Wel eens post van Paul's Model Art gehad?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Vraag aan "Jos"
Nu valt het mij ineens weer in dat vorig jaar toen die diskussie over tabaksreclame op Minichamps aanbrengen en dan te verkopen, dat hier ook veel heisa over was.
Ik heb toen een brief van een collega-ombouwer onder ogen gehad van ongeveer dezelfde strekking als wat jij verteld. Maar daarin werd nadrukkelijk ge-eist dat het model ook vernietigd zou worden.!!!
Is dit bij jou ook het geval.? Als dit niet zo is, zou je je natuurlijk af kunnen vragen waarom niet. Heeft Minichamps dan misschien toch iets te verbergen.......... :think:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

Matt ze noemen het model niet eens in de brief! ze hebben het alleen over trademarks. Ik weet dat het over het canada model gaat aangezien dat de enige was die ik op eBay had staan op dat moment. EBay moet vervolgens mijn adresgegevens aan PMA hebben doorgegeven.

De winkel die het verkocht heeft was toronto motorsports, kenners weten dat dit een heel gerenommeerde zaak is.

De dozentheorie van Matt is wel aardig, maar er zijn legio voorbeelden om deze te ontzenuwen.

Ten slotte weet motorhead waarschijnlijk totaal niets van deze modellen, het kost veel tijd om je te informeren over deze modellen. Ze waren oorspronkelijk niet voor de markt bedoeld.

ik zeg je:

er is iets aan de hand met deze reeks modellen

overigens, als er op een doosje staat dat het een limited edition van bijv 1999 stuks betreft, dan wil dat alleen maar zeggen dat er van die specifieke inlay 1999 stuks zijn gemaakt (en zelfs dat is al niet te controleren). Het hoeft niet per se te betekenen dat van het model zelf maar 1999 zijn gemaakt. Een voorbeeld is de 1:43 2005 alonso showcar, die is er als pma limited edition (2016), als limited edition canada promo (502) en als renault showcar (niet limited).
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Rob, misschien kan je wat informatie bij de nederlandse importeur krijgen info@rodri.nl
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Toronto M..... ken ik ja. Heb er nog nooit iets gekocht, maar bezoek wel regelmatig hun site.

De "dozen theorie" is i.d.d. ook ontzenuwd,......en daarvoor heb ik diep in het stof moeten bijten. :( :oops: :mrgreen:

Maar zou het niet kunnen zijn dat deze modellen misschien niet voor de Europese markt bedoeld waren.?
Ik ben nu ook écht nieuwsgierig geworden.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
christophe320d

Bericht door christophe320d »

Was niet mijn bedoeling om hier op het 'commerciële' forum te posten maar ga het toch ff doen. Matt modelauto's is juist. Toronto motorsport had een bestelling geplaatst om een aantal 'promo's' te maken. Echter hebben ze deze nooit gekregen omwille van redenen die ons niet aangaan.

Toronto M heeft dan zelf het heft in eigen handen genomen en zelf de kartonnen layers beginnen drukken...

Het gaat dus om gewone minichamps modellen met een andere karton (layer). Fake dus....

Limited editions zijn altijd deelbaar door 6, 6 modellen per doosje. Boxen zijn anders, weet niet hoeveel boxen er in één doos gaan.

m.a.w. ze gaan u bij minichamps goed uitlachen. Denk zelf dat je niet verder gaat komen dan de voordeur. Je zal je moeten richten tot toronto motorsport want zij hebben je een fake verkocht.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

christophe320d schreef:
Limited editions zijn altijd deelbaar door 6, 6 modellen per doosje. Boxen zijn anders, weet niet hoeveel boxen er in één doos gaan.

Voor iemand die zo veel met Mclarens doet had ik verwacht dat je de Hanschke & Harsch toch wel kent en weet dat die special een oplage van 999 stuks had.

christophe320d schreef:m.a.w. ze gaan u bij minichamps goed uitlachen. Denk zelf dat je niet verder gaat komen dan de voordeur. Je zal je moeten richten tot toronto motorsport want zij hebben je een fake verkocht.

Dit denk ik dus ook. Minichamps zegt volgens Rob dat ze het model niet noemen. Daar uit maak ik op dat ze niet ontkennen dat het model niet bestaat maar alleen dat volgens hun dat model de pma logo's etc niet mag dragen. Dat die Toronto gasten dat wel denken zal wel betekenen dat tussen die 2 de communicatie niet helemaal vlekkeloos verliep. Dan kan Toronto huppeldepup nog zo gerenomeerd zijn maar dat betekent niet dat ze automatisch dat ze gelijk hebben (wij hebben zat gerenomeerde kranten in NL, en daar lees je toch ook van tijd tot tijd wel eens een rectificatie) Ik denk dat ze je bij minichamps idd gewoon uitlachen en lak aan je hebben. Het zal ze echt niet interesseren wat jij voor een bewijzen hebt. Voor hun is het een gedane zaak.

En over al die theoriën... dat verkoopt toch gewoon lekker? Ik las dat ze bij Toronto er uit vlogen en de prijzen omhoog schoten op ebay. En plotseling kwamen er weer enkele los bij Toronto... Misschien dat Toronto en een paar van hun klanten/vrienden er lekker aan verdient hebben, dat zou ik eens bij hun na vragen. Misschien dat Minichamps hun naam niet willen verbinden aan dat soort gerotzooi en daarom hun handen er af trekken. Ze zullen iig wel een goede rede hebben anders steek je er geen moeite in.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jos

Bericht door Jos »

waarom zouden ze mij bij pma uitlachen? ik heb gewoon een paar vragen over deze modellen, ik ga hun niet aanvallen ofzo, ik wil gewoon zo veel mogelijk informatie.

christophe320d schreef:Toronto motorsport had een bestelling geplaatst om een aantal 'promo's' te maken. Echter hebben ze deze nooit gekregen omwille van redenen die ons niet aangaan.

Toronto M heeft dan zelf het heft in eigen handen genomen en zelf de kartonnen layers beginnen drukken...

christophe320d waar heb jij die informatie vandaan als ik vragen mag?

Het gaat dus om gewone minichamps modellen met een andere karton

100% waar

Limited editions zijn altijd deelbaar door 6, 6 modellen per doosje

onwaar, de eerste limited edition die ik neem, de alonso 2001 minardi showcar van 1399 stuks voldoet hier al niet aan...

ik wil gewoon graag het verhaal rond deze modellen te weten komen, ik kan het altijd proberen, niet?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jos schreef:waarom zouden ze mij bij pma uitlachen? ik heb gewoon een paar vragen over deze modellen, ik ga hun niet aanvallen ofzo, ik wil gewoon zo veel mogelijk informatie.

Uitlachen is een groot woord maar ik denk dat er tussen Pma en Toronto ook wel wat over en weer is gegaan. Lijkt mij niet dat het iets is waar 1 van beide partijen over gaat praten. Toronto laat als ik het goed begrijp toch ook niks weten. En als iemand moet weten wat nu het probleem is... Ik denk dat die Duitsers hun poot stijf houden en doen alsof ze nergens van af weten. (kan nu een fout grapje maken... :mrgreen: ) Of ze geven hun alleen hun zijde van het verhaal.

Maar inderdaad proberen kan geen kwaad. En als ze het niet leuk vinden... ach Nederland en Duitsland hebben een goed uitwisselingsbeleid qua gedetineerde dus ik denk dat je zo terug bent. :wink: :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jos

Bericht door Jos »

ik heb het model nog een keer op ebay gezet en minichamps niet genoemd in de advertentie. Het model heeft meer dan 200 dollar opgebracht dus ik laat de zaak verder maar rusten :mrgreen:
Plaats reactie