Wat is de beste modelautobouwer in de schaal 1/18 ??

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Wat is de beste modelautobouwer in de schaal 1/18 ?

Exoto
16
31%
CMC
4
8%
AutoArt
15
29%
Minichamps
6
12%
Kyosho
5
10%
Action Performance
1
2%
Hotwheels
0
Geen stemmen
Maisto
3
6%
Bburago
0
Geen stemmen
UT
1
2%
Revell
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 51

kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Nee, dit is gewoon een uitleg in vaktermen. The red dream vond mijn vraag een beetje moeilijk, dus heb hem in vaktermen uitgelegd mischien is het nu makkelijker. :mrgreen:

Het zal wel duidelijk zijn dat alle argumenten, zoals prijs, kwaliteit, aantal ook allemaal mee tellen wanneer je op deze fabrikanten gaat stemmen. Dus laat je mening horen! :thump_up:
Afbeelding
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Kwiebje schreef:
Nee, dit is gewoon een uitleg in vaktermen. The red dream vond mijn vraag een beetje moeilijk, dus heb hem in vaktermen uitgelegd mischien is het nu makkelijker.

Nee, ik vind jouw vraag betreft de poll heel duidelijk. Jij begrijpt het niet.
Met "beste modelautobouwer in de schaal 1/18" wordt toch alleen mee bedoeld de detaillering, afwerking en natuurgetrouwe nabootsing van het originele en heeft een prijskaartje toch geen toegevoegde waarde aan deze titel van deze poll.
Laat ik het even duidelijker uitleggen. Ik ben in een modelautowinkel en ik aanschouw alle 1/18 modellen van de merken die in deze poll worden aangegeven, dan vind ik persoonlijk sommige merken beter, dan de andere. Zelf vind ik Exoto en CMC het mooiste in 1/18 modelauto's en dan vind ik ze ook de beste modelautobouwers, maar dat is helemaal mijn persoonlijke keuze. Ondanks dat Mattel veel goedkoper is, blijft voor mij Exoto toch de beste modelautobouwer. Daarom kies ik in de poll voor Exoto en niet voor Mattel, omdat deze goedkoper zijn in aanschaf.
Indien ik een model koop, dan komt het prijskaartje pas ter spraken, maar daar gaat deze poll toch niet over. Dan moet deze poll een andere titel krijgen.
Sommige geven in hun reaktie dat Exoto als beste modelautobouwer aan, maar omdat deze een hoger prijskaartje hebben, kiezen ze in de poll voor goedkopere merken, terwijl het prijskaartje helemaal niet ter spraken komt. Dus ze vinden Exoto (of wat voor een merk ook is) de beste modelautobouwer, maar kiezen goedkopere merken in de poll. Zie de eerste reaktie's van Kwiebje en Bart. Volgens mij geen juiste keuze in deze poll die alleen over de Beste modelautobouwer gaat.

Kwiebje schreef:
Het zal wel duidelijk zijn dat alle argumenten, zoals prijs, kwaliteit, aantal ook allemaal mee tellen wanneer je op deze fabrikanten gaat stemmen. Dus laat je mening horen

Nee, die agrumenten noem je nu op, maar dan had je de titel anders moeten formuleren. In de titel van de poll, die je hebt opgesteld vraag je maar een ding: Wie is de beste modelautobouwer. En niet de duurste, goedkoopste of aantal geproduceerde.
Had je een titel gekozen, waarbij de prijs, aantal enz.. een betrekking op deze poll had om een keuze te maken, dan was deze discussie niet op gang gekomen.

bigodino schreef:
Ligt er aan wat je belangrijk vindt: daarom is de vraag niet geheel duidelijk. De beste in wat? Afwerking? Aanbod? Prijs? Dus daarom mag iemand de prijs in zijn keuze betrekken.

De titel van deze poll is heel duidelijk en de vraag is ook duidelijk: De beste modelautobouwer.
Je noemt als voorbeeld de Afwerking en dat komt volgens mij ter sprake om een keuze te maken in deze poll.
Aanbod en prijs heeft in deze poll geen toegevoegde waarde en daarom mogen deze optie's geen betrekking hebben op de keuze in deze poll.
Nogmaals, anders had deze poll een andere titel moeten hebben gehad.

bigodino schreef:
Voor mij is een modelmaker het beste, als hij het 1:1 model het beste benadert in afwerking en detaillering en de vorm goed te pakken heeft.

Toch nog iemand, die het met mij eens is. :dance:

Bart schreef:
Bij de beste fabrikant kijk ik ook naar de prijs kwaliteit verhouding. Want je kunt wel de beste met afwerking zijn, maar als de prijs te hoog ligt zal er minder verkocht worden (exclusief). Voor mij telt dan ook de prijs. Hoe beter het model, voor minder geld is de beste

Je geeft zelf in de reaktie aan "Want je kunt wel de beste met afwerking zijn" en dat is de enige reden (afwerking van het model) die je aangeeft, die betrekking heeft in deze poll, om een keuze te maken in deze poll.
Prijsverhouding, oplage en verkoopaantallen wordt helemaal niet gevraagd in de titel van deze poll en deze hebben dan ook geen betrekking om een keuze te maken.

[center]***[/center]

Voor alle duidelijkheid: Het is totaal geen kritiek op jullie, maar lees de tiel van deze poll nog eens, maar dan heel rustig en laat het eens tot jullie doordringen wat er precies gevraagd wordt. Laat overige opvattingen zoals prijsverhouding, oplage, verkoopaantallen enz.. enz... hier buiten, want dat wordt niet gevraagd.
Gewoonweg: Wie is de beste 1/18 modelautobouwer. Simpel toch. :wink:
En niet de duurste, de goedkoopste , meest producerende of wat dan ook.

..
supernova

Bericht door supernova »

The Red Dream schreef: Met "beste modelautobouwer in de schaal 1/18" wordt toch alleen mee bedoeld de detaillering, afwerking en natuurgetrouwe nabootsing van het originele en heeft een prijskaartje toch geen toegevoegde waarde aan deze titel van deze poll.
Laat ik het even duidelijker uitleggen. Ik ben in een modelautowinkel en ik aanschouw alle 1/18 modellen van de merken die in deze poll worden aangegeven, dan vind ik persoonlijk sommige merken beter, dan de andere. Zelf vind ik Exoto en CMC het mooiste in 1/18 modelauto's en dan vind ik ze ook de beste modelautobouwers, maar dat is helemaal mijn persoonlijke keuze. Ondanks dat Mattel veel goedkoper is, blijft voor mij Exoto toch de beste modelautobouwer. Daarom kies ik in de poll voor Exoto en niet voor Mattel, omdat deze goedkoper zijn in aanschaf.
Indien ik een model koop, dan komt het prijskaartje pas ter spraken, maar daar gaat deze poll toch niet over. Dan moet deze poll een andere titel krijgen.

Red Dream, ik ben het zeker met je eens. Maar je gebruikt wel erg veel letters om je mening duidelijk te maken. Heb je zoveel tijd over? :wink:
De poll gaat duidelijk om de absoluut beste modellen. Anders had de titel van de posting iets moeten zijn in de trant van 'Welk merk is jullie favoriet?'
Ik spaar alleen Minichampsmodellen, maar omdat Exoto zulke prachtige auto's maakt, verdienen zij de titel 'beste modelautobouwer'. Zoveel geld als een Exoto kost wil ik echter niet voor een model uitgeven.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

supernova schreef:
Red Dream, ik ben het zeker met je eens. Maar je gebruikt wel erg veel letters om je mening duidelijk te maken. Heb je zoveel tijd over?

Normaal niet, maar op dit moment had ik lekker even de tijd. Dat kun je ook zien aan het tijdstip van posten van mijn laatse 2 berichten. :wink:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Maargoed, red dream je snapt heus wel wat ik ermee bedoel. Laten we nu maar gewoon kijken welke fabrikant als beste er uit gerold komt, anders gaan we weer zo off-topic bezig zijn.
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik heb gekozen voor exoto. Vind toch dat ze net even een paar treden hoger zitten qua kwaliteit dan Autoart. Helaas is dit ook zo met de rpijzen waardoor ik er zelf nog geen en heb. Me vader daarintegen wel en ik moet zeggen echt een topper van een auto :thump_up:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Exoto :!: zonder twijfel :thump_up: :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Exoto is de beste, al hebben ze voor mij helaas (of gelukkig, t is hoe je het bekijkt :doh: ) niets in het assortiment :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
1op18

maisto

Bericht door 1op18 »

Hoi

Ik heb een vraagje: Wat vinden jullie van Maisto?
1op18
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Beetje algemene vraag eigenlijk. Bedoel je het bedrijf maisto, of de modellen van maisto? Als het om de modellen gaat, welke modellen bedoel je dan?

Formuleer je vraag zo duidelijk mogelijk, zodat je geen verwarring krijgt :wink:

Lijkt me ook meer iets voor de pits dit.
Afbeelding
///M Power

Bericht door ///M Power »

Als het om de modellen van Maisto in het algemeen gaat, zijn ze soms wel goed, maar meestal gewwon net iets beter dan Bburago, tenminste, de modellen die ik heb. (niet zo heel errug veel :shhh: )
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Net iets beter dan Burago wil ik niet zeggen... Ik zie de Burago modellen meer als speelgoed... Geldt natuurlijk niet voor alle modellen, maar voor die die je het meest ziet bij speelgoedzaken.
Wat betreft Maisto, ik vind dat er mooie modellen bij zitten...
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Hmmm.... ik vind Maito wel goed, prijs/kwaliteit verhouding. Maar ik ga het nooit meer kopen denk ik!

En ff off topic: Waarom open je zoveel onnuttige topics?
sewgolam

Bericht door sewgolam »

Heb een DTM wagen van Maisto gekocht en ben hier zeer tevreden over, vind hem veel beter dan de porsche van Bburago die ik heb gekocht.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Ik heb wel wat UT Calibra DTM's, en dat zijn wel mooie modellen maar die spoilers breken bij het minste of geringste al af.

Ik heb ook wat Minichamps in 1:18, 1:43 en 1:64. En deze zijn mooi en vrij correct afgewerkt. Of ze het geld ook waard zijn laat ik een beetje in het midden.

Ik heb ook wat Schuco's, en daarbij vind ik de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed... En dan heb ik het niet over de ?25+ prijzen in Nederland die ze voor een Schuco vragen... Dan rijd ik liever eens per half jaar Duitsland in :thump_up:

Gezien Schuco geen 1:18 maakt kies ik toch Liever voor Minichamps. Omdat ik hiewr meer Opel's kan vinden. Helaas brengen ze veelal oude modellen uit... Terwijl een Vectra C GTS in 1:18 ik direct zou kopen.

Ik heb ook Maisto modellen... En de kwaliteit vind ik goed :thump_up:
[MOD-EDIT]: 2 berichten even samengevoegd, door schumi28
Plaats reactie