

Tim schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet of dat zo'n prestatie is. Ik vind het leuk voor die jongen dat ie in de F1 mee mag, maar aangezien bv. de banden al belangrijker zijn dan de coureur, heb ik zo het idee dat coureurs meer op commercieel dan op race talent worden uitgezocht.
Dus of het echt alleen met kunnen te maken heeft bewijfel ik.
Zijn snelste rondje in die eerste sessie was nog iets van 12/13 seconde langzamer dan die van de snelste ronde die dag. Eddie Jordan zei zelf dat ie onder de indruk was maar dat die laatste secondes moeilijk zijn om er af te krijgen. Dus hij zit er echt niet om knap te wezen in die auto.
Montoya was gewend om telkens links af te slaan. Als er nu links een muur staat en het asfalt naar rechts loopt zit je wel even raar te kijken ja...

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Voor Albers waren de druiven zuur
, was duidelijk te merken in het praatje bij SBS 6 voor de kwalificatie. We moesten niet teveel afgaan op de Nederlandse pers. Olav Mol zei later fijntjes dat de buitenlandse pers ook enthousiast was over het debuut van Doornbos. Ho Pin Tung zei tenminste iets aardigs over hem
. Doornbos rijdt een etage hoger dan ik.
Volgens Mol moest je ballen hebben om zo voor de wereld in te stappen in de F1 zonder een kilometer gereden te hebben en je waar te maken. Albers zat wat te mompelen dat je in een middag je cariere kon laten mislukken. Dat is misschien dan ook het verschil tussen hem en Doornbos. Durven gokken. Ik ben gek op Albers hoor en vorig jaar en dit jaar op Zandvoort heb ik lopen juichen
, maar hij kan niet goed tegen zijn verlies.
Nu snel het model graag!!!

Volgens Mol moest je ballen hebben om zo voor de wereld in te stappen in de F1 zonder een kilometer gereden te hebben en je waar te maken. Albers zat wat te mompelen dat je in een middag je cariere kon laten mislukken. Dat is misschien dan ook het verschil tussen hem en Doornbos. Durven gokken. Ik ben gek op Albers hoor en vorig jaar en dit jaar op Zandvoort heb ik lopen juichen

Nu snel het model graag!!!

- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Peter Parker schreef:Ik ben gek op Albers hoor en vorig jaar en dit jaar op Zandvoort heb ik lopen juichen, maar hij kan niet goed tegen zijn verlies.
Ben ik 100% met je eens.
En volgens mij is Albers ook niet tegen de druk opgewassen. Daar bij zijn mislukt DTM seizoen, waar we allemaal méér van verwacht hadden, én nog zijn sponsor ( lees "meneer grootspraak" Peridon ) je op je Hollandse klompen kon aanvoelen dat dit niet goed kon gaan.
Nee, dan heeft Dhr. Doornbos zijn zaakjes toch beter voor elkaar. Een sponsor én manager die achter de schermen in alle stilte hun zaakjes voor elkaar krijgen.

Of dit echter enige waarde voor de toekomst heeft is natuurlijk afwachten.
Maar de manier van aanpak ( niet meteen te hoog van de toren blazen ) is in ieder geval veelbelovend.
En hij is tot op dit moment de enige Nederlandse coureur die dit jaar achter het stuur van een rijdende F1 bolide heeft gezeten.
Of ik hier onze Jos of Albers mee af wil vallen: NEE
Maar zie nog eerder Jos terugkeren in de F1 dan dat Albers zijn debuut maakt in deze klasse. ( en dan bedoel ik niet testen.)
Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Tim schreef:CART is geen IRL. CART rijdt op gewone circuits, met auto's die tecnisch wat achterlopen op de F1. Montoya heeft bijna nooit op ovals gereden....
Dan moeten ze dat eens hier uitzenden ipv die races in rondjes of 100 meter rechtdoor.
Peter Parker schreef:maar hij kan niet goed tegen zijn verlies.
Daar hebben veel van die gasten last van vind ik. Tom Coronel heeft, vind ik, ook vaak de neiging dingen af te zeiken die hij zelf niet eens bereikt.
Wat je ook vaak ziet is dat fouten bij andere liggen en nooit bij hun... Jos had daar in het begin ook last van. De laatste 3 jaren vond ik hem veel realistischer commentaar geven. Ik denk dat ie verder was gekomen als zijn benadering van het begin af aan zo was geweest. Hij kwam op het laatst bij mij iig veel sympathieker over!

Ik denk dat Robert met een beetje geluk best wel ver kan komen. Maar ik denk dat ik ondertussen al zover ben dat ik Jos nu toch meer een succesje zou gunnen..

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016

Ik denk dat Robert met een beetje geluk best wel ver kan komen. Maar ik denk dat ik ondertussen al zover ben dat ik Jos nu toch meer een succesje zou gunnen..Robert staat pas aan het begin van zijn carriere dus die heeft nog even.
Zulke teksten raken me nu diep in het hart StPaul , ik ben diep ontroerd

Je kunt misschien een derde Billy kast kopen en een mooie Verstappen verzameling beginnen

Ik vind het mooi voor Doornbos dat ie een kans krijgt in de F1 en ik hoop dan ook van harte dat ie deze kans grijpt en zich tijdens de vrijdagochtenden in de kijker kan rijden.
Maar echt warm of koud kan ik niet worden van het feit dat er weer een Nederlander in de F1 zit. Dat zal wel een gevolg zijn van ruim 10 jaar "Limbo Power" van Verstappen

- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
grandprix.com schreef:Arden International is to run Heiki Kovalainen and France's Nicholas Lapierre in the GP2 series this year. The announcement is being made to today at the Autosport show in Birmingham. The team will continue to be run by engineer Mick Cook with Christian Horner keeping an overall eye on things while not busy with his new role at Red Bull Racing. Lapierre has been an impressive performer in Formula 3 in recent years.
Is Robert dan toch al zeker van Jordan