Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Autofan »

Het zo mooi zijn als dit lukt! De laatste loodjes zoals ik het lees: succes ermee. :)
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door rsh_scuderia »

Prachtig!
Met veel bombarie, op een dominante manier de interactie opzoeken, van repliek gediend worden en dan zakken ze door de weke knietjes. Prachtig om te lezen :worshippy:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Nelis »

Kijk, mooi geregeld! :dance: :thump_up:
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door schuifelhoofd »

Moraal van het verhaal: niet laten doen! Laten merken dat je niet als een schaap naar de slachtbank gaat, en lekker dwars liggen.
Zijn die Italianen met hun haantjesgedrrag niet gewoon, en het resultaat zie je hier.

We willen er best meer van weten. Zijn ze een beetje belefd geweest? Of waren ze boos overeengekomen?
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

De Italianen schreven in maart "you will receive answer shortly" :shock: Daarna werd het weer stil.

Aangezien ik gemerkt had dat schudden aan zo'n Italiaanse olijfboom voortgang geeft. Heb ik vorige week een mail met een deadline gestuurd. Daarop kreeg ik antwoord dat men wel feest had in Italië. Waarop ik als antwoord gaf; Als uw clienten denken antwoord te geven wanneer het hen een keer uit komt, dan vinden zij zich samen met uw advocatenkantoor terug op de voorpagina van alle autobladen wereldwijd. :P En voilà... Binnen 24 uur werd mijn bod geaccepteerd en om mijn bankgegevens gevraagd :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Ricardo »

Ik blijf het een geweldige overwinning vinden. :worshippy:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

Vanmiddag een mailtje van de provider office van de Italianen gekregen. Zij willen via Escrow.com de transfer afhandelen. Escrow wordt daarbij als een derde partij gebruikt die het geld in bewaring neemt en uitbetaald als de domeinnaam is overgeschreven. Doet denken aan een virtuele notaris. :thump_up:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door St. Paul »

Typisch Italianen. Veel woorden maar als het er op aan komt stelt het niets voor. Als ze niet achter een grote Duitser staan houdt het al snel op. :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door zipperscales »

Ik wist niet dat wij nuchtere Friezen ook in staat waren de Italianen het vuur aan de schenen te leggen op het gebied van druk uitoefenen! Goed gedaan zeg.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

zipperscales schreef:Ik wist niet dat wij nuchtere Friezen ook in staat waren de Italianen het vuur aan de schenen te leggen op het gebied van druk uitoefenen! Goed gedaan zeg.
Heu .. of de nuchtere Friezen dat kunnen weet ik niet. Maar ik ben een geboren en getogen Zutphenees dus een Achterhoeker :cool: al woon ik onderhand alweer 18 jaar in Friesland
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door Ferrari10flrb »

Hey John, ff dit hele gebeuren alhier gemist.

Mooie overwinning!! En goed dat je niet hebt toegegeven!!
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door alain_1978 »

Ben blij voor je dat het opgelost is. Proficiat met je overwinning :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

Het slotakkoord is gestart. Vandaag een mail van Escrow dat er een case geopend is. Dus het geld staat in de wacht, nu moet ik de autcode doorgeven en dan wachten op bevestiging. :cool:

Ollande - Italia 1-0 :mrgreen:
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door F40F50ENZO »

Geweldige CASE :dance:
Respect voor de manier waarop je het aangepakt hebt :worshippy: en de overwinning naar je toe trekt. :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Italiaanse headhunters eisen mijn website op

Bericht door jonnoT »

Vandaag een pracht verjaardagscadeau mogen ontvangen vanuit Italië. :dance: :dance: Zo juist is een paar mille bijgeschreven op mijn rekening. :worshippy:

Geweldig hoe het al met al gegaan is. Ideale manier om zaken te doen. :thump_up:

Na een niet al te plezierig hoeha mailtje vanuit Italië waarin ik beticht werd van misbruik van de naam Mille Miglia en werd doodleuk mijn domeinnaam opgeeist, had ik deze vriendelijke knoflooketers een respons gestuurd die ze waarschijnlijk niet verwacht hadden.
Basis van mijn verdediging was onderstaand artikel van het SIDN :
Afbeelding

In mijn respons had ik een setlement voorgesteld met een bedrag te compensatie voor herbouw van mijn website. Ik had me inmiddels aardig ingelezen in de materie van domeinrecht. Daardoor wist ik dat ik het niet te gortig moest maken met vragen van hoge bedragen. De Mille Miglia mag dan een wereldberoemde naam zijn en zou je verwachten dat een domeinnaam met die naam toch wel een waarde van tienduizenden dan niet tonnen vertegenwoordigd, de kink in de kabel is echter als je zoiets vraagt je diep in de problemen bent. Dan wordt een zaak aangespannen bij het SIDN met als inzet dat je de domeinnaam met oog op verkoop met forse winst gekocht hebt. Dat soort zaken worden eigenlijk 100% door de eiser gewonnen.
Met dat gegeven in het achterhoofd heb ik in het setlement een voorstel van €3.500 gedaan.Lijkt misschien een flut bedrag, maar als je bedenkt dat de domeinnaam mij €50 per jaar heeft gekost dan is dat op zich al een leuke winstpercentage :mrgreen:

Helaas werd het na mijn verweer heel erg stil. Begin dit jaar ben ik aan de Italiaanse olijfboom gaan schudden met de simpele vraag wat de Automobile Club de Brescia nu eigenlijk wil en werden drie keuzes voor gelegd. Tot mijn verrassing werd gekozen voor het setlement en werd een tegenvoorstel van €1.500 gedaan. Daarop gaf ik weer een reactie met als compromis €2.500.
Met de belofte dat ik op korte termijn zou horen wat de Automobile Club de Brescia zou gaan doen werd het wederom stil. Na een maand vond ik het welletjes en tijd om de olijven te oogsten. Een vriendelijk mailtje met een deadline en de opmerking dat ik er voor zou zorgen dat het advocatenkantoor en zijn cliënten wereldwijd op de front van ieder autoblad zou prijken, kwam er weer beweging in de zaak. Er werd ingestemd met mijn voorstel en de zaak werd doorgegeven naar hun provider. Deze opende een case via Escrow en werd alles binnen een week afgerond.

Van mij mogen de Italianen vaker hun arogante muil open trekken en hoog van de toren blazen. Hartelijk dank voor de goede zaken :dance:
Laatst gewijzigd door jonnoT op ma 13 mei 2013 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie