Einde Topic

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Ron's Circus (22-02) SLS in 1:43, vergelijkingstest

Bericht door Ricardo »

Misschien een idee om een topic te starten in het vriendenforum over dit onderwerp :?: Bij voldoende interesse kunnen we als vrienden hier iets mee gaan doen namelijk :thump_up:
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Ricardo schreef:Misschien een idee om een topic te starten in het vriendenforum over dit onderwerp :?: Bij voldoende interesse kunnen we als vrienden hier iets mee gaan doen namelijk :thump_up:
Bondracer en Mr. Dj. M. dank voor jullie reacties :thump_up: :thump_up:

Ik zou graag zo'n topic willen starten, in 1/43 voel ik mij redelijk thuis, in de kleinere en grotere schalen weet ik bar weinig vanaf (gelukkig maar). Dus heb ik de hulp nodig van de andere Forum gebruikers, zodat er geen appels met peren vergeleken worden (Dinky Toy model vs een high detail BBR, Bburago vs CMC, enz.).

Maar zoals Ricardo al schrijft; "Bij voldoende interesse ... " en volgens mij ligt hier de het snijvlak: :cry: te weinig animo (lees interesse en/of vrije tijd willen schenken aan het MAF) vanuit de groep/massa.

2 maand geleden is een column gestart over de modelauto verkiezing van het jaar 2009, ook hier heb ik een betrekkelijke donatie in heb gedaan, ondanks dat de gegoten vorm nog niet bekend was. En wat is het resultaat. :cry:

Het "foto opdracht topic" per maand, ook hier constateer ik hoogte- en dieptepunten met betrekking met het insturen.
Zelf probeer ik wel elke maand mee te doen, steek wat tijd in: "wat zullen we nu eens doen" / "wat kan ik hier nu bij verzinnen" voor een aardige kiekje (misschien herkenbaar voor veel deelnemers). En an ga ik voor het meedoen, niet eens voor een prijs / winst. Of ik kan gewoon niet meedoen, doordat ik een thema niet in huis heb, c' est la víe, of er geen tijd voor kan vrijmaken om iets te brouwen. :cry:

Check zelf eens, als je een nieuwe update hebt, soms blijf je een dag of 5 in de top 15 staan, maar het kan ook zo zijn, dat je de volgende dag ergens op blz. 2 staat. Het gaat soms zo snel, dat er niet genoeg tijd is, om alle updates te zien en de comments, die erbij horen, te lezen (dit is bij mij het geval :evil: ).

Ik ben niet bang om 'op mijn bek te gaan' met zo'n topic, maar het zal een aantal dagen/maand een hype zijn, en dan sterft dit topic een langzame dood.

Persoonlijk vind dat dan weer een schande voor het MAF, de vrienden van het maf, en de tijd die de mede Maffers erin hebben gestoken om het topic te ontwikkelen, enz., enz. .
Beschouw mij niet als een zwartkijker, meer eerder als een realist.

Dus hierbij de opdracht, aan alle MAFfers, bestuur / vriend of lid; willen jullie een vergelijkings topic op het forum?
De definieve vorm, zal nog eens uitgewerkt worden.

Indien jullie een vergelijkings topic ambieëren, in welke schaal dan ook, stuur een PB naar het MAF Vriendenclub of jullie lokale bestuurslid / Mod. van het MAF forum, dus niet naar mij.
Tss, het lijken net verkiezingen zeg, die bovenstaande zin :mrgreen:

In het kort: hier op het MAF, zijn we voor elkaar als vrienden met bijna dezelfde interesses (modelauto's), die andere Maffers graag willen helpen met de "quest" naar het ultime model, en misschien kunnen we deze Maf leden, door de geleverde foto's een betere keuze laten maken voor model A of B, in het geval dat er een grotere keuze voor en bepaald model is.

Vroeg of laat gaan deelnemers, die dit soort foto's insturen, ook ens hun profijt van krijgen. :!: :!:

Ik ga het meemaken, Ron :arrow:
squadraminiatura

Bericht door squadraminiatura »

Hoi Ron,

Ik ga niet alles quoten, dan komt er geen eind aan :lol:

Ik vind het een erg leuk idee, en zou zeker voor 1/43 modellen wel aan willen haken.
Prima plan om een vast format te maken, en als we met een aantal Maffers( :mrgreen: ) wellicht voor een aftrap eerst wat afspreken op een
lokatie.....kijken wat dat wordt :?:

enneh :oops: ik zal ook eens vriend worden :oops: het is altijd leuk hier, en het hoeft niet voor niks.

Groeten,

Ferry
Faultier
Schaal: 1:18

Bericht door Faultier »

Ah I see you already have the Schuco SLS :)

Is it way better than the Spark one?
I was going to buy the PMA SLS in scale 18 but it has no carpets and there was much more possible from them :cry:
Bye
Faultier
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Snel genoeg :mrgreen: Uiteraard mede mogelijk gemaakt door Gerrit Haarsma.

http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 70#p338870
Gerrit Haarsma
Contacteer:

Bericht door Gerrit Haarsma »

Hallo MB 500 Sec Ronnie,

Ik heb de vergelijkingtest eens bekeken en ik vind em top!
Ik heb zelf een modelauto beoordeeld en niet vergeleken omdat ik geen vergelijkbare modellen heb..
Heb ook een topic aangemaakt en Ricardo heeft jou test er ook bij gezet, Ik hoop dat meerdere mensen mee willen doen maar tot nu toe is er niet veel bekijks..
Topic: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=65&t=17938

Gr Gerrit,
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Faultier schreef:Ah I see you already have the Schuco SLS :)

I was going to buy the PMA SLS in scale 18 but it has no carpets and there was much more possible from them :cry:
Ehm no, the Spark is overall the better one as you can see. Ron agreed on this also, but the only thing with "handbuilding" and in this way also the Spark, is that you see faults more usual then with the big brand factorymade cars. The SLS form Spark has sidewindows that are too low and that is gained by the black edges of the window, who aren't suposed to be there.
Diciotto

Bericht door Diciotto »

Die 420 SEC :drool:
Een beetje last van jeugdsentiment noemt meneer dat. Wel, ik moet toch wel toegeven dat het een bikke meer is als een "beetje" :mrgreen:
Moet ook zeggen dat ze bij Schuco terug goed bezig zijn. Als ik naar m'n laatste kijk, de Sport Classic, kan ik niet anders dan uitkijken naar nieuwe modellen. Geen Spark, dat niet, maar heel knap voor z'n prijs :thump_up:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
MB 500 Sec Ronnie

Faultier schreef:Ah I see you already have the Schuco SLS :)

Hello Faulitier, Thanks for your reply :thump_up:

I havo also seen, that Minichamps, has build the SLS AMG in 1/18, one person on this site, has bought that model (I think dealer edition, but I am not sure), and his statement was also a bit disappointed about that model.

Perhaps, in future, maybe Minichamps will make a better / more expensive edtion from this model.

I have read, that Mondo Motors also will make a 1/18 SLS model, but Premium ClassiXXs will produce a model in 1/12.

About my comparison test for the SLS in 1/43.

In my oppion: Schuco has made a very fine model, the only reason I have bought this model, that it was in the color Iridiumsilver Metalic (that is also the color in my entire SL, SLC, SLK, SLR collection) and so it would better fit in this showcase (+/- 55 cars). Earlier the Matt Alu Silver model stood in this showcase, and was a really an outsider in this collection.

So I made a test to compare those 2 models, every model has his + and - , price is very near to each other (difference of about Euro 7,50) but the Spark is a resin model and the Schuco a zamac model.

In my point of vieuw, I think that the Spark looks a little bit better, because of the slightly more details in the body work, sharper edges, and so on.

In my showcase, this model is posistioned frontwars, I only look to the front / hood / front window and roof. That gave me the conclusion to win the Spark model (40/60). Had I posistioned the model side wards, well I think about 45/55 to Spark.

But, if you only do know the Schuco model, it is certainly not much inferieur to the Spark model.
And nowadays for sale, for a normal price (last I saw a Spark sold for about Euro 100 on E-bay).

I hope you've got enough info includings the pics about this model.

I hope, you can find a proper 1/18 Mercedes SLS AMG model soon.

Ron :arrow:
MB 500 Sec Ronnie

Diciotto schreef:Die 420 SEC :drool:
Een beetje last van jeugdsentiment noemt meneer dat. Wel, ik moet toch wel toegeven dat het een bikke meer is als een "beetje" :mrgreen:
Moet ook zeggen dat ze bij Schuco terug goed bezig zijn. Als ik naar m'n laatste kijk, de Sport Classic, kan ik niet anders dan uitkijken naar nieuwe modellen. Geen Spark, dat niet, maar heel knap voor z'n prijs :thump_up:

Hee Diciotto, bedankt voor je bijdrage :thump_up:

idd, heb ik wel eens last van jeugd sentiment.

Als 40+ -er, kijk nog welleens terug naar 'vroeger' . Die 420 SEC is echt een pracht bak om mee te touren, ik ben ook altijd happy, als we dat 'ding'' eens mogen lenen. Het is een machtige machine, ookal heeft hij niet die befaamde 5.0 L blok of 5.6 l Blok, het rijdt als een trein.
Maar ik hoef die wagen niet perse te ruilen, met wat ik nu rijd, een mooie donkerblauwe Volvo V70 T6 awd.
De Benz rijdt verrukkelijk (1987), en dat doet die Volvo ook, maar die is dan ok maar een jaar oud, met alle hedendaagse techniek aan boord.

Geniet van het moment, wat door anderen wordt aangereikt, en maak veel plezier in het leven.

Ja Schuco doet het goed de laatste jaren, en idd het is geen Spark. Andere kant, is het altijd fijn dat er verschillen zijn, anders is alles gelijk aan elkaar(die tijd (Oostblok) hebben we, hopenlijk, achter ons gelaten) zodat er keuzes in het leven blijven.

Faultier

Bericht door Faultier »

Thanks Ron for your comment.

Well, atm the only avaible SLS in scale 18 is the Dealer Edition in black from Minichmamps.
A red one is planned as a regular issue.

But still disappointing not having carpets inside.

The Schucos are pretty cheap over here.
I saw them for 25 and 26 eur and in red the SLS looks great :)
Bye
Faultier
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's Circus (03-03) MB 190 / 190D Binz Ambulance 1961

Dank allen voor jullie reacties :thump_up: :thump_up:

en natuurlijk dat er een vergelijkings topic is onstaan :worshippy:

Op naar iets anders: een Rode Kruis Ambulance met een Binz carrosserie uit 1961 (Europ 1000), MB 190 /190D Minichamps, met de richtingaanwijzers / blinkers op het spartbord, en verstrallers onder de koplampen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

samen met een aantal tijdsgenoten van hetzelfde merk.
Afbeelding
Afbeelding

Nu is hij er eindelijk in 1/43, standaard grijs, maar wel een goede vervanging voor mijn Matchbox Kingsize (schaal 1/50 - 1:55)

Ik heb er wel een opmerking bij, de achterdeur, sluit niet echt perfect aan op de body :cry:
en de ruitenwissers mogen ook wel iets anders, PMA Minichamps u heeft ooit beter gepresteerd, jammer hoor :cry: :cry: :cry:

Dit model wordt nog een keer voor de Europese markt geleverd, maar is al enkele maanden in Duitsland gewoon te koop (natuurlijk in de uiterst beperkte oplage van 1584 st. wereldwijd :lol: :lol: :lol: :lol: )

laterrrrrrrrrrrr
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: Ron's Circus (03-03) MB 190 / 190d Binz Ambulance 1961

Bericht door Ricardo »

Heerlijke aanwinst weer Ron. Jammer dat de afwerking dan weer niet helemaal perfect is. Het schijnt dat er in de James Bond Car Collection ook nog een Binz Ambulance gaat uitkomen. Laten we het hopen want ik kan dit soort auto's erg waarderen. Van Siku heb ik er nog een aantal thuis staan :dance:
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Da's weer een mooie brok Benz-Nostalgie wat je hier lat zien Ron , en zoals Ricardo reeds vermeld vind ik deze modellen ook zeer te waarderen om ze nog 'ns terug te zien :thump_up: Trouwens dat het verstralers waren onder de koplampen wist ik niet (dacht altijd dat het een extra setje richtingsaanwijzers waren :doh:)
:?: Werd zo'n MB 190 ook niet als Taxi in de film "The Killing Fields "gebruikt waar in de scene de chauffeur de ster laat zien met de quote "Mercedes Number One"
Super Ron , vlug meer van dit moois :drool:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie

Ricardo schreef:Heerlijke aanwinst weer Ron. Jammer dat de afwerking dan weer niet helemaal perfect is. Het schijnt dat er in de James Bond Car Collection ook nog een Binz Ambulance gaat uitkomen. Laten we het hopen want ik kan dit soort auto's erg waarderen. Van Siku heb ik er nog een aantal thuis staan :dance:

Hallo Ricardo, bedankt voor je bijdrage :thump_up:

Ook ik hoop dat deze Binzen eens uitkomen in de JB 007 editie.

Volgens mij, komt er regelmatig een ambu voorbij rijden in de JB ciclus, welke precies weet ik niet zo uit het hoofd.
Maar het is zeker een toevoeging op de JB reeks, net zoals die begravenins wagen uit Dr. No, enz, enz,.
Nu maar afwachten wat er komt :drool:

Siku en ambulances :) Vroeger als kleine jongen, had ik best wel veel Siku speelgoed aangevult met Matchbox en Majorettes.
Als ik aan het spelen was, ging ik toch altijd voor de blauwe zwaailamp auto's, misschien konden hier meer deurtjes open :?: en dus meer speelplezier.
Gelukkig komen ze nog wel eens voorbij op het forum,als ik ze spot voel ik me dan net een 6 jarig broekie in de zandbak.

@ Bondracer, ik ga mijn best doen, om meer van dit soort foto's plaatsen. Heb je een suggestie voor een bepaalde foto :?:

Over de "Killing Fields" film, deze film was op de middelbare school, verplichte kost (maatschappij leer, laatste jaar Havo). De guote die geeft, zegt in mijn herinnring ene Fred, Phred o.i.d..
Bijzondere film hoor. Het is niet een film van: "wat zullen nu dan maar eens opzetten".

Af en toe heb ik nog wel eens nachtmerries, over wat ik heb gezien in Rwuanda, Sierra Leone en Liberia.
Ik ben er geweest, maar praat er liever niet over; ik hoop dat je dat begrijpt, probeer deze nare dingen te verstoppen in mijn systeem.

Plaats reactie