Jasper heeft een 1/43 Lamborghini collectie
- lambodiecast
Re: Jasper heeft een Lamborghini collectie
schitterende en zeldzaam model.
Knap gedaan, maar wat zou je anders doen bij je volgende ?
Knap gedaan, maar wat zou je anders doen bij je volgende ?
1) NOG beter ontvetten voor het spuiten (terpentine en sop), vooral hoekjes en randjeslambodiecast schreef: wat zou je anders doen bij je volgende ?

2) het glas passend maken vóór het spuitwerk
3a) de streep op het glas ook spuiten ipv met kwastje (goed afdekken); met de kwast werd de laag toch wat dik en brokkelde ietwat af bij het verwijden van de mask-film.
Spuitwerk is volgens mij altijd dunner en zal dat minder hebben.
Ook geen (miniem) kleurverschil tussen spuitwerk en kwastwerk.
3b) eerst het dak op het glas monteren en dan ook gelijk mee spuiten.
nu zit er wat ruimte langs de randjes van het dak, wat ik weer af moest werken.
4) de decals waren 1 vel, (alle decals aan elkaar vast); eerst nauwkeurig uitsnijden alvorens in het water te gooien

verzamelaar van Lamborghini schaalmodellen in 1:43 en brochures
- Niek-106
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Eindresulaat ziet er goed uit.
Ik maak maak zelf ook af en toe een bouwkitje, en je blijft leren bij die dingen.
Niek
Ik maak maak zelf ook af en toe een bouwkitje, en je blijft leren bij die dingen.
Niek

- MB 500 Sec Ronnie
- Schaal: 1:6
Jasper,
Pracht model geworden van de Yow Modelli, (wist het hele bestaan niet van dit model) ziet er toch al met al keurig uit
En je zegt het zelf al, al doende leert men.
Maar wat gaat je volgde bouw project worden
En alvast succes met bouwen, Ron
Pracht model geworden van de Yow Modelli, (wist het hele bestaan niet van dit model) ziet er toch al met al keurig uit

En je zegt het zelf al, al doende leert men.
Maar wat gaat je volgde bouw project worden

BedanktMB 500 Sec Ronnie schreef: Maar wat gaat je volgde bouw project worden![]()

De volgende wordt een P140 prototype, kit van Alezan.
Ik twijfel alleen nog over de kleur... is hij nou gewoon rood of is hij wat 'oranje-rood' ???
De foto's die ik heb geven niet echt uitsluitsel ....

- lambodiecast
Hangt er een beetje van af welke versie je wilt maken ... de P140 zoals hij indertijd voorgesteld werd was oranje/rood, zeker niet rood ... maar : zoals hij nu in het museum in Sant'Agata staat is hij ... wit !Jasper schreef:Bedankt![]()
De volgende wordt een P140 prototype, kit van Alezan.
Ik twijfel alleen nog over de kleur... is hij nou gewoon rood of is hij wat 'oranje-rood' ???
De foto's die ik heb geven niet echt uitsluitsel ....
Op dit moment is de P140 in het wit afgewerkt met een zwart interieur, maar origineel was hij wel degelijk oranje met een zwart interieur.
Maar dit is toch een 'mock-up'? Geen rijdend model?lambodiecast schreef: Op dit moment is de P140 in het wit afgewerkt met een zwart interieur, maar origineel was hij wel degelijk oranje met een zwart interieur.
De originele P140 is volgens mij omgebouwd tot de Cala....
De witte heeft ook vier dezelfde velgen.
Ik maak de 'originele' versie, dus oranje-rood en met verschilende velgen voor/achter.
- Daytona69
- Contacteer:
Mooi modelletje geworden !!!
Maar ontvetten met terpentine en zeepsop gaat niet! terpentine is vettig van zichzelf en zeepsop kan een lage achterlaten! Beter zijn de verfreinigers, zoals St.Marc en die van Alabastine1) NOG beter ontvetten voor het spuiten (terpentine en sop), vooral hoekjes en randjes
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
- lambodiecast
Sorry, maar dat klopt niet hoor, de P140 had wel degelijk een V10 motorblok en was volledig rijklaar, een excerpt van mijn pagina over de P140 :Jasper schreef: Maar dit is toch een 'mock-up'? Geen rijdend model?
De originele P140 is volgens mij omgebouwd tot de Cala....
De witte heeft ook vier dezelfde velgen.
Ik maak de 'originele' versie, dus oranje-rood en met verschilende velgen voor/achter.
en dan de Cala zelf :For the design of the P140, Lamborghini contacted Carrozzeria Bertone, Chrysler Design Center and Marcello Gandini.
Deze wagens zijn door verschillende firma's gebouwd, de P140 bestaat nog altijd, net zoals de Cala trouwens, dit is een foto van de originele P140 tijdens testritten op de openbare weg :By 1992, the P140 was put aside to concentrate on the Lamborghini Diablo, the Diablo VT, and in 1994 the Diablo 30Th Anniversary Special Edition. However, on the 1995 Geneva Auto Show, a totally new Lamborghini CALA was shown, designed by ItalDesign and powered by a similar V-10 engine with a power rating of over 400 bhp, mounted in a rear central position, in an all-aluminum chassis.

Hier gaan we dan toch van mening verschillenlambodiecast schreef: Sorry, maar dat klopt niet hoor

Wat jij zegt sluit wat ik zeg namelijk niet uit....
De 1989 P140 was inderdaad een rijdend prototype, jouw foto ken ik en ook nog andere foto's waarop hij ongecamoufleerd te zien is (staan ook op jouw site).
Wie de carrosserie gedesigned heeft zegt niets over het chassis; er waren toch ook geen 3 P140 's van alledrie die designers?
Er was één P140, die is 5 jaar lang als proefkonijn gebruikt, daarna is op dat chassis een nieuwe carrosserie 'geplakt'; de Cala was born. Ook het Lamborghini Registry geeft de P140 en de Cala hetzelfde chassisnummer, en de wielbasis is exact gelijk.
Later is er een 'nieuwe' P140 gemaakt, de witte, maar dat is géén rijdend model.
Hij heeft o.a. andere spiegels, ander velgen voor en ander benzinetankklepje (vierkant ipv rond).
Zo zit het volgens mij ...

de originele P140

de witte

en een citaat van http://www.ultimatecarpage.com:
During 1989 one example was constructed with the code name 'P140.' The new 'baby Lambo' was not shown anywhere as Lamborghini concentrated all efforts on the debut of the top of the range Diablo. By the time the Diablo roll-out was completed the market had hit a slum and expanding (or completing) the line-up did not seem like a good idea. In 1995 the P140 made a much delayed debut, now clothed in a brand new body designed by Giorgietto Giugiaro. Dubbed the 'Cala,' it remains as one of the most beautiful Lamborghinis ever built. Sadly production was again postponed. This was the end of the P140 project, which deserved so much more. The V10 engine in the Gallardo bares no relation with the V10 in the P140 / Cala.
Today all that remains of the original P140 is a 1:1 styling mock-up. In 2008 it was brought from the Sant'Agata, Italy based factory to California for the Pebble Beach Concours d'Elegance, where Lamborghini was the featured marque. Nearly 20 years after its inception, this was the very first and possibly also the last opportunity for the public to admire its lines.
- lambodiecast
Ik kan er natuurlijk naast zitten maar kijk even naar deze gallerij : p140 by M. Gandini
Ik ken de man achter KLD Concept, hij heeft deze foto's zelf gemaakt en bevestigd dat het zeker geen mock-up is, je kan duidelijk de motor zien in deze foto's (die eind 2008 gemaakt zijn), en op sommige foto's staan de originele velgen nog steeds op de wagen, volgens mij hebben ze er voor de Pebble Beach en het museum gewoon andere (grotere diameter die sterk op de Lotus Esprit velgen lijken vind ikzelf
) onder gezet. De spiegels zijn indertijd van de Diablo gebruikt, maar later blijkbaar toch vervangen geweest ...
Van de Cala zijn er trouwens ook twee versies geweest, de eerste had luchtinlaten bovenop de achterspatborden en een zwarte achtervleugel, terwijl de Cala die op het Salon in Geneva stond in 2005 geen luchthappers meer had en een gele spoiler achterop.
Op dit moment zijn er dus wel degelijk twee wagens, beide met een 4 liter V10 blok, ofwel was er dus een tweede P140 gebouwd indertijd, inclusief moter en alles, ofwel hebben ze ergens iets verkeerd geïnterpreteerd en zijn de P140 en de Cala wel degelijk twee verschillende chassis geweest.
Nu, we gaan er niet over vitten he
ik zou ook de oranje versie maken ipv de witte, dat is de originele geweest, dus dat is het model dat je moet hebben, of die nu nog bestaat of niet maakt niet echt veel uit hé 
Update : net nog even op mijn site gevonden :

Hier heeft de P140 al de andere spiegels ... en de rechthoekige tankdop ?! (Deze foto is op 21 maart 1999 online gezet)
Ik ken de man achter KLD Concept, hij heeft deze foto's zelf gemaakt en bevestigd dat het zeker geen mock-up is, je kan duidelijk de motor zien in deze foto's (die eind 2008 gemaakt zijn), en op sommige foto's staan de originele velgen nog steeds op de wagen, volgens mij hebben ze er voor de Pebble Beach en het museum gewoon andere (grotere diameter die sterk op de Lotus Esprit velgen lijken vind ikzelf

Van de Cala zijn er trouwens ook twee versies geweest, de eerste had luchtinlaten bovenop de achterspatborden en een zwarte achtervleugel, terwijl de Cala die op het Salon in Geneva stond in 2005 geen luchthappers meer had en een gele spoiler achterop.
Op dit moment zijn er dus wel degelijk twee wagens, beide met een 4 liter V10 blok, ofwel was er dus een tweede P140 gebouwd indertijd, inclusief moter en alles, ofwel hebben ze ergens iets verkeerd geïnterpreteerd en zijn de P140 en de Cala wel degelijk twee verschillende chassis geweest.
Nu, we gaan er niet over vitten he

Update : net nog even op mijn site gevonden :

Hier heeft de P140 al de andere spiegels ... en de rechthoekige tankdop ?! (Deze foto is op 21 maart 1999 online gezet)
Laatst gewijzigd door lambodiecast op ma 30 mar 2009 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- FordMustangGT
lambodiecast schreef: Nu, we gaan er niet over vitten heik zou ook de oranje versie maken ipv de witte, dat is de originele geweest, dus dat is het model dat je moet hebben, of die nu nog bestaat of niet maakt niet echt veel uit hé

Laten we zeggen dat het verhaal niet geheel duidelijk is... ik zag die rode idd ook al met die spiegels en vierkant klepje. (die is naar mijn mening ook roder dan die oranje P140 ...

Als de foto's van die witte in 2008 gemaakt zijn is dat waarschijnlijk die Pebble Beach wagen geweest, en of dat dan de originele P140 was/is ... who knows...
Overigens heten die 2008 foto's allemaal netjes L140 ..... en de rode foto's P140.
My guess: er waren meerdere proto's P140, één met de diablo spiegels, één met de andere spiegels en een andere die weer donor geworden is voor de Cala.
Bij de Cala zijn inderdaad de luchthappers verdwenen na de presentatie .....
Ik denk dat ze nodig waren voor de koeling, maar nu er niet meer met de Cala gereden wordt ze er afgehaald zijn omdat men dat mooier vind.... ?

Maar ja, ik weet het ook allemaal niet hè

Vandaag kwam de postbode met een groot pak uit de USA
En de douane ?
die hebben het gemist
Dus weer 3 schitterende Lambo's aan de collectie toegevoegd
Als eerste de Miura SVJ "first factory built SV Jota' in Rosso Granada.
Model van MR voor Autobarn, limited edition, nummer 46 van 50.

Dan de 1971 Miura SV 'Shah of Iran' in een fantastisch mooie blauw-zilver combinatie.
Model van MR voor Autobarn, limited edition, nummer 4 van 30.

En tenslotte een heerlijke Looksmart Murcielago RG-T Race version Silverstone 2006.
Eén wing-endplate is eraf gevallen onderweg, maar die plak ik er nog wel weer aan.

En de douane ?

Dus weer 3 schitterende Lambo's aan de collectie toegevoegd

Als eerste de Miura SVJ "first factory built SV Jota' in Rosso Granada.
Model van MR voor Autobarn, limited edition, nummer 46 van 50.

Dan de 1971 Miura SV 'Shah of Iran' in een fantastisch mooie blauw-zilver combinatie.
Model van MR voor Autobarn, limited edition, nummer 4 van 30.

En tenslotte een heerlijke Looksmart Murcielago RG-T Race version Silverstone 2006.
Eén wing-endplate is eraf gevallen onderweg, maar die plak ik er nog wel weer aan.

- Silverarrow
- Schaal: 1:43
3 bijzondere aanwinsten
! Mooi dat de douane dit pakket niet onderschept heeft
.