Dakar 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Weet iemand hoe serieus dit project is?

Afbeelding

ik weet alleen dat de sponsers geen 2de rangs sponsers zijn en dat de rijder robby gordon het vorig jaar aardig deed in de volkswagen. Is dit een Fabrieksauto en word er veel geld aan besteed?
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Is volgens mij een fabrieksteam.

Verwacht er eerlijk gezegt weinig van.

Net als de Protrucks of hoe ze die dingen ook noemen voor een paar jaar terug.
Afbeelding
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Gaat die Hummer + Robbie Gordon echt meedoen dit jaar ? Vet gaaf zou mijn dochter van 14 zeggen :mrgreen:
Tim

Bericht door Tim »

motorhead schreef:Gaat die Hummer + Robbie Gordon echt meedoen dit jaar ? Vet gaaf zou mijn dochter van 14 zeggen :mrgreen:

Hopen dat ie wint, is er aan een zekere discussie elders op dit forum ook mooi een eind te maken. :mrgreen:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Jordy

Bericht door Jordy »

Hummer in Dakar :worshippy: :worshippy:
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Tim schreef:[..]

Hopen dat ie wint, is er aan een zekere discussie elders op dit forum ook mooi een eind te maken. :mrgreen:

Wreed weinig kans.

Afbeelding

Was het vorige barrel waarmee een amerikaans merk de Dakar wel ff zou gaan winnen.

Whaha.

Maar laten we die discussie hier effe fijn niet gaan voeren.
Afbeelding
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

motorhead schreef:Gaat die Hummer + Robbie Gordon echt meedoen dit jaar ? Vet gaaf zou mijn dochter van 14 zeggen :mrgreen:

Die Gordon is echt knetter. :nuts:

Ik stond vorig jaar bij de intocht in Dakar. Daar komt 'ie binnen met een halve liter bier op zijn middenconsole (zie 2e foto). De auto was al niet helemaal ongeschonden die dag (foto3). Nadat hij zich uitgebreid had laten fotograferen bovenop het dak van de Touareg, probeerde hij met een soort burn-out even spectaculair weg te trekken. Nou, dat lukt niet hoor met een 4wd, zeker niet met zo'n springeringe koppeling en sequentiële bak als onder die VW zit. Je hoorde het mechaniek protesteren en knarsen :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende dag viel hij stil op de laatste proef met een volledig kapotte aandrijflijn. Hoe zou dat nou gekomen zijn :mrgreen:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Eurosport.com schreef:Formula 1 Dakar 2006
Gordon: Only a win will do

American motor racing legend Robby Gordon is certainly not intimidated by the big stage having competed and won in NASCAR, the Indianapolis 500 and the Dakar last year with Volkswagen, but this year, the 36-year set his sights on nothing less that the outright victory in his home-built Hummer H3.

Kom maar op!

En dan niet 1 etappe overwinning al een overwinning noemen. Een overwinning is de hele Dakar winnen niets meer en niets minder.
Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Niels schreef:[..]

Kom maar op!

En dan niet 1 etappe overwinning al een overwinning noemen. Een overwinning is de hele Dakar winnen niets meer en niets minder.

Bash is ergens anders Niels.. :mrgreen:
Maar goed, msichien maken ze een kans. Kunt moeilijk ontkennen dat een Hummer een terreinbeest is, dus als ze die fabrieksgesponsord aan een rally laten meedoen waarvan ze weten wat het voorstelt, kunnen ze toch een kans maken. Zeker met een coureur als Robby Gordon, die toch ook wel wat terreinervaring heeft. :thump_up:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Maar goed, msichien maken ze een kans. Kunt moeilijk ontkennen dat een Hummer een terreinbeest is, dus als ze die fabrieksgesponsord aan een rally laten meedoen waarvan ze weten wat het voorstelt, kunnen ze toch een kans maken. Zeker met een coureur als Robby Gordon, die toch ook wel wat terreinervaring heeft. :thump_up:

En dat is het 'm nou juist deze wagen is niet fabrieksgesponsord
het ding is "home built" door Robby Gorden.
Dan moet er toch wel heel wat kennis in huis zijn om een wagen
te bouwen die de eindstreep moet halen in Dakar.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel, wie zien het wel half Januari.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Bash is ergens anders Niels.. :mrgreen:

Nee, geen bash, vind het super wat hij doet, net wat stukjes op z'n site gelezen. Die gast is super enthausiast en vet goede promotie voor Dakar daar aan die kant van de plas.

Over de Hummer ga ik het hier niet hebben, kan je wel zeggen dat deze Hummer zo goed als niets met de normale H3 te maken heeft. Maarja de Touareg en Pajero EVO hebben dat ook.

Kennis voor het bouwen van zo'n ding zou er in principe wel moeten zitten, ben alleen bang voor hem dat het net als met die Protrucks gaat. Die dingen waaren "ietwat" onbetrouwbaar en te slecht gebouwd (sprongen elke dag een voorruit kapot en reden na een week met plasic zakken ipv een ruit).
Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

...kan je wel zeggen dat deze Hummer zo goed als niets met de normale H3 te maken heeft...

Da's maar goed ook, zo'n H1 kon je nog wel een woestijn insturen (om vrijheid en blijheid te brengen bijvoorbeeld :whistle: ) Maar die H2 en H3 zijn volgens mij meer bedoeld voor de PeeCee... :roll:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Nee, geen bash, vind het super wat hij doet, net wat stukjes op z'n site gelezen. Die gast is super enthausiast en vet goede promotie voor Dakar daar aan die kant van de plas.

Over de Hummer ga ik het hier niet hebben, kan je wel zeggen dat deze Hummer zo goed als niets met de normale H3 te maken heeft. Maarja de Touareg en Pajero EVO hebben dat ook.

Kennis voor het bouwen van zo'n ding zou er in principe wel moeten zitten, ben alleen bang voor hem dat het net als met die Protrucks gaat. Die dingen waaren "ietwat" onbetrouwbaar en te slecht gebouwd (sprongen elke dag een voorruit kapot en reden na een week met plasic zakken ipv een ruit).

Bij mijn weten zijn die wagens (ProTruck) nooit geleverd met voorruit, omdat ze gehomologeerd zijn zonder voorruit (ze zijn in feite origineel voor de Baja gebouwd, zo hebben ze mij op EuroSport altijd verteld)
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Zeker met een coureur als Robby Gordon, die toch ook wel wat terreinervaring heeft. :thump_up:

Jos Verstappen heeft ook terreinervaring... zou die ook mee doen ??
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Curbstone Models schreef:[..]

Jos Verstappen heeft ook terreinervaring... zou die ook mee doen ??

Neee...dat is grind en dat kom je niet tegen in de woestijn :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Plaats reactie