Het maken van een vitrinebox...

Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

heeeeeeeel erg off-topic:

Op de site van het European Patent Office kan staan alle Patenten die in de EU gelden. De url is http://www.european-patent-office.org
Overigens komt dit niet in aanmerking voor een patent, verder zal ik jullie er niet mee lastig vallen :mrgreen:

en al wás er patent op aan te vragen, je moet een goede vinding hebben gedaan om die kosten terug te verdienen, kan je heel wat modelautos voor kopen
Laatst gewijzigd door Jos op ma 20 dec 2004 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Resultaat oogt al mooi Jelmer :thump_up: allen zou ik dan ook die verticale randen een mooi lijstje geven want het ziet er een beetje incompleet uit wel. Idee van de sleuven is ook niet slecht!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

allen zou ik dan ook die verticale randen een mooi lijstje geven want het ziet er een beetje incompleet uit wel.
Dat wil ik nu juist niet, omdat je dan het zicht verbreekt naar het model toe. Bovenop moest wel, anders kon ik de bovenkant niet vastzetten! :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ziet er erg mooi uit :thump_up:
Een :idea: : Om bij de volgende box de hoeken van je alu strip schuin (45 graden) af te zagen, zo sluiten ze netjes aan. Het is wel even passen en meten :P
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ziet er wel mooi uit met zijn stripje aan de bovenkant geeft weer een heel nader effect. Ddenk dat een aluminium kleur onderplaat ook leuk zal staan.
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Mocht je in het vervolg nog eens zo'n vitrine gaan maken en er weer een stukje af gaan halen zou ik adviseren om een zaag te gebruiken waar de tanden heel ver uit elkaar staan..dan kan het materiaal niet springen..maar smelten is helaas bijna niet tegen te gaan. Mocht je er gaten in willen zou ik boren gebruiken die een hele lange schacht hebben...
Maar de vitrine ziet er al mooi uit... :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heb dit weekend even naar eigen huis (en tuin) in puin gekeken en daar deden ze een stuk plastic glas tussen twee planken. Helaas kan dat niet eem een aquarium. Maar de zaagsnede zag er echt toppie uit.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Mocht je in het vervolg nog eens zo'n vitrine gaan maken en er weer een stukje af gaan halen zou ik adviseren om een zaag te gebruiken waar de tanden heel ver uit elkaar staan..dan kan het materiaal niet springen..
Ik weet niet of dit gaat lukken. Het plexiglas is vrij dun, en ik ben bang dat het toch gaat barsten :? Ik ben er nu achter gekomen hoe je het met een dremel wel kunt doen. Eigenlijk is het het beste om er niet in 1 keer erdoorheen te gaan met de dremel, maar in etappes, zo voorkom je dat het gaat smelten, en je krijgt een veel strakkere snede!

Heb dit weekend even naar eigen huis (en tuin) in puin gekeken en daar deden ze een stuk plastic glas tussen twee planken. Helaas kan dat niet eem een aquarium. Maar de zaagsnede zag er echt toppie uit.
Hoe bedoel je dat precies? Tussen 2 planken en dan ook zagen ofzo?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ja idd tussen twee platen klemmen en dan afzagen. Leek wel goed te gaan op tv.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik kan jullie tips altijd een keer proberen natuurlijk... Niet geschoten, is altijd mis. Misschien gaat het een stuk sneller, en is de afwerking nog beter.. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

jelmer schreef:
allen zou ik dan ook die verticale randen een mooi lijstje geven want het ziet er een beetje incompleet uit wel.
Dat wil ik nu juist niet, omdat je dan het zicht verbreekt naar het model toe. Bovenop moest wel, anders kon ik de bovenkant niet vastzetten! :?


:doh: had ik ook moeten zien, evenzogoed mooi resultaat en k ben ook wel voor die alu bodemplaat :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie