beschermdoosjes voor je minichamps doosjes

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Met originele doos is het waardevoller... maar de hoofdzaak bij mij is meer dat het makkelijk is als je gaat verhuizen :wink:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Mmmmmm, die doosjes maken nogal wat los.
Ook ik sluit me aan bij het :nuts: kamp.
Alhoewel ik bijna alle originele doosjes nog heb, vind ik een doosje voor een doosje dat om een vitrinedoosje zit nogal bizar, vooral als je deze zin een paar keer naleest. :mrgreen: :doh:
Daarbij vind ik het doosje voor het doosje dat om het vitrinedoosje zit er nogal goedkoop uitzien. Je ziet deze doosjes voor een doosje dat om een vitrinedoosje zit nogal vaak om speelgoedautootjes zitten........ :angel:
Maarja,.....ieder zijn eigen mening.
(sorry, kon het net als Bigodino ook niet laten :whistle: )
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik vind het voor ons nog niet eens zo een slecht idee...

Vele van jullie die bij ons bestellen zouden vreemd opkijken als hun nieuwe modelletje in een beschadigd doosje zou arriveren.
Om dat te voorkomen verpakken wij onze minichamps in plastic folie zodra ze bij ons binnenkomen. Deze folie voorkomt dat de modellen in onze voorraad beschadigen doordat ze in ons magazijn staan opgeslagen en nog wel eens verplaatst worden bij het verzamelen van orders...

Hoewel ik mijn eigen verzameling niet snel in dit soort doosjes zou verpakken, zie ik het nut er wel van in als winkelier....
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Curbstone Models schreef:ik vind het voor ons nog niet eens zo een slecht idee...

Vele van jullie die bij ons bestellen zouden vreemd opkijken als hun nieuwe modelletje in een beschadigd doosje zou arriveren.
Om dat te voorkomen verpakken wij onze minichamps in plastic folie zodra ze bij ons binnenkomen. Deze folie voorkomt dat de modellen in onze voorraad beschadigen doordat ze in ons magazijn staan opgeslagen en nog wel eens verplaatst worden bij het verzamelen van orders...

Hoewel ik mijn eigen verzameling niet snel in dit soort doosjes zou verpakken, zie ik het nut er wel van in als winkelier....

Voor verzending is het inderdaad een uitkomst. Hoewel je ook bubbeltjesplastic kunt gebruiken.

Toegevoegd na 7 minuten:

TVR freak schreef:[..]

Bewaar jij je doosjes niet dan, Jonno?

Ik bewaar hooguit de vitrinedoosjes of het doosje moet er leuk uit zien. Ik verzamel om het plezier van het model en niet de eventuele meer waarde van het doosje. Waarde interesseerd me niks. Doosjes van Schuco junior of High Speed woreden per definitie bij het oud papier gedaan. Het venster bewaar ik wel voor ombouwen van modellen.
Voor verhuizen kan ik een aantal terug in het vitrinedoosje doen, maar dan nog gaan ze in grote kunststof boxen met een hoop chips (plastic chips, hé 8) )
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik vind het ook wel een aardige uitkomst. (Papieren) onderkanten van speciale doosjes hebben het vaak zwaar is mijn ervaring. Ik vind overigens dat een doos gewoon bij het model hoort, het is voor mij meer dan alleen een transport of verkoopmiddel.
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Jos schreef:Ik vind overigens dat een doos gewoon bij het model hoort, het is voor mij meer dan alleen een transport of verkoopmiddel.

Helemaal mee eens. Ik denk dat je er ook voor betaald. Als je ziet hoe goed verzorgd de Spark of Replicars doosjes er uit zien!! Een ander goed voorbeeld zijn de 1/43 doosjes van G.M.P. Ik heb zelf de M8B. Het is prachtig om die met doosje in de vitrine te zetten!

Afbeelding

Ik verwacht overigens wel dat dit meer voor 1/18 gebruikt zal worden (de beschermdoosjes) dan voor 1/43. Dat ligt denk ik vooral aan de waarde van de modellen. Maar ook omdat 1/43 doosjes doorgaans veel van grote verschillen.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ja de onderkanten van de 1:43 pma doosjes zijn van plastic. 1:18 dozen van F1's zijn altijd van karton, maarja dat worden dan ook weer grote en dure beschermdozen denk ik..
Plaats reactie