GP Monza 2005

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

hoe het kan? omdat ze de meeste risico's nemen qua ontwikkeling van de auto en motor. Je ziet wel dat dit onderhand de helft van de keren fout gaat op motor/transmissie vlak.
Doet niets af aan de prestatie van Kimi, want ook al heb je de snelste auto, je moet er evengoed goed gebruik van kunnen maken en dat doet kimi perfect :thump_up:

jammer voor hem dat hij in zijn jacht op de laatste podiumplaats spinde, maar elke coureur maakt wel eens een fout
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Was er niet vandaag dus de race helemaal gemist, en toch ook weer hélemaal niet :shifty:

Zag op Teletekst de uitslag ..... we waren 10e en 12e geloof ik, en dat in de thuisGP ...... :oops:

Wordt tijd een veearts te bellen om het oude, niet meer zo overtuigend steigerende paard uit haar lijden te verlossen :mrgreen:

Verder lees ik dat het weer een start-finish-zege was en dat er 20 auto's aan de finish kwamen vandaag.....poeh poeh....Alonso vóór Fisichella, Trulli vóór Ralf, de Minardi's en de Jordans door elkaar achteraan, kortom het zal wel weer een enerverend spektakel zijn geweest :snooty:

Niks gemist dus :dance:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik was aan het werk, maar JPM op de hoogste trede kan ik wel waarderen.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Volgens mij komt het bodywork niet tot die 2 buitenste ringen van de band. Maar goed, gezien ze het beide als enige in het veld hadden. We horen het vast nog wel. En die spin van Kimi was geen foutje. Die gast was woest. Je zag het al toen hij de baan opkwam na het wisselen van de band. 2 bochten achter elkaar dat hij veel te wild er in gooide.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jos

Bericht door Jos »

de bandenproblemen lagen aan de afstelling van de auto, heeft Ron Dennis bekend gemaakt.

Als Kimi woest is en hij spint van de baan, is dat dan geen foutje??
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

St. Paul schreef:Volgens mij komt het bodywork niet tot die 2 buitenste ringen van de band. Maar goed, gezien ze het beide als enige in het veld hadden. We horen het vast nog wel. En die spin van Kimi was geen foutje. Die gast was woest. Je zag het al toen hij de baan opkwam na het wisselen van de band. 2 bochten achter elkaar dat hij veel te wild er in gooide.

tja je zou voor minder woest worden :mrgreen: :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jos schreef:Als Kimi woest is en hij spint van de baan, is dat dan geen foutje??

Nope, slordigheidje. Hij schatte het niet verkeerd in denk ik. Meer in een boze bui te hard smijten. Afreageren. Die eerste bochten gingen ook al duidelijk te wild. Als hij daar echt al een foutje maakte had hij wel ingebonden en weer in zijn ritme gekomen. Maar hij bleef zo klappen. Ik denk dat Kimi na die band de WDC echt heeft opgegeven.

Alles moest al perfect gaan. En zelfs dan moest er nog een gelukje aan te pas komen voor Kimi. Alonso/Renault rijden te zeker/betrouwbaar om te verliezen. En JPM is ook niet in staat maximaal voor Alonso te blijven, zie Turkije. Dan zou het dus mede af moeten hangen van de prestaties van de Honda's en Trulli. Als dat zou gebeuren dan had Kimi zoveel geluk dat al die pech die hij had ook niet zou zijn gebeurd.

En hij valt nog minstens 1 keer uit. Mercedes kennende.
Jos

Bericht door Jos »

mijns inziens ging hij gewoon te hard over de curbs in zijn jacht op fisichella..
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Fisichella was niet meer van belang voor Kimi, Alonso is de enige die telt. Daar voor komen was zijn enige doel en dat was niet echt meer mogelijk. Ik denkniet dat Kimi nog het idee had van wel. Maar misschien lezen we het over een paar jaar in zijn bio. :)

Mercedes mag volgend jaar beter met wat goeds komen want anders is Kimi zeker weg. Hij had dit jaar al een precontract bij Ferrari. De enige die er echt wat mee opschiet is Bernie. Die koopt Ferrari de nieuwe concorde in, krijgt Kimi straks in de schoot geworpen. Red bull moet mee ivm motorenkeuze, en kopen misschien een 2de team erbij. Straks zit die geldkabouter er weer een paar jaar warm bij. En de sport nog verder naar de verdommenis.
Jos

Bericht door Jos »

als Kimi fisichella in had gehaald had hij maar 2 punten verloren op Alonso, als Kimi niet gespint was had hij alle tijd gehad om Fisichella in te halen.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Jos schreef:
Als Kimi woest is en hij spint van de baan, is dat dan geen foutje??

Nope, slordigheidje.

:think: Discussies over het verschil tussen foutjes en slordigheidjes leveren in het algemeen géén extra punten op, dat was 'vroeger' tijdens mijn schoolloopbaan ook al zo....

Een rijder die na een pitstop spint, noemen wij in Groningen een kneus of een amateur, en zeker géén wereldkampioen :snooty:

Zoals McLaren in de tijd van Coulthard en Häkkinen titels heeft verloren door beide coureurs letterlijk en figuurlijk tegen elkaar te laten rijden, zo verliest het nu wéér een titel doordat ze hun zaakjes gewoon niet (op tijd) op orde hebben.

Het F1-Kampioenschap 2005 gaat net als bijna alle races van dit jaar gewoon een start-finish zege worden :shifty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Als Kimi niks aan die band had gehad, dan had hij gewonnen, maar ja as is verbrande turf.

Ron Dennis heeft Kimi i.i.g. met klem gevraagd om bij McLaren te blijven en niet over te stappen naar Ferrari eind 2006.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

En dan?

Voor de laatste race stond Alonso op 95 punten en Kimi op 71. Dat is een verschil van 24 punten. Er waren toen nog 5 races te gaan. Als Kimi het maximale doet wint hij alle 5. Als JPM het maximale eruit haalt wordt deze alle races 2de. Dan wordt Alonso elke race 3de. Dat is een verschil van 4 punten per race. Maakt 20 punten totaal. Verliest Kimi op 4 punten de WDC. En laten we eerlijk zijn, als er een auto uit gaat vallen is het de McLaren. Die Alonso/Renault heeft dit jaar 1 keer naast de baan gestaan? Dankzij een eigen fout. En in Hongarije gingen alle Michelin stroef. Honda en Toyota komen er niet meer over heen en spelen dus geen rol van betekenis. De rest heeft helemaal geen kans.

Het maakt voor Kimi niet uit of hij nu 4 of 2 punten verliest op Alonso. Hij mag er simpelweg geen verliezen. Misschien als hij op die manier de druk er op kon houden dat Alonso een slippertje maakt. Maar dan had hij hier in Monza de eerste tik moeten uitdelen door alsnog te winnen of ten minste voor Alonso te eindigen. Alonso's strategie was punten halen en misschien (zo zei het het zelf) voor Kimi te eindigen. Dit verlaagt nu alleen maar de druk.

Toegevoegd na 3 minuten:

Als ik Ron was had ik allang een keer met BMW gepraat. :roll:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Kan wel wezen dat hij op 4 punten het WK verliest, maar het is en blijft een mechanische sport, dus ervanuit gaan dat de Renaults niet stuk gaat en de Mclaren wel is misschien wel op zijn plaats, maar niet vanzelfsprekend.
Alonso is nog nooit gefinished op Spa dus wie weet :mrgreen:

En St. Paul, jij als mede McLaren fan had ik wel verwacht dat je tot het uiterste meehoopt dat Kimi met Mclaren WK wordt. :snooty:
De kans is heel klein, maar het verschil tussen de 1 en 2 is al vaker erg klein geweest.
Vincent

Bericht door Vincent »

St. Paul schreef:
Als ik Ron was had ik allang een keer met BMW gepraat. :roll:

Honda St. Paul ! :)
Kon die glorietijd maar terugkomen, helaas is dat door Mercedes's aandeel in McLaren niet meer mogelijk. :(
Grab life by the horns.
Plaats reactie