Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Zoals Polo zegt...
bigodino schreef:
Zou je inderdaad denken, maar de tekst is niet blauw/klikbaar. :eh:
Heb je hotmail? Bovenin de mail staat een gele balk... staat iets van eenmalig links weergeven of zoiets... die ff aanklikkeb en dan doet de link het wel :mrgreen:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Okee bedankt voor de tip.

Heb inmiddels weer iets anders vreemds: ik heb een item gewonnen (een 1:18 Meri ombouw kit voor een Ferrari F40 LM). Ik heb via "vraag het de verkoper" vooraf de verzendkosten opgevraagd. Antwoord: 5-6 pond.
Na de veiling heb ik direkt de totaalkosten opgevraagd, weer via "vraag het de verkoper". Geen reactie. Na een paar dagen nogmaals gevraagd via "totaal opvragen bij verkoper". Dat was 24 augustus, nu nog steeds geen reactie.

Kan natuurlijk zijn dat de verkoper computer- of andere problemen heeft en niet kan reageren, maar ik ben ook bang dat meneer vindt dat ik het item te goedkoop gewonnen heb. Zouden jullie het nog vertrouwen als hij alsnog reageert? Gelijk halen via Ebay lijkt me weinig zin te hebben, ook al zegt men dat je in feite een koopcontract hebt. Ik zou nu geen geld meer durven overmaken (hij heeft geen Paypal).
Negatieve feedback lijkt me ook geen oplossing, want dan krijg ik die vast ook en daar zit ik niet op te wachten.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
fobie
Schaal: 1:18

Bericht door fobie »

Iedere dag mailen en als hij niet reageert dan ebay verwittigen dat de verkoper niet meer reageert,zeker niet betalen!!!!!
Tim

Bericht door Tim »

Als verkoper van te voren al de verzendkosten weet te melden, dan tel je die op bij je winnende bod en betaal je gewoon. :roll:
Geen reactie vd verkoper is dan al genoeg reden om je betaling in te trekken en een klacht in te dienen bij Ebay. Verkopers zonder PayPal doe ik geen zaken mee, maar ik neem aan dat je een storting via een andere weg ook kunt terugdraaien.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

ik heb opeens ook zo'n donkerbruin vermoeden dat er wordt geboden door de verkoper op een model waarop ik bied.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

zipperscales schreef:ik heb opeens ook zo'n donkerbruin vermoeden dat er wordt geboden door de verkoper op een model waarop ik bied.
Is wel na te gaan... heeft die bieder weinig punten...
En staat in z'n feedback de naam van de verkoper wel overdreven vaak erbij? Staat die er niet vaak, klik dan eens op: Gegeven feedback.

Heb je nu een groot vermoeden dat het wel zo is... dan Ebay op de hoogte stellen.
zipperscales
Contacteer:

Opel-DTM schreef:[..]

Is wel na te gaan... heeft die bieder weinig punten...
En staat in z'n feedback de naam van de verkoper wel overdreven vaak erbij? Staat die er niet vaak, klik dan eens op: Gegeven feedback.

Heb je nu een groot vermoeden dat het wel zo is... dan Ebay op de hoogte stellen.
De bieder heeft geen punten, maar de bieder heeft wel ongelofelijk vaak geboden op het model terwijl er nog niemand anders heeft geboden. En ik had nog net geboden en ik was alweer te laag.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Ebay alsnog op de hoogte stellen...
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Zie ik spoken,..ben ik paranoïde.???
Ik had serieus interesse in dit item op Ebay, maar heb nu toch ZWAAR mijn twijfels. Ik heb wel al eerder zaken met hem gedaan en dit is toen goed bevallen. Maar op de een of andere manier vertrouw ik het deze keer niet.

http://cgi.benl.ebay.be/Opel-Commodore- ... dZViewItem

Het gaat zich om de biedingsgeschiedenis.
TVHECK had als eerste een bod uitgebracht op het startbod (maar heeft ook hoger eindbod). Daarna zijn er 3 biedingen gedaan door iemand anders zodat de prijs nu ongeveer staat op wat de verkoper er oorspronkelijk voor betaald heeft. (zie beschrijving)
De naam van de tweede bieder en zijn feedbackscore geven mij dan rede tot twijfel. :think:
Het HOEFT natuurlijk niet zo te zijn (wat ik denk),...maar toch.

Weet iemand of op nog zo korte termijn te achterhalen dat de bieder én verkoper niet een en dezelfde persoon is.? (vooral nu het weekend is)
Of is dit gewoon stom toeval.?
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Special Models

Bericht door Special Models »

Ik heb nooit geen problemen me deze verkoper gehad om eerlijk te zijn...
Maar als ik in jou plaats had gestaan nu zou ik ook heel erg gaan twijfelen..
Zo erg zelfs dat ik niet zou bieden...

Want vanzeijl of venzijl is wel heel erg raar om eerlijk te zijn..
Mijn mening is dat hij gewoon de prijs omhoog heeft gekrikt met een andere account..
Verzamelen is de kunst van het kopen
zipperscales
Contacteer:

het zou wel erg toeval zijn als de bieder ook vanzeijl heet he.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik heb maar besloten om er niet op te bieden. :cry:
Ook al had ik er een hoger bedrag voor over gehad als waar het momenteel op staat. (122,50)

En wel om de volgende redenen:
1. Vind het tezeer toeval dat het bedrag nu tot ongeveer het aanschafbedrag is opgekrikt
2. Het zit me niet lekker met de namen van de verkoper en 2de bieder..
3. Dit is écht een model voor de "kenner/zoeker". Uit de feedback score en profiel van de tweede bieder, maak ik nu niet bepaald op met een modelauto verzamelaar te maken te hebben.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Henri
Contacteer:

Bericht door Henri »

Verzendkosten Euro 10??? Ja daahaag!!
Follow me at AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Ik had het model ook gezien... mooi model...
Maar idd vind venzeijl toch ook zeer twijfelachtig.. :think:
En als het de verkoper zelf was... ook zzer ongelukkig gekozen naam :?
Dinky_Boy
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Voor iedereen die niet van eBay houdt:

een animatiefilmpje gevolgd door een simpel spelletje van de Amerikaanse versie van Marktplaats, iOffer.com
Afbeelding
Plaats reactie