@ all, bedankt voor jullie objectieve meningen en ook Smokey
Ik had het plaatje van de 500 E, van het net afgevist, een jaar geleden ofzo, in de veronderstelling: die is een voorbode, die gaan dat model nog wel wat bijschaven, anders krijgen ze de 'begeerde Daimler-Benz licentie niet". Ook ging er van uit dat Spark, nog nooit een 'slecht' model heeft gemaakt, ik heb er bijna 60 stuks van staan, elk zijn plaatjes om te zien (zoals veel van ons weten over Spark modellen).
een tijdje later kwam ik dan het model tegen, in een internetwinkel, prijs stond me erg aan, dus kopen maar.
Eindelijk een model, van mijn droomauto (toendertijd).
Zoals gezegd, in 1997, kon ik een 500E (facelift) in het Antrazietgrijs kopen in 1:1, na wat wikken en wegen, en het belangrijkste: voertuigen check via een databank (negatief uitslag: diefstal en omgekat) heb ik besloten om die auto toch niet aan te schaffen.
Het was altijd een droom geweest voor mij om ooit zo'n super reis limo, met het karakter van een high preformance car te bezitten. Njet, nada, zilch, helaas pindakaas, enz.. Een week later was ik bij een Saab dealer en kocht toen een 900 turbo 16.
Oook een prima wagen natuurlijk. (ziet er uit als de auto van je huisarts, maar hiermee reed je, ' de straat stenen uit het wegdek' .
De Spark gekocht, en na een dag van wachten, was het model al in huis, mooi verpakt enz., enz.. Ik doe het doosje open van Spark, kijk, en krijg direct een slag in mijn gezicht, bij het zien van de voorkant en achterkant.
Mijn droomauto, was totaal niet wat ik had verwacht.
Tja, dit zal wel met meer verzamelaars oner ons overkomen, het ligt niet aan het Merk of type, maar aan de emotie om je droomauto in miniatuur te willen realiseren.
Ik sta op goede voet met PMA en Spark hoor, zojuist 2 Spark modellen besteld (uit china) en kijk al uit naar mijn nieuwste toevoeging voor een PMA model in de collectie.
Van de week probeer ik eens een update te plaatsen, iets met een busje, sinds december in bezit

Ja, ik weet het, ik ben lekker bij.
Ron