Ricardo schreef:Misschien een idee om een topic te starten in het vriendenforum over dit onderwerp

Bij voldoende interesse kunnen we als vrienden hier iets mee gaan doen namelijk

Bondracer en Mr. Dj. M. dank voor jullie reacties
Ik zou graag zo'n topic willen starten, in 1/43 voel ik mij redelijk thuis, in de kleinere en grotere schalen weet ik bar weinig vanaf (gelukkig maar). Dus heb ik de hulp nodig van de andere Forum gebruikers, zodat er geen appels met peren vergeleken worden (Dinky Toy model vs een high detail BBR, Bburago vs CMC, enz.).
Maar zoals Ricardo al schrijft; "Bij voldoende interesse ... " en volgens mij ligt hier de het snijvlak:

te weinig animo (lees interesse en/of vrije tijd willen schenken aan het MAF) vanuit de groep/massa.
2 maand geleden is een column gestart over de modelauto verkiezing van het jaar 2009, ook hier heb ik een betrekkelijke donatie in heb gedaan, ondanks dat de gegoten vorm nog niet bekend was. En wat is het resultaat.
Het "foto opdracht topic" per maand, ook hier constateer ik hoogte- en dieptepunten met betrekking met het insturen.
Zelf probeer ik wel elke maand mee te doen, steek wat tijd in: "wat zullen we nu eens doen" / "wat kan ik hier nu bij verzinnen" voor een aardige kiekje (misschien herkenbaar voor veel deelnemers). En an ga ik voor het meedoen, niet eens voor een prijs / winst. Of ik kan gewoon niet meedoen, doordat ik een thema niet in huis heb, c' est la víe, of er geen tijd voor kan vrijmaken om iets te brouwen.
Check zelf eens, als je een nieuwe update hebt, soms blijf je een dag of 5 in de top 15 staan, maar het kan ook zo zijn, dat je de volgende dag ergens op blz. 2 staat. Het gaat soms zo snel, dat er niet genoeg tijd is, om alle updates te zien en de comments, die erbij horen, te lezen (dit is bij mij het geval

).
Ik ben niet bang om 'op mijn bek te gaan' met zo'n topic, maar het zal een aantal dagen/maand een hype zijn, en dan sterft dit topic een langzame dood.
Persoonlijk vind dat dan weer een schande voor het MAF, de vrienden van het maf, en de tijd die de mede Maffers erin hebben gestoken om het topic te ontwikkelen, enz., enz. .
Beschouw mij niet als een zwartkijker, meer eerder als een realist.
Dus hierbij de opdracht, aan alle MAFfers, bestuur / vriend of lid; willen jullie een vergelijkings topic op het forum?
De definieve vorm, zal nog eens uitgewerkt worden.
Indien jullie een vergelijkings topic ambieëren, in welke schaal dan ook, stuur een PB naar het MAF Vriendenclub of jullie lokale bestuurslid / Mod. van het MAF forum, dus niet naar mij.
Tss, het lijken net verkiezingen zeg, die bovenstaande zin
In het kort: hier op het MAF, zijn we voor elkaar als vrienden met bijna dezelfde interesses (modelauto's), die andere Maffers graag willen helpen met de "quest" naar het ultime model, en misschien kunnen we deze Maf leden, door de geleverde foto's een betere keuze laten maken voor model A of B, in het geval dat er een grotere keuze voor en bepaald model is.
Vroeg of laat gaan deelnemers, die dit soort foto's insturen, ook ens hun profijt van krijgen.
Ik ga het meemaken, Ron