alain_1978 schreef:Zeer goed gedaan deze vergelijking. Ik heb ze met veel aandacht gelezen!
Het is waar wat je zegt dat vergelijkingen meer mogen voorkomen maar ik denk dat het probleem zit in het feit dat niet veel
verzamelaars hetzelfde miniatuur van verschillende fabrikanten hebben staan. Zeker in deze crisistijd is het vaak kiezen.
Beste Alain_1978 en Mr. Dj. M, dank voor jullie reacties
Ik heb contact gehad, met onze mod. Ricardo, over het fenomeen verglijkings tests op het forum.
Ook hij gaf me een beetje terleurstellend nieuws, er is zelf een MAF vergelijkings progamma door een stagair een tijd geleden gemaakt, kon iedereen zo foto's uploaden, om het e.a. met elkaar te kunnen vergelijken. Helaas geen sucses.
Het vergelijken op zich: die Zilveren SLS heb juist gekocht om de kleur, omdat de mat alu van Spark zo uitsteekt in de zilveren SL kast. Maar door wat kijken en vergelijken, heb deze test erin gedaan en mijn eigen conclusie tentoon gemaakt.
Zodat iedereen zelf een keuze kan maken, door meer info over dit 1/43 model.
Idd. hebben niet alle verzamellaars, 2 of meer dezelfde wagens in gelijke schaal staan (zeker in deze huidige finaciële periode), maar ik heb toch wel een paar verzamelaars gezien (ook hier hier op het MAF), die zeker een testje kunnen doen. Denk aan merkenverzamelaars als Ferrari, Porsche, VW, Mini, Citroen, enz.. Maar ook in de autosport verzamellaars: Rally, F1, LM, enz..
En door de enorme passie van sommige verzamellaars (zoals ik

), gaat men er wel eens een 2e - 3e model van dat andere merk / hoogwaardigere editie van een gelijk merk kopen, zodat een verzameling nog verschillender/verfijnder wordt.
En misschien zullen we een test vergelijking vaker tegen komen op het forum in de toekomst

, doordat er steeds vaker van 1 model wel 2 of wel 3 aanbieders op de markt komen (en vaak bijna tegelijk worden uitgebracht).
Denk aan dat Maf lid 1: Auto A heeft merk X en Lid 2, dezelfde auto heeft van merk Y en/of Z.
ALs die 2 Maf leden, elkaar kunnen vinden, en foto's willen maken, zie ik toch wel eens kans op en Vergelijkings Topic, en voegt het daadwerkelijk iets toe aan dit geweldige Forum en heeft dan ook een waarde, voor de mensen die interesse in zo'n modelauto A hebben.
Alleen kan ik dit niet, wel met hulp van mede Forum leden.
We zullen zien, wat de toekomst ons brengt
Ron