En dan nu nog een update. Een bulk update.
Een GTO en twee broertjes van Dodge.
Ten eerste mijn Pontiac GTO "the judge" uit 1969 in de kleur "carousel red".
Dit is de tweede generatie van de GTO en deze "The Judge" uitvoering was uitgevoerd met een 400-4 Ram Air IV motor(370pk).
Deze "The Judge" uitvoering werd in het leven geroepen om te concurreren met de Plymouth Road Runner.
Een goedkopere versie met minder luxe, die in eerste instantie alleen in "Carousel Red" werd geleverd en pas later in andere kleuren.
(Autoworld/Ertl Collectibles American Muscle AMM1058, 2015, 1 of 1002)

Aan de voorkant de typerende GTO grille en er was de zeer populaire optie waarmee de koplampen konden worden verborgen.

De toerenteller bevindt zich op de motorkap.

Met de broertjes van Dodge bedoel ik de Dodge Charger en zijn iets kleinere broertje de Dodge Challenger.
De Dodge Charger uit 1968, de tweede generatie van dit model in het blauw (Autoworld AWSS111).
De Dodge Challenger uit 1970, ook de tweede generatie in het donkergroen (Greenlight 12841).

Zo zien ze er uit als je ze fotografeert met een groothoeklens.

Dezelfde foto, maar dan met een telelens.

Dit is de standaard Dodge Charger (er was o.a. ook een R/T uitvoering) in de kleur "Bright blue".
In tegenstelling tot de Challenger was er bij de Charger ook de optie waarmee de koplampen konden worden verborgen (net als bij de GTO).

Deze Challenger is een replica van een unieke cabrio R/T (Road/Track) uitvoering met een 426 cui (6.98 L) Hemi V8 motor (425pk). Dit is nummer 2 van de 9 die gemaakt zijn.
Deze auto werd tegen kostprijs verkocht door de dealer aan een vriend tijdens een wekelijks spelletje dammen. De voorwaarde voor deze korting was dat de koper (een anesthesioloog, dhr Langford Palmer) er mee zou meedoen aan straatraces.
Later werd de auto verkocht aan een Ford dealer die de motor gebruikte voor zijn boot. Pas vele jaren later werd door ene Jim Lynch de motor en de auto weer samengevoegd. Deze auto werd op de Mecum Auction geveild voor $750.000,-

Nog wat detail foto's:

Let op de spiegeling in de chromen bumper.
Ik hoor graag wat jullie van deze auto's en foto's vinden.