Viper Competition Coupe Rudolph Racing. Model ontvangen!!!!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Ik blijf mailen met de jongens van AA....

De race livery is nog niet bekend, wordt in China en USA beslist.....
Heb inmiddels ook een aanbod voor 150 modellen...... zonder tamponprint maar met decals.
Komt al wat dichterbij :D

150 modellen raak je zo kwijt.
Laatst gewijzigd door ViperArry op vr 18 aug 2006 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bracer

Bericht door Bracer »

Nou Bieck das inderdaad waar maar ik denk dat ze voor de massa productie op een model willen toespitsen dat wel in oplages van een paar duizend af te zetten is. Dit is echter niet echt haalbaar met een racewagen die een Nederlandse wedstrijd rijdt dus dit zal daarom dan ook wel als een bijzaak worden beschouwd. Wel super dat Aa zo goed reageert :worshippy:
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Dat heb ik ook gezegd....

Maar, ze hebben inmiddels een nieuw voorstel neergelegd.
Schijnbaar zijn ze best heel erg klantvriendelijk..... en begrijpen ze de problemen van grote hoeveelheden. :D

Wordt vervolgd.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Over zelf decals maken heb ik misschien een paar adresjes.

Hanjo van het http://www.modelbrouwersforum.nl heeft zo'n printer waarmee je witte decals kan printen. Misschien dat hij je wil helpen, mits je je afbeeldingen in een goede verhouding en progamma stopt.

en heel misschien, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen wil: http://www.mistermoondecals.de/ je ook wel helpen, deze heeft vroegúh DTM decals gemaakt in 1:43 en 1:18 maar dat loopt schijnbaar niet zo hard als 1:87 brandweerwagens :eh:
Ik heb toendertijd veel contact gehad met hem over het maken van decals van Albers, helaas voor mij wilde hij dat wel, mits ik de juiste verhoudingen voor de decals aan zou leveren en minimaal 150 velletjes af zou nemen.
Je begrijpt dus nu wel dat ik geen 900 euro neer ga tellen voor 150 Albers decals als ik van te voren al weet dat ik de zowiezo de helft bijna niet kwijt zal raken.
Dus ik denk dat je met deze Viper in hetzelfde schuitje komt te zitten, hele gave wagen, en ik zou em ook wel willen kopen, Rudolph is goed te pruimen :mrgreen:
maar of je 150 mensen vind die deze decalsets af willen nemen + dat je de wagens ook nog een grootschalig moet verbouwen, want de meeste gaan er niet aanstaan om hun wagie te slopen.

En AA is gewoon erg terughoudend over zulk soort auto's te maken omdat ze er zeker van willen zijn dat ze er genoeg verkopen, in 2003 zijn we ook nog wel eens bezig geweest om de 2003 DTM wagen van Albers in 1:18 te laten maken door Maisto, maar zelfs na een hele lijst van mensen die deze wagen wel wilde afnemen wilde Maisto er nog niet aangaan om deze wagen te maken, ja of ik moest net als bij jou een lijst van 1000 klantjes bezorgen.

I.i.g. veel succes :thump_up: En mocht het zover komen dat deze er is, zou ik het helemaal niet erg vinden om deze ook bij mij in de kast te zetten :mrgreen:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Markopolo,

Ik hoef geen decal sets af te nemen van AA, ze hebben concreet aangeboden om AutoArt auto's te leveren, deze met decals ipv tamponprint te bestickeren en deze onder het label X-Models te laten leveren.

Geen slechte deal naar mijn idee..... Ik weet alleen niet wat men er bij het team van vindt. :D
Afwachten dus maar weer.

De mensen bij AA waren trouwens heel redelijk en klantvriendelijk. Bijzonder, dat had ik niet verwacht van een dergelijk groot bedrijf.

Offtopic:
Ik heb AutoArt getipt de trend te anticiperen door het model wat ze nu produceren (de CC) te gaan leveren in de D1 (Drifting) liveries.....
Waarom? De Viper is niet meer de auto die het vroeger was, de prestaties van de nieuwe CC zijn totaal anders dan de GTS/R. Ze staan in een andere markt en rijden daarom niet meer mee op evenementen van wereldniveau zoals Le Mans. (Jammergenoeg).
Drifting daarintegen is een sport die behoorlijk in opkomst is, vooral in het Oosten en Amerika. Produceer je hier een model van, dan is de verkoop wereldwijd min of meer gegarandeerd.
Eens afwachten of daar dan wel een echt AA model uitkomt. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ViperArry op vr 18 aug 2006 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Update:

Nagenoeg alles is inmiddels geregeld. Ik ga zelf geen auto's inkopen of moeilijk via reverse-engineering decals maken.

AutoArt gaat via een dochteronderneming X-Modelle een gelimiteerde oplage van de 1:18 Competition Coupe produceren voor het raceteam.
Over 4 weken komt de zending met Competition Coupe's in Duitsland aan, waarna X-Modelle gaat werken aan een pre-production model.

Het team krijgt de beschikking over het model, waarna ze eventueel commentaar door kunnen geven en de bestelling helemaal definitief kunnen maken.
Omdat dit na het pre-productiemodel in principe nog een formaliteit is vond ik het wel cool om jullie weer even te updaten.
Het is dus gelukt...... na wat mailen en bellen is AutoArt er samen met het team uitgekomen en gaat mijn idee in productie!!!!!

In eerste instantie zal er een productie worden gedraaid t.b.v. het team, voor PR-doeleinden naar de eigen sponsors. Er is een mogelijkheid dat de hoeveelheid niet helemaal past en er ook wat beschikbaar zullen komen voor modelauto shops (misschien iets voor de partners?)

:dance: :dance:

Daarom binnenkort verwacht in mijn verzameling:
- Gesigneerde Limited Ed. Competition Coupe :mrgreen:
Jos

Bericht door Jos »

Dat klinkt allemaal heel goed! Mocht het echt doorgaan, dan heb je dat prima geregeld :thump_up:

hoeveel worden er nou van gemaakt dan?
fish88

Bericht door fish88 »

IDD goed gedaan :worshippy: Dat zon initiatief bij Autoart nog uitgebracht word ook :thump_up: (mede dankzij het team ook natuurlijk) Zullen aardig wat mensen blij mee zijn denk ik
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Bracer

Bericht door Bracer »

Verdient toch een dikke :thump_up: Arjen :worshippy:
Waar een beetje inzet al niet toe kan leiden :D
Zoals je weet ben ik iig zeer blij met dit nieuws!
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Jos,

In principe is het rond, team heeft een bestelling gedaan, en wacht nu op de eerste versie om te kijken hoeveel stuks het gaan worden. :D

De eerste berichten gaan over een 75 stuks, al is er ook gesproken over 150. Denk dat het er iig niet meer zullen gaan worden.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Update:

- De digitale decals zijn door t team verstuurd naar AutoArt. Die binnenkort aan de slag kan om een conceptmodel te maken.

Ik, ik heb vooral moeten wachten, maar heb niet helemaal stilgezeten.
Ik heb inmiddels in Amerika een teambaas benaderd met een nieuw doel.....

AutoArt een auto wereldwijd te laten releasen met een mooie livery.
Wat vinden jullie van deze?
Afbeelding

De auto is momenteel een van de titelkandidaten in de Amerikaanse Speed World Challenge GT series en wordt gerund door een van de grootste Viperdealers ter wereld.
De livery spreekt mij erg aan..... daarnaast is het een bekende naam in Amerika..... en moeten er toch wel wat modelletjes van verkocht kunnen worden.
Bracer

Bericht door Bracer »

Deze Viper is al enkele malen door een bepaald medeforumlid (Bieck) :mrgreen: gepost in de shoutbox, erg mooie livery en is zeker de moeite van het proberen waard. Hopelijk krijg je deze livery ook geregeld :pray: :drool:
Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik ben voor! :mrgreen: :thump_up:

Alleen die flipfloplak ik weet niet of AA dat aan gaat durven, ik bedoel het moet geen geld gaan kosten... :shifty:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Bracer

Bericht door Bracer »

1:18 24/7 schreef:Ik ben voor! :mrgreen: :thump_up:

Alleen die flipfloplak ik weet niet of AA dat aan gaat durven, ik bedoel het moet geen geld gaan kosten... :shifty:
Gewoon ff bij Exoto buurten, komt alles goed :shifty:
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Ik ga het gewoon weer proberen.....

De auto voldoet meer aan het profiel dat AA zoekt om in productie te nemen.
Er zitten wat moeilijke dingen aan, maar dr moet natuurlijk ook een uitdaging blijven.

Lastig is wel dat deze Competition Coupe een aerodynamische upgrade heeft gehad die de modellen van AA niet hebben.
Plaats reactie