Exoto misser

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Kun je naar wat mij betreft beter een gewone C9 kopen (als die er is, ben niet zo op de hoogte qua Exoto) en die dan tegen de muur van je woonkamer aan laten rammen. Dat is pas echte schade. Eenmaal de schade er op en je laat hem door een waterplas rijden en voila, een orgineel model met schade en dirt. :mrgreen:
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ricardo schreef:Even een voorbeeld om aan te geven wat ik bedoel :!:

Foto gemaakt in de studio

www.diecastmuscle.com/images/common/thumbnail/375/33855c.jpg

Ziet er allemaal zwaar overdreven uit en niet echt.

members.home.nl/r.r.mulder/site/fotos/bb-0.jpg

Foto buiten gemaakt model is precies hetzelfde :mrgreen:
Ik begrijp wel wat je bedoeld Ricardo, en je hebt ook gelijk dat er een groot verschil kan zijn in de manier van fotograferen,.....maar hopelijk toch ook dat dit verschil in voorbeeld door Exoto niet eens serieus genomen zou (mogen) worden. :mrgreen:
Je hebt nou eenmaal verschil in fabrikanten én fabrikanten van modelauto's.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

die achtervleugel kan idd echt niet. Ik heb het idee dat dat weathering vooral gebruikt wordt om ervoor te zorgen dat het model niet geconverteerd kan worden met tabaksreclame. Althans dat is denk ik de reden dat bijv Hotwheels het doet..misschien kan Michel dat beamen (of juist niet :P)
Gebruikersavatar
basNL
Berichten: 142
Lid geworden op: di 15 jun 2004 18:58
Schaal: 1:18
Locatie: Wateringen
Contacteer:

Bericht door basNL »

Jos schreef:die achtervleugel kan idd echt niet. Ik heb het idee dat dat weathering vooral gebruikt wordt om ervoor te zorgen dat het model niet geconverteerd kan worden met tabaksreclame. Althans dat is denk ik de reden dat bijv Hotwheels het doet..misschien kan Michel dat beamen (of juist niet :P)


Ik ben het niet helemaal met je eens

Ik heb verschillende modellen met Dirt en takareclame en je kan niet zien dat ze de stickers zo over de dirt geplakt hebben. misschien brushen ze er nog een keer licht overheen

Afbeelding
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

de weathering waarmee hotwheels de modellen levert geen probleem bij het aanbrengen van de tabacsreclame..

De enige modellen die een probleem opleverde waren de "KING OF RAIN" modellen.. de lak die het water-effect opleverde lag er echt dik op, waardoor je de decals er niet zomaar overheen kon plakken..
Die lak moest er dus ter hoogte van de decals vanaf... dat maakte de modellen daarom ook duurder...

Maar ook de modellen van Hotwheels komen qua weathering niet in de buurt van de werkelijkheid... De voorwielen zijn na een aantal ronden bijna geheel matzwart van de carbonremstof..
Op de Hotwheels zijn ze nog gewoon zilver met wat zwarte spikkeltjes....

Afbeelding

"Less is More" is wat je bij dit soort modellen gewoon zou moeten blijven vasthouden... "More is Less" is echter toch wat je vaak ziet...

Afbeelding

Kijk maar eens naar de bovenstaande foto, je ziet dat de vervuiling duidelijk maar subtiel is...
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

ik zie niets michel:P
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Jos schreef:ik zie niets michel:P
Kun je nagaan door wat voor modder die Williams (Exoto) allemaal gereden heeft. :mrgreen:

Maar kijk bij de Ferrari eens op de bardgeboards en rond de ingang van de sidepots. Daar waar het o.a. ook hoort te zitten,....namelijk waar de ronddraaiende wielen het "dirt" naartoe kunnen smijten.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik ben ook eens wat dieper in het specifieke model gestapt. Patrese heeft een uitstapje gemaakt, dit zou wat modder en grind kunnen veroorzaken. Maar dat is dan weer niet te zien.
Je zou voor die prijs minimaal mogen verwachten dat er wat grasplaggen in de intercooler zitten :mrgreen:

Nieuwe misser van Exoto, de Fw14b testversie.
Hij is matzwart met een gesponsorde achtervleugel.
Lever eerst de andere modellen goed uit voordat je alles gaat uitmelken.
Daarnaast heb ik het model in mijn handen gehad en het viel me toch tegen. Minder detail dan ik van Exoto gewend ben geraakt.
Gesloten