Saab een merk dat sinds de nieuwe designtaal weer trekt. Helaas is de realiteit dat het merk niet echt lekker draaid en ik hoop dan ook dat dit weer goed gaat komen. Ik zou namelijk nog graag meer moois willen zien in de toekomst en het liefst natuurlijk ook op schaal. Of dit gaat gebeuren weet ik niet, want het is en blijft een raadsel hoe het onderstaande model nu to stand is gekomen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Saab zit naar mijn weten nog niet in China gevestigd, maar het is wel gemaakt als een dealer pakket met mooie luxe binnen en buitendoos. Je kan het model hier hier in de EU niet vinden en ze zijn slechts mondjes maat in China te krijgen. Je mag er ook aardig wat knaken voor neerleggen. Dat heb ik nu dus uiteindelijke gedaan, maar wel voor een nog een beetje redelijk bedrag. Ze staan meestal voor €200 of meer en dat wordt me echt teveel.
Voor je geld krijg je in ieder geval weer een model uit de Ricko fabriek die er gewoon goed uit ziet! De mooie doos krijg je zoals genoemd en om te zorgen dat hij niet open kan ziet er ook nog een mooi wit kartonnetje met dezelfde opdruk omheen. Op de plastic bodemplaat zien we
het Ricko stijl bordje weer terug, met dit maal de modelnaam van deze Saab erop:
-------------------------------------------------
Het model zelf kent een losse softtop die overtrokken is met een echt lapje stof! Ook zitten er twee afdekpakjes bij voor open en gesloten toestand. Dit is zodat de pinnetjes van de softtop netjes in het model kunnen vallen. Verder zien we een te openen tankklep, bewegbare buitenspiegels stoelen en een kofferbakmatje dat omhoog kan met daarin het reserve wiel.
Goed genoeg gepraat. Foto tijd!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------