Wat is jullie zeldzaamste model?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

alain_1978
Schaal: 1:18

Re: Wat is jullie zeldzaamste model?

Bericht door alain_1978 »

Fruitcake schreef:Laat de onderkant dan is zien met het Exoto serienummer? :o
Hoe kan een preproductiemodel een serienummer hebben?
De naam Exoto staat er zelfs onderaan niet op.
En hier zijn meer foto's als je me niet gelooft.
Ik denk wel dat het duidelijk geen Beanstalk versie is:
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... a&start=30
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Ah, die foto's had ik gemist in je topic ;)

Wel bijzonder dat je um al een paar jaar hebt, denk niet dat Exoto veel preproductie modellen uit handen geeft :)

Ik zag toevallig een paar maanden geleden wel al een blauwe Le Mans Nissan R89 bij een duitse eBayer staan voordat ie gereleased was op Exoto.com, er stond bij dat ie uit Nuremberg kwam dus misschien neemt ie ze mee van de beurs :think:
coolpappa04

Bericht door coolpappa04 »

Lexusfreak schreef:Afbeelding

2999 Stuks van gemaakt, en alleen in Amerika verkocht.
Afbeelding
Tevens te koop
mooie kleur zeg :shock: :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Ruben (Lexusfreak) vind de kleur zelf ook zo mooi dat ie m al ongeveer een half jaar te koop heeft staan :lol: :thump_up:
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

He die Vanguish heb ik ook even gemist, wel ergens iets gezien over de mogelijke release van een Exoto dat wel. Toen zag ik ook de eerste foto van jou voorbij komen trouwens :lol:

Leuk dat je deze te pakken hebt gekregen, is inderdaad erg zeldzaam. Als het goed is maar één van op dit niveau van "compleetheid".

Model ziet er wel erg mooi uit, maar zou hem graag zien in dat super mooie donkergroen mettalic van de Bburago en met het type wielen van onder de Bburago. Deze geven me toch teveel het gevoel van de Beanstalk/ERTL wielen die wat mij betreft ook wat teveel ballonbanden hebben :roll:

1.- Al heb ik er drie staan, mijn zeldzaamste model is zeker weten de 1:18 Mg Tf. Het is 99% zeker dat ik en een Amerikaan de enige twee zijn met de modellen buiten "regio" China. Grote kans is er ook dat er per kleur maar 500 zijn gemaakt, wat neerkomt op een totaal dat sowieso dus redelijk zeldzaam is met vier vekrijgbare kleuren.

2.- Verder heb ik ook nog een 1:18 BMW 507 van Revell, een antraciete. Het gaat om een duitse dealer editie en slechts 1 maal op marktplaats in een collectie gespot, toch heeft er hier iemand ééntje nieuw in doos :evil: :twisted: . Reken hier op een max van 1000 in deze kleur, maar harde cijfers zijn er niet er is geen certificaat. Ik denk dat dit ook een grote zeldzaamheid is, al gaat het hier eigenlijk alleen om de kleur, hij staat dus wat mij betreft op plek twee.

3.- Plekje drie is denk ik voor de 1:18 pre-facelift MG7, maar het wordt nu erg moeilijk om een idee te hebben van laagste productieaantallen.

Verder kan ik denk ik nog best wel een aardig rijtje geven van zeldzaam te koop aangeboden, of gewoon veel geld waard. Zie maar eens een 1:18 AA EVO VIII te krijgen bijvoorbeeld en kijk maar naar de EVO VI en de Impreza's. Ik heb ook nog een paar echt eigen creaties, die zijn natuurlijk het zeldzaamst, maar of je die moet noemen...
Goed ombouw naar europese LHD Lexus IS300 zilver, de ombouw van een zilvere 996 GT3 naar een standaard carrera S en de niet eens in 1:1 bestaande Porsche 996 Gt3 cabrio :D
Yuckadog
Contacteer:

Bericht door Yuckadog »

Hier een zeer speciale New Beetle RSI - 1:43.
Dit model werd door IXO in 2002 in 5500 exemplaren voor een promotie van Nokia in Hong-Kong gemaakt.
Afbeelding

En dan heb ik ook nog deze: DIECAST Collector - Lledo - 1:43
Hiervan hebben ze maar 250 stuks gemaakt. DIECAST Collector Magazine No. 1-1997
Afbeelding
Afbeelding
Fruitcake
Contacteer:

Re:

Bericht door Fruitcake »

Schumi28 schreef:Er gaat toch niks mooiers boven deze onofficele uigebrachte 1:18 Audi R8 Gulf waar onze landgenoot Tom Coronel in gereden heeft :mrgreen:

Een oplage van minder dan 10 stuks, je ziet em ook nooit op eBay verschijnen en is handgemaakt voor KitKar43 uit Spanje
Helaas http://www.schulemans.nl/modelautoforum/Audir8.jpg bestaat niet!
Tis al 5 jaar geleden maar heb je hier de foto nog van? :)
SportTAZZIE

Bericht door SportTAZZIE »

Bij mij zal dat toch de auto zijn die ik ook in het echt heb. Gaat namelijk om een peugeot 106 sport. Dus met wielkast verbreders. Heb er lang naar moeten zoeken en heb hem nu in kit versie 1/43. Alleen moet er nog aan beginnen.

Gaat dus om deze auto.

Afbeelding
Casper

Bericht door Casper »

Ik heb een VW 1600 Nederlandse Politie Uitvoering van Vitesse, nog geen 2e keer gezien.

Ik heb overigens ook een Vitesse Opel Manta 400 Nederlands Dealer Team, ooit gekocht voor HFL 7,50 en enkele jaren later doorverkocht voor een dikke € 60
thebulldog

Bericht door thebulldog »

Casper schreef:Ik heb een VW 1600 Nederlandse Politie Uitvoering van Vitesse, nog geen 2e keer gezien.

Ik heb overigens ook een Vitesse Opel Manta 400 Nederlands Dealer Team, ooit gekocht voor HFL 7,50 en enkele jaren later doorverkocht voor een dikke € 60
heb je een foto van de VW??? grote kans dat ik hem wel heb staan :D
Casper

Bericht door Casper »

thebulldog schreef:
Casper schreef:Ik heb een VW 1600 Nederlandse Politie Uitvoering van Vitesse, nog geen 2e keer gezien.

heb je een foto van de VW??? grote kans dat ik hem wel heb staan :D
Uhm op dit moment niet, volgende week vakantie !
Casper

Bericht door Casper »

Bij deze :

Sorry voor de wazige foto's

Afbeelding
wouterspiessens

Bericht door wouterspiessens »

Montezemolo schreef:Mijn zeldzaamste is toch wel de 1/18 BBR Schumacher edition !

Mont. :thump_up:
Denk dat de 1/18 BBR Enzo Schumacher edition ook mijn zeldszaamste model is, samen met de 1/18 BBR MC12 Fiorano 2004.
Binnekort wordt mijn zeldzaamste model ongetwijfeld de 1/18 MR COLLECTION Lamborghini Réventon!

Afbeelding

Afbeelding
=> Website coming soon.
thebulldog

Bericht door thebulldog »

Casper schreef:Bij deze :

Sorry voor de wazige foto's

Afbeelding
Leuk model zeg, deze mis ik helaas nog in mijn verzameling, verkoop je hem niet????

Latrsss
Plaats reactie