Ombouw clio r3 99,9% klaar!!!!!!
- ronald-clio
- Schaal: 1:43
Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 UPDATE intercooler
gisteren en vandaag weer verder gegaan met de clio. De clio staat weer in de grondlak , nog een paar kleine puntjes bijwerken en dan gaat hij weer in kleur. Verder wil ik een mening van jullie weten :
Ik zat gisteren te denken om op het dak of een imperiaal te maken of een dakbox.Ik heb al wel een imperiaal gemaak en ben bezig met een dakbox puur om te kijken of het wat is , maar wat vinden jullie??
dus , met of zonder imperiaal ?
met of zonder dakbox ?
Ik zat gisteren te denken om op het dak of een imperiaal te maken of een dakbox.Ik heb al wel een imperiaal gemaak en ben bezig met een dakbox puur om te kijken of het wat is , maar wat vinden jullie??
dus , met of zonder imperiaal ?
met of zonder dakbox ?
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 UPDATE
Wie, de kapjes of de kat?ronald-clio schreef:antoine schreef:Ik had dit nog niet gelezen.Nu kan je weer verder dus.. oja pas op voor de poes ik heb er geen meer.
![]()
![]()
![]()
das een hele goeie heb ze nu maar even in een bakje gedaan en veilig opgeborgen

Autotechnieker => mijn job en passie 

- ronald-clio
Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 UPDATE
De kat natuurlijkDylan schreef:Wie, de kapjes of de kat?ronald-clio schreef:antoine schreef:Ik had dit nog niet gelezen.Nu kan je weer verder dus.. oja pas op voor de poes ik heb er geen meer.
![]()
![]()
![]()
das een hele goeie heb ze nu maar even in een bakje gedaan en veilig opgeborgen

Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
- ronald-clio
Zo vanavond weer even verder gegaan met de clio met dit als resultaat:

doordat de vorige keer het spuitwerk is mislukt was , het nu anders aangepakt,
de vorige keer had ik de caros eerst in het wit gespoten en daarna het zwart er overheen gespoten waardoor het ging bladeren. Nu heb ik de zwarte delen eerst gespoten (direct op de grondlaag en morgen plak ik het zwarte af en gaat het wit erop ook weer direct op de grondlaag. De lijnen zullen misschien niet zo heel strak worden hierdoor maar vind ik beter dan wer voor niets te spuiten.

doordat de vorige keer het spuitwerk is mislukt was , het nu anders aangepakt,
de vorige keer had ik de caros eerst in het wit gespoten en daarna het zwart er overheen gespoten waardoor het ging bladeren. Nu heb ik de zwarte delen eerst gespoten (direct op de grondlaag en morgen plak ik het zwarte af en gaat het wit erop ook weer direct op de grondlaag. De lijnen zullen misschien niet zo heel strak worden hierdoor maar vind ik beter dan wer voor niets te spuiten.
- Jaap
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Ziet er leuk uit.
En als je het heel precies afplakt, kun je de lijnen gewoon strak krijgen hoor
En als je het heel precies afplakt, kun je de lijnen gewoon strak krijgen hoor

ik ben benieuwd maar het ziet er mooi uit, keep up the good work

Autotechnieker => mijn job en passie 

- ronald-clio
Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 UPDATE Lak
Nou de clio staat in zijn kleuren. Helaas is het resultaat niet geworden wat ik gehoopt had maar goed we doen het er maar mee.

De clio moet alleen nog in de blanke lak , maar voor ik dat ga doen wil ik het model eerst polijsten maar weet niet zo goed waarmee. Wie weet het wel??

De clio moet alleen nog in de blanke lak , maar voor ik dat ga doen wil ik het model eerst polijsten maar weet niet zo goed waarmee. Wie weet het wel??

- ronald-clio
Re: Ombouw clio r3 UPDATE 26-6 VELGEN
Gisteren een pakketje binnen gekregen met een clio v6 die heulemaal in puin ligt (wat ik al wist) maar waar nog aardig wat bruikbare onderdelen op en aan zaten voor de clio r3 , waaronder de velgen.
Aangezien ik zat te twijfelen om van de v6 een project te gaan maken ( lees naar originele staat terug brengen) toch besloten om hem voor onderdelen te gaan gebruiken.
Zo gezegd als eerste de velgen , deze kon ik niet zo maar onder de clio plakken en moest het 1 en ander aan passen. Ik wilde de banden die om de originele witte velgen zaten om de nieuwe velgen hebben omdat deze banden een stukje breder zijn dan de banden van de v6. Ook zaten er in de v6 velgen geen remschijven en klauwen , dus deze ook maar overzetten van de originele witte velg. Al met al een hoop denk en puzzelwerk geweest maar het is gelukt!!

Volgende stap word het plaatsen en pasmaken van het v6 moterblok in de r3.
Aangezien ik zat te twijfelen om van de v6 een project te gaan maken ( lees naar originele staat terug brengen) toch besloten om hem voor onderdelen te gaan gebruiken.
Zo gezegd als eerste de velgen , deze kon ik niet zo maar onder de clio plakken en moest het 1 en ander aan passen. Ik wilde de banden die om de originele witte velgen zaten om de nieuwe velgen hebben omdat deze banden een stukje breder zijn dan de banden van de v6. Ook zaten er in de v6 velgen geen remschijven en klauwen , dus deze ook maar overzetten van de originele witte velg. Al met al een hoop denk en puzzelwerk geweest maar het is gelukt!!

Volgende stap word het plaatsen en pasmaken van het v6 moterblok in de r3.
Het staat hem goed die velgen. Leuk idee voor mijn clio III V6
Ik had hem aan een kennis laten zien, hij vond hem redelijk breeeeeeeed 

- freeroad
- Schaal: 1:50
- Contacteer:
Mooi, dat de onderdelen goed terecht gekomen zijn. Een project van maken? Nou dat had ik erg knap gevonden! Die voorkant was zo hartstikke krom, dat had onmogelijk geweest. Kan misschien zoeken, of de bouwdoos nog ergens ligt, kijken of daar nog wat onderdeeltjes inzitten, voor meer details.
De V6 moet in ieder geval wat gedetailleerd worden. Hij wordt erg gaaf!
- ronald-clio
Die zij n zeker goed terecht gekomen!freeroad schreef:Mooi, dat de onderdelen goed terecht gekomen zijn. Een project van maken? Nou dat had ik erg knap gevonden! Die voorkant was zo hartstikke krom, dat had onmogelijk geweest. Kan misschien zoeken, of de bouwdoos nog ergens ligt, kijken of daar nog wat onderdeeltjes inzitten, voor meer details.
Mocht je nog wat vinden hoor ik het wel

- ronald-clio
Hij word idd wel heel breed , maar misstaat hem niet ben benieuwdantoine schreef:Het staat hem goed die velgen. Leuk idee voor mijn clio III V6Ik had hem aan een kennis laten zien, hij vond hem redelijk breeeeeeeed

- ronald-clio
Re: Ombouw clio r3 UPDATE 28-6 moterblok
Zo.... vanavond eindelijk weer eens wat kunnen doen na 3 avonden tot 2 uur s'nachts op gezeten te hebben omdat mn dochtertje niet wilde slapen
vanavond gekeken of ik het moterblok kon plaatsen in de clio , paste voor geen ene meter maar war een wil is is een weg zeg ik maar altijd , met als resultaat dat hij nu wel past
.
heb een hoop moeten dremelen , veilen , en snijden maar hij past. Nu staat het blokje in een basiskleur zilver.Hierna ga ik bepaalde onderdelen van het blok detailleren. het enige wat niet paste was het voorste deel van het blokje waar alle riemen zitten omdat ik dan de intercooler niet kan plaatsen , maar ik ga kijken of ik hier een andere oplossing voor kan verzinnen.
Foto's zal ik eerdaags even plaatsen.

vanavond gekeken of ik het moterblok kon plaatsen in de clio , paste voor geen ene meter maar war een wil is is een weg zeg ik maar altijd , met als resultaat dat hij nu wel past

heb een hoop moeten dremelen , veilen , en snijden maar hij past. Nu staat het blokje in een basiskleur zilver.Hierna ga ik bepaalde onderdelen van het blok detailleren. het enige wat niet paste was het voorste deel van het blokje waar alle riemen zitten omdat ik dan de intercooler niet kan plaatsen , maar ik ga kijken of ik hier een andere oplossing voor kan verzinnen.
Foto's zal ik eerdaags even plaatsen.
- ronald-clio
Re: Ombouw clio r3 UPDATE 30-6 moterblok
weer een update m.b.t. het moterblok. Gister en vanavond weer het 1 en ander kunnen.
accu gemaakt:

luchtfilter en slang:

begonnen met kleuren blok:

verder een schutbord gemaakt om een echte moterruimte te krijgen.Verder ook een luchtfilterhuis gemaakt vanuit een oud bouwpakket. al met al weer een hoop gedaan maar er gaat nog wel een hoop werk in het blok zitten.
accu gemaakt:

luchtfilter en slang:

begonnen met kleuren blok:

verder een schutbord gemaakt om een echte moterruimte te krijgen.Verder ook een luchtfilterhuis gemaakt vanuit een oud bouwpakket. al met al weer een hoop gedaan maar er gaat nog wel een hoop werk in het blok zitten.
- ronald-clio
Re: Ombouw clio r3 UPDATE 3-7 velgen
gisteren wer verder gegaan met de velgen. Ik wilde wat meer detail hebben dus zo gezegd , zo gedaan:
Remklauwen voor en achter rood gemaakt:

ook de remschijven hebben nu een kleurtje.
En totaalplaatje voor en achter wiel:

Remklauwen voor en achter rood gemaakt:

ook de remschijven hebben nu een kleurtje.
En totaalplaatje voor en achter wiel: