Model kopen via internet

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

hoe willen ze in hemelsnaam btw heffen over iets waar ze de prijs niet van weten, en waar ik in de states al btw over betaald heb? Dat laatste is in dit geval niet zo, maar dat is de kracht van e-commerce...ik ga er vanuit dat ik niets extra hoef te betalen...maar we wachten maar af...invoerrechten zijn denk ik al bij de verzendkosten inbegrepen (en als ze dat niet zijn ga ik er vanuit dat ik die toch niet hoef te betalen, die gelden pas vanaf een bepaalde grootte/gewicht denk ik)

aan de andere kant...die 50 euro wat ik dacht te besparen ben ik misschien nu wel kwijt aan die rechten...zodra ik het weet weten jullie het...
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Van die auto die ik naar Australie verzonden heb, heb ik of die koper geen in/uitvoerrechten over hoeven te betalen en BTW zit in de verzendkosten inbegrepen.
Jos

Bericht door Jos »

op de site van de douane staat ook wat over invoerrechten en btw...ik wacht maar gewoon af...als ik die moet betalen wordt het in een klap minder interessant om het nog eens zo te doen..
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik heb ook er eens wat via eBay uit Canada gekocht, betaald met vaders credit card :D zo moet je dat doen :D

En ik kreeg het pakketje mooi binnen de gestelde tijd op de doos stond Gift er zat geen factuur bij :D dus als ze invoerrechten wouden berekenen kan dat niet. En kostte me ook niks qua invoerrechten.

Maar ja verzendkosten zijn nog best hoog vanuit de states vindt ikzelf.
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Jos schreef:hoe willen ze in hemelsnaam btw heffen over iets waar ze de prijs niet van weten, en waar ik in de states al btw over betaald heb?

Daar komt de douane wel uit, reken maar dat als ze je willen laten
betalen dat je ook gaat betalen.

Jos schreef:Dat laatste is in dit geval niet zo, maar dat is de kracht van e-commerce...ik ga er vanuit dat ik niets extra hoef te betalen...maar we wachten maar af...invoerrechten zijn denk ik al bij de verzendkosten inbegrepen (en als ze dat niet zijn ga ik er vanuit dat ik die toch niet hoef te betalen, die gelden pas vanaf een bepaalde grootte/gewicht denk ik)

Invoerkosten en BTW zijn meestal niet bij de verzendkosten inbegrepen, en er gewoon niet vanuit gaan dat je toch niet hoeft te betalen dat kan erg fout uitpakken.

@ Schumi, de combinatie van "Gift" en geen factuur en waarschijnlijk een laag aankoop bedrag heeft jou gered. In het geval van Jos gaat die vlieger niet op omdat zijn pakket gewoon teveel waard is, want als er geen prijs op het paket staat is ie ook niet verzekerd, en daarvoor is die helm toch net wat te duur denk ik.
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jos wat ben je eigenlijk van plan te kopen? Die helm had je toch al ergens anders besteld?
Laatst gewijzigd door Markopolo op do 08 jan 2004 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Niels schreef:@ Schumi, de combinatie van "Gift" en geen factuur en waarschijnlijk een laag aankoop bedrag heeft jou gered. In het geval van Jos gaat die vlieger niet op omdat zijn pakket gewoon teveel waard is, want als er geen prijs op het paket staat is ie ook niet verzekerd, en daarvoor is die helm toch net wat te duur denk ik.

Nou het ging toch om zo'n 150 eurotjes :roll:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Schumi28 schreef:
Niels schreef:@ Schumi, de combinatie van "Gift" en geen factuur en waarschijnlijk een laag aankoop bedrag heeft jou gered. In het geval van Jos gaat die vlieger niet op omdat zijn pakket gewoon teveel waard is, want als er geen prijs op het paket staat is ie ook niet verzekerd, en daarvoor is die helm toch net wat te duur denk ik.

Nou het ging toch om zo'n 150 eurotjes :roll:

Dan heb je mazzel gehad :mrgreen:

Maar daar kan je natuurlijk niet altijd vanuit gaan, vaak komen die extra heffingen net wanneer je het niet kan gebruiken.... tell me about it....
Afbeelding
Jos

Bericht door Jos »

ja die helm was via canada dus ruim 50 euro goedkoper, ben benieuwd wat ik overhou (als ik al iets over hou) als ik die shit allemaal moet betalen...

als ik werkelijk moet betalen koop ik voorlopig nix meer van buiten de EU
Maarten

Bericht door Maarten »

Ik ben ook van plan om iets te bestellen in Australie (biante Classic modellen) Er is daar een winkel die geen Verzendkosten berekend als je voor ongeveer 180 euro besteld. Heeft iemand misschien ervaring met een aankoop uit Australie. Wat kan ik nou nog bij de douane verwachten.

(uit het voorgaande ben ik niet echt wijzer geworden)
Jos

Bericht door Jos »

zodra ik wat over mijn aankoop weet, hoor je het....
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

In de Kennisbank heb ik een artikel geplaatst met meer informatie.
Oprichter van modelautoforum.nl
Jos

Bericht door Jos »

Ik heb vandaag de helm ontvangen uit canada!!

ik heb echter aan de deur nix hoeven te betalen, áls ik invoerrechten en btw zou moeten betalen, hoe verloopt dat dan?
In het artikel in de kennisbank staat hier niets over namelijk...
Tim

Bericht door Tim »

Ik koop vrij veel vanuit de v.s. en betaal behalve verzendkosten ook nog eens invoerrechten over het aankoopbedrag plus verz.kosten. Dat kan anders, maar dat is afhankelijk van de verzender en, belangrijk, van het postbedrijf. UPS doet standaard moeilijk en rekent te veel, GLS en DHL doen het wel netjes, maar het gunstigste gaat het via TPG. De pakketbedrijven verhalen namelijk alle door hun gemaakte kosten op de ontvangende partij. Voor onafhankelijke info: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
BMWMaX
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

Bart schreef:Alles wat van buiten de EU komt liggen sowieso invoerrechten op. Dit heb ik vernomen van een iemand die veel op Ebay zit. Neemt niet weg dat veel dingen aanzienlijk goedkoper zijn. Zelf koop ik vaak in Duitsland zoals zovelen.

Alleen mag de TPG post wel wat aan de prijzen doen inderdaad :lol:

Groeten,
Bart

Tot maximaal, ik meen, 20 euro is invoerrecht vrij. Daar boven moet je geluk hebben. Heb ik nog steeds gehad :wink:
Plaats reactie