Opschoning ledenbestand / topics

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Jolly Club schreef:Heb geen problemen met de ledenlijst zoals die nu is.

Zeker niet waar het ruimte op de server of iets dergelijks betreft.

Zoveel extra ruimte zullen leden die niet posten niet innemen, want als ze niet posten plaatsen ze ook geen gróóóóóóóóóóte foto's :mrgreen:

Misschien kunnen we onze energie beter gebruiken om allemaal eens onze eigen posts eens door te nemen en dooie links naar niet meer bestaande foto's te editteren, als we nu beginnen is Rico in de herfst van 2009 klaar :lol:

:wink:
Idd goed punt Jolly :thump_up: Allen waar zadel ik de modjes dan wel niet mee op :mrgreen:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

nee niet de modjes...gewoon je eigen posts met de wijzig-knop :wink:

Ik loop met enige regelmaat door mijn eigen prive collectie topic om te kijken of er géén onnodige doden vallen onder de smilie-bevolking door vallende rode kruizen als gevolg van beeindigde imageshack-plaatjes :angel:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef: Misschien kunnen we onze energie beter gebruiken om allemaal eens onze eigen posts eens door te nemen
ik noem een 90+ aan pagina's met woorden, mee eens dat dit wel verwijderd zou kunnen worden, zo ook de vraag op vraag topic enz.

Deze gewoon tot een minimaal van 5 pagina's houden ofzo?
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Markopolo schreef:[..]

ik noem een 90+ aan pagina's met woorden, mee eens dat dit wel verwijderd zou kunnen worden, zo ook de vraag op vraag topic enz.

Deze gewoon tot een minimaal van 5 pagina's houden ofzo?
Ik ga ervan uit dat je maximaal bedoeld :thump_up: Ik vind het een goed plan :thump_up: Denk niet dat leden 50 pagina's met aanwinsten gaan doornemen en dergelijk. Vooral als de foto's het niet doen :mrgreen:
Jolly Club

oooohh bedoel je dat :shifty:

Ja dat is natuurlijk wel een idee...maar in prive-topics zou ik niet klakkeloos pagina's wegdonderen. Ik denk dat nieuwe leden toch de neiging hebben, als ze een collectie ontdekken die ze aanspreekt, het betreffende topic eens vanaf het begin door te bladeren :D

Maar blijf erbij dat je weinig winst haalt uit het opschonen van de ledenlijst...

Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Jolly Club schreef:oooohh bedoel je dat :shifty:

Ja dat is natuurlijk wel een idee...maar in prive-topics zou ik niet klakkeloos pagina's wegdonderen. Ik denk dat nieuwe leden toch de neiging hebben, als ze een collectie ontdekken die ze aanspreekt, het betreffende topic eens vanaf het begin door te bladeren :D

Maar blijf erbij dat je weinig winst haalt uit het opschonen van de ledenlijst...
Maar zoals je zelf al zei wat voor nut heeft het voor die leden als er binnen dat topic alleen kruisjes staan en dus geen foto's meer :?:
Jolly Club

*zucht* :shifty:

Leden zien niet eerder of er nog wat te kijken valt dan het moment dat ze kijken ....

Aangezien je als het ware bezoekers ontvangt in je prive-topic, vind ik het vanzelfsprekend dat je af en toe zelf even naloopt of er in je oude posts nog wel wat te bekijken valt. Het is voor de mods ondoenlijk om dat in alle topics te doen, want die jongens hebben ook nog hun gewone werk ernaast :lol:

Links die niet meer werken kun je zelf simpelweg verwijderen of vervangen door een nieuwe werkende als je vindt dat het betreffende plaatje nog de moeite waard is.

Zo stel ik me het voor :wink:

Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Prive topic vallen onder de verandwoordelijkheid van de Topic-starter zelf, hij moet deze ook zelf schoon houden :!:

Ik heb het meer over inrelevante topic, zoals het woorden-topic in het Café.

Verder vind ik het ook leuk om oude berichten terug te lezen, bv. de 6 uren van Spa waar een deel van de harde kern naar was afgereisd :D
dus ik heb het echt over topics die gewoon geen bijdrage leveren van inter en nationaal belang :mrgreen:.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Misschien dat je dit aan kunt geven als laatste bericht in het dergelijke topic... en het na forumberaad weg zou kunnen gooien?

Opschonen kan nooit kwaad.... mits de essentie bewaard blijft.

Over de priveverzamelingen, posten jullie al je plaatjes zonder geregistreerd te zijn bij imageshack.us? Als je je namelijk registreert en regelmatig iets upload.... blijven ze actief en krijg je die problemen met kruisjes niet.
Ik zie trouwens het probleem van de serverload niet bij uploaden op een pagina elders.... mijn plaatje op imageshack levert toch minder belasting dan hetzelfde plaatje hier te hosten (ik dacht dat die mogelijkheid ook bestaat bij veel fora). Let wel dat ik geen internetguru ben, maw...... ik kan best onzin uitkramen hoor. :wink:

Terugbrengen naar 5 pagina's zou misschien wat kaal zijn...... ik vind het juist leuk om bij sommige topics ver terug te lezen (al gaat 90+ paginas wel ver).
Misschien is het wel overzichtelijker te maken door met zn allen af te spreken dat je updates (met goede fotos) onderaan je eerste post post, en er een melding van maakt onderaan je topic (met thumbnails) waarna iedereen je weer kan feliciteren met je nieuwste aanwinst.

Over de actieve en minder actieve forummers.....
Lezers komen redelijk regelmatig op de site. Kom je langer dan een bepaalde tijd niet op de site dan kun je een inactief lid worden....... om na geen reactie op een gegeven moment zelfs gedelete te worden als lid.
Over termijnen....... 5 maanden niet bezoeken, dan word je daarna inactief..... om na 12 maand verwijderd te worden?
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Prima idee. Moet zeggen dat ik er geen last van heb maar kan me voorstellen dat het ruimte inneemt. Tevens kunnen leden die een jaar lang (of een andere periode) niets gepost hebben hun prive topic kwijtraken lijkt me. Ik denk dat dat veel ruimte vrij maakt...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Daar heb je gelijk in, maar een privetopic verwijderen maakt het toch wel weer wat radicaler.......

Ik gebruik het forum namelijk ook wel eens om fotos te vinden van erg zeldzame modellen..... Soms wil je een vergelijkbaar model zien om te zien of het echt is wat te koop aangeboden wordt (er wordt zoveel gehobbyd).

Een bijzonder exemplaar in een prive-verzameling is dan een goede referentie om mee te vergelijken.....

Bovendien heeft iemand die een dergelijk topic heeft aangemaakt meer moeite op dit forum gedaan dan iemand die alleen iets verkoopt.

Of.
Je zou de plaatjes in een speciaal topic moeten plaatsen (maar das ook wel weer heel veel werk).
hanzjepanzje

Klopt, klopt. Maar iemand die 1/1,5 jaar niets gepost heeft zie ik ook niet snel terugkomen om meer te posten. Wat dat betreft wordt zijn topic dan een onnodige ruimtevulling... maargoed het is aan de Mannen Desch Forumsch om hierover te beslissen, ze nemen vast de juiste. :thump_up:
Groeten, Hans

--

Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

ViperArry schreef: Misschien is het wel overzichtelijker te maken door met zn allen af te spreken dat je updates (met goede fotos) onderaan je eerste post post, en er een melding van maakt onderaan je topic (met thumbnails) waarna iedereen je weer kan feliciteren met je nieuwste aanwinst.
Neee!! Het is dan vreselijk om een topic te openen voor mensen met een langzame internetverbinding. Ik heb daar écht een hekel aan. :thump_down:
Een pagina en allemaal foto's, en daarna alleen maar reacties vind ik ook niet echt leuk, die foto's er tussen wisselen het gewoon leuk af. Hoe het nu in Privé Collecties gaat vind ik prima. :thump_up:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Donkervoort schreef:[..]

Neee!! Het is dan vreselijk om een topic te openen voor mensen met een langzame internetverbinding. Ik heb daar écht een hekel aan. :thump_down:
Een pagina en allemaal foto's, en daarna alleen maar reacties vind ik ook niet echt leuk, die foto's er tussen wisselen het gewoon leuk af. Hoe het nu in Privé Collecties gaat vind ik prima. :thump_up:
Maar de vraag is uiteindelijk, is het wel noodzakelijk om bijvoorbeeld alle 100 pagina's aan berichten binnen 1 topic in stand te houden :?:
hanzjepanzje

Nou ja ik heb dan geen 100 maar 18 pagina's in mijn topic, maar ik vind het wel gaaf om mijn eerste foto's te zien en de weg naar de verzameling die ik op dat moment heb weer ns te volgen.

Kortom zou de topics van leden die vaak posten of regelmatig of zelfs af en toe niet wijzigen. Gewoon de hele oude die niet meer worden aangepast eruit mieteren. Dan kunnen wij (de mensen die wel nieuwe wagens posten) weer wat mooie plaatjes schieten.
Groeten, Hans

--

Plaats reactie