Einde Topic

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Bondracer

Re: Ron's Circus (22-02) SLS in 1:43, vergelijkingstest

Bericht door Bondracer »

Altjd leuk zo'n vergelijkingstest Ron :thump_up: en door zulke dingen wordt het forum zeer interressant naar mijn mening , dat je verschillende modellen van verschillende makers kan vergelijken waar je niet altijd de mogelijkheid hebt om dit in een winkel te doen.
Dan mijn verdict ; Ik vind eveneens de Spark de winnaar , .....er is iets vreemds wanneer je de Schuco in zijaanzicht bekijkt , ook al is hij hoger dan de Spark lijkt hij iets lager op de achterwielen te liggen. Tevens vind ik de lijnsneden van de deuren en bumpers t.ov. carros veel dieper en mooier gesneden dan de Schuco. Het acherruitstoplicht is ook veel gedetailleerder op de Spark zo op het eerste zicht.
Maar al bij al zijn het 2 mooie modellen , maar de Spark neemt de vorsprong Ron :drool:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Erg leuk die vergelijkingen!
Inderdaad opvallend vaak veel verschillen als er vergeleken gaat worden! Handbouw en kleinere oplage modellen winnen het vaker van de goedkopere jongens op de details, al hebben ze vaker nog wel foutjes in verhoudingen, zo ook hier. De verhoudingen bij de Spark lijken helemaal goed, maar de raamhoogte klopt bij de Spark minder goed als ik het zo bekijk. Hij is net te laag en de zwarte randen, die deze helemaal niet moet hebben, die helpen daar ook niet mee. Wel vind ik de kleur erg mooi en de details aan de onderkant mogen dan minder zijn, dat maakt Spark dan van boven weer goed. Voor mij is de Spark dus wel de winnaar, al heeft die een schoonheidsfoutje.
(Overigens wint Spark het niet altijd. Als ik kijk naar m'n Mg SV-R, dan heb ik gekozen voor de Norev omdat de neus van de Spark echt te vierkant is. De Norev klopt beter, al is die op details net weer wat minder natuurlijk. In dat geval moet je dus "kiezen", of kloppende body of de extra details :roll: .)

Als ik moest kiezen, dan zou ik de Spark nemen. Mooiere kleur en de body lijkt wat krachtiger (resin, maar wellicht ook de kleur), ondanks de raamfout de winnaar :thump_up:

Alleen dan wel de vraag, waarom zijn beide dealer edities :|
DerPolizist

Bericht door DerPolizist »

Handbouw biedt inderdaad een mooiere en fijnere details maar daar is het prijsverschil ook naar. Een Schuco'tje kost vaak maar 3 tientjes, handbouw gauw over de 130. Niet dat ik iets tegen handbuilts heb, heb ze zelf ook in mijn collectie, hetzij in een kleinere schaal :D

Erg leuke en informatieve test Ron :thump_up:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Alpina

Bericht door Alpina »

Mooi deze vergelijking..alleen bij sommige modellen is het verschil groter dan bij andere..ligt ook aan de kleur bij zwart is resin echt stukken mooier. Resin modellen zijn wel een stuk mooier vind ik dan minichamps of schuco ze lijken gewoon veel echter , ik betaal liever 10 euro meer voor een spark of neo en
dat ik dan echt een mooi model heb inplaats van 3 of 4 minichamps. Dus voor mij is de spark ook de winnaar :thump_up:
Nieuw Honda NSX formule red
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Mooie vergelijking Ron. De SLS is een erg dikke bak. Super gedaan door AMG :worshippy:
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

Geeft toch wel aan dat er nog redelijk wat verschil tussen fabrikanten zit wat betreft kleinere details. Ik moet zeggen dat de Schuco er wel erg goed uit ziet :worshippy: en ik vraag me nu ook af of ik niet te veel betaald heb voor de Spark. Heb je de prijs ook meegenomen in je conclusie?
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

bedankt voor jullie snelle reacties :thump_up: :thump_up:

@ Bondracer, ook ik ben van mening, dat dit soort vergelijkingtestjes vaker op het forum horen te komen.
er zijn immers verzamellaars genoeg, die van een bepaalde model auto, wel 2 of 3 modelauto makers heeft in gelijke schaal en bijna dezelfde leeftijd hebben als model, zodat er geen appels met peren worden vergeleken.
:idea: om zo iets voor te leggen aan het bestuur :idea:

@ Mr. Dj M., idd is Spark niet geheel zalig makend en foutloos, de zijramen bij de SLS maken dit wel duidelijk. Zo heb ik de MB CL 55 AMG, ook dit model valt tegen, t.o. de PMA Minichamps

Wat betreft de dealer edities: de Spark is uitgeven op de IAA beurs te Frankfurt afgelopen september, om de lancering van die 'rode' SLS in 1:1 bij te staan.
Oplage van Spark: Zwart, Alu zilver, Steen grijs : 1000st per kleur, de rode in gift box 500st, en later nog een witte (Mercdes Benz Museum)van 500st.
wordt dit jaar ook in gewone verpakking geleverd. De dealer modellen zijn al vaak uitverkocht :cry:
Schuco, die is sinds de Nürnberg Toy Fair beschikbaar, om de enorme vraag van MB te voldoen, de oplage is als volgt:
een rode, zilveren en steen grijze, 1000 st per kleur in dealer verpakking. In het 3e kwartaal brengt Schuco ze uit in hun normale lijn in het zwart en wit 1000st en hoeveel kleuren daarna?

@ DerPolizist, idd is een handbouw best wel aan de prijs, ik had het geluk om maar Euro 37,- voor de Spark te betalen, thans liggen de verkoopprijzen beduidend veel hoger (soms wel Euro 100 en meer).

@ Silverarrow: idd, de prijs stelling van de modellen was ik vergeten te vermelden, bedankt daarvoor, zal het er tussen plaatsen.
Voor de Spark heb ik dus Euro 37,00 betaald en de Schuco nog geen Euro 30,00.

Drie knaken prijsverschil, en een mooie vergelijking kunnen maken voor een SLS model in 1/43.

Ron :arrow:
Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op ma 01 mar 2010 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heerlijk deze vergelijkingen :drool: Zo zie je gelijk welk model het beste is :thump_up:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Ah gezien de limitering, zegt dat inderdaad wel een boel waarom er nog meer dealer versies zijn. De rode en witte Spark zijn dus het zeldzaamst en zullen dat waarschijnlijk ook wel blijven, zeker de rode, de officiele intro kleur :thump_up:
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Zeer goed gedaan deze vergelijking. Ik heb ze met veel aandacht gelezen! :thump_up:
Het is waar wat je zegt dat vergelijkingen meer mogen voorkomen maar ik denk dat het probleem zit in het feit dat niet veel
verzamelaars hetzelfde miniatuur van verschillende fabrikanten hebben staan. Zeker in deze crisistijd is het vaak kiezen.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Voegt meestal ook niets toe, van een tweede fanrikant aanschaffen (hooguit ter vervanging). Al kan het natuurlijk zijn vanwege kleur en uitvoering dat er nog één moet komen. Twee exact hetzelfde uitgevoerde model van twee verschillende fabrikanten en bij één verzamelaar, dat is zeker een zeldzaam iets.
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Leuke vergelijking Ron :thump_up: De auto is hoe dan ook prachtig :drool:
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

alain_1978 schreef:Zeer goed gedaan deze vergelijking. Ik heb ze met veel aandacht gelezen! :thump_up:
Het is waar wat je zegt dat vergelijkingen meer mogen voorkomen maar ik denk dat het probleem zit in het feit dat niet veel
verzamelaars hetzelfde miniatuur van verschillende fabrikanten hebben staan. Zeker in deze crisistijd is het vaak kiezen.

Beste Alain_1978 en Mr. Dj. M, dank voor jullie reacties :thump_up:

Ik heb contact gehad, met onze mod. Ricardo, over het fenomeen verglijkings tests op het forum.

Ook hij gaf me een beetje terleurstellend nieuws, er is zelf een MAF vergelijkings progamma door een stagair een tijd geleden gemaakt, kon iedereen zo foto's uploaden, om het e.a. met elkaar te kunnen vergelijken. Helaas geen sucses. :cry:

Het vergelijken op zich: die Zilveren SLS heb juist gekocht om de kleur, omdat de mat alu van Spark zo uitsteekt in de zilveren SL kast. Maar door wat kijken en vergelijken, heb deze test erin gedaan en mijn eigen conclusie tentoon gemaakt.

Zodat iedereen zelf een keuze kan maken, door meer info over dit 1/43 model. :idea:

Idd. hebben niet alle verzamellaars, 2 of meer dezelfde wagens in gelijke schaal staan (zeker in deze huidige finaciële periode), maar ik heb toch wel een paar verzamelaars gezien (ook hier hier op het MAF), die zeker een testje kunnen doen. Denk aan merkenverzamelaars als Ferrari, Porsche, VW, Mini, Citroen, enz.. Maar ook in de autosport verzamellaars: Rally, F1, LM, enz..

En door de enorme passie van sommige verzamellaars (zoals ik :dance: ), gaat men er wel eens een 2e - 3e model van dat andere merk / hoogwaardigere editie van een gelijk merk kopen, zodat een verzameling nog verschillender/verfijnder wordt.

En misschien zullen we een test vergelijking vaker tegen komen op het forum in de toekomst :?: , doordat er steeds vaker van 1 model wel 2 of wel 3 aanbieders op de markt komen (en vaak bijna tegelijk worden uitgebracht).
Denk aan dat Maf lid 1: Auto A heeft merk X en Lid 2, dezelfde auto heeft van merk Y en/of Z.

ALs die 2 Maf leden, elkaar kunnen vinden, en foto's willen maken, zie ik toch wel eens kans op en Vergelijkings Topic, en voegt het daadwerkelijk iets toe aan dit geweldige Forum en heeft dan ook een waarde, voor de mensen die interesse in zo'n modelauto A hebben.

Alleen kan ik dit niet, wel met hulp van mede Forum leden. :!:

We zullen zien, wat de toekomst ons brengt :?:

Ron :arrow:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

MB 500 Sec Ronnie schreef:En misschien zullen we een test vergelijking vaker tegen komen op het forum in de toekomst :?: , doordat er steeds vaker van 1 model wel 2 of wel 3 aanbieders op de markt komen (en vaak bijna tegelijk worden uitgebracht).
Denk aan dat Maf lid 1: Auto A heeft merk X en Lid 2, dezelfde auto heeft van merk Y en/of Z.

ALs die 2 Maf leden, elkaar kunnen vinden, en foto's willen maken, zie ik toch wel eens kans op en Vergelijkings Topic, en voegt het daadwerkelijk iets toe aan dit geweldige Forum en heeft dan ook een waarde, voor de mensen die interesse in zo'n modelauto A hebben.
Je brengt me nu toch weer op ideeën Ron! Hiervoor kan dat programma dan wel worden gebruikt! want het is inderdaad wel zo dat meerdere MAF leden zo'n vergelijking ook een beetje samen zouden kunnen doen. Bepaal vaste fotoposities en bepaal dat er bijvoorbeeld een witte achtergrond gebruikt dient te worden. Dat kan er voor zorgen dat je samen met andere zo'n vergelijking kan maken en hoeft er ook niet persee van alles afgesproken en geregeld tussen twee MAF leden :)
Ik zeg Ricardo, een dikke vette hint :cool: :thump_up:
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Count me in :thump_up: ; een stuk of 5 vaste opstellingen , een uniforme (witte) achtergrond en een apart topic creeren voor vergelijkingstest en ééntje voor voorstellen tot vergelijking , moet lukken denk ik :wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Plaats reactie