Sven's collectie presents : 1964-2014, 50 years of Hemi

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
schuifelhoofd
Contacteer:

Re: 1960 Ford Squarebird

Bericht door schuifelhoofd »

Dit is wel een heeel mooi exemplaar. De Sunstar Thunderbirds die ik gezien heb, waren lange na niet zo mooi!

Congrats! Erg mooie kleuren combo ook :cool:
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Dit model is inderdaad wat exentrieker en spreekt mij wat minder aan, het schaal model is er echter niet minder om en inderdaad prima voor een non platinum!

Sunstar heeft trouwens één model gemaakt voordat ze een Platinum collectie kregen, die er echt voor door kan gaan op alle vlakken. Dat is de Ford Falcon Futura convertable van 1963. Mocht je die nog niet hebben is dat een aanbeveler :thump_up: :cool:
Svenson1983

Bericht door Svenson1983 »

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties op de T-Bird. Interessante tip ook, die Ford Falcon :thump_up:.

In afwachting van een nieuwe update heb ik op pagina 2 verse foto's gepost van de 1969 Camaro Z/28.
Ik heb tevens wat meer uitgeweid over de achtergrond van deze wagen. Da's het leuke aan verzamelen.
Je koopt niet alleen een schaalmodel, maar ook het verhaal dat erachter schuilt.

Alvast een voorproefje... Hopelijk valt ie een beetje in de smaak.
Afbeelding
Svenson1983

Re: New Camaro & GTO pics

Na de Camaro RS Z/28, heb ik op pagina 2 nieuwe foto's gepost van de 1966 Pontiac GTO.
Ik heb deze eveneens vergezeld met de ronduit interessante geschiedenis van deze auto.

Hieronder alvast een voorproefje.
Afbeelding

Ik hoef jullie niet te zeggen dat reacties altijd welkom zijn hé. Onderwijl blijf ik verder werken
aan een nieuwe, grotere update, eentje met wederom erg veel pk's.

Grtz
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Wat heeft de Camaro zo een lekkere neus :mrgreen: :thump_up:
schuifelhoofd
Contacteer:

Svenson1983 schreef: In afwachting van een nieuwe update heb ik op pagina 2 verse foto's gepost van de 1969 Camaro Z/28.
Afbeelding
GRRR...!!! :evil: I want this one sooooooo bad!
Svenson1983

Mr. Dj M. schreef:Wat heeft de Camaro zo een lekkere neus :mrgreen: :thump_up:
Helemaal mee eens :cool: :thump_up:.
Svenson1983

Op pagina 6 van m'n topic heb ik verse foto's gepost van m'n 1968 Pontiac Firebird 400 Hardtop. Ook
worden de foto's wederom begeleid van extra achtergrondinformatie. As usual, een voorsmaakje :
Afbeelding

Bij ACME hebben ze blijkbaar besloten om de oude "Street Car" Firebirds van Lane Exact Detail nieuw
leven in te blazen (ACME gebruikt immers de oude mallen van Lane), wat ik alleen maar kan toejuichen.
Zo wordt binnenkort de 400 heruitgebracht, o.a. in het oranje. Deze wagen lijkt als 2 druppels water op
mijn blauwe Firebird, maar het verschil zit 'm onder de motorkap. De nieuwe is namelijk uitgerust met
de 400 Ram Air I motor, eveneens 330 pk, maar met meer toeren (Revolutions) per minuut (= RPM).

De wagen wordt exclusief uitgebracht voor Danbury Mint, die vooral bekend staan om hun modellen in
schaal 1:24. De wagen lijkt oranje, maar in werkelijkheid blijkt de kleur "Carnival red" te zijn. Als ik 'n
exemplaar in m'n bezit heb, zal ik jullie kunnen zeggen of de kleur meer naar oranje of naar rood neigt.
Afbeelding

See ya :zwaai:.
Nelis

Re: new ACME Pontiac Firebird release

Bericht door Nelis »

Mooie modellen die Firebirds. Op Tom's staat hij aangekondigd als oranje trouwens.
Svenson1983

Re: new ACME Pontiac Firebird release

Na de vorige (her)updates, is het maar weer eens tijd voor een nieuwe update, one of my personal favourits :dance:.

Ik stel jullie graag m'n 1969 Chevrolet Camaro RS/SS Z10 voor (Highway 61, 1 of 600).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit model, gebouwd in Norwood, Ohio, is in feite een replica van de Indianapolis 500 pacecar. Er bestonden 2 versies.

Enerzijds de Z11, waarbij je kon beschikken over een convertible (zoals de pacecar daadwerkelijk was). Deze had een
396 C.I. motorblok. In deze oplage zijn er een dikke 3600 exemplaren gebouwd.

Anderzijds had je de Z10, de coupéversie van de cabriolet, waarvan de meeste uitgerust waren met de lichtere 350 C.I.
motor, goed voor zo'n 300 pk. Van deze wagen zijn slechts 400 à 500 st. gebouwd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De opvallendste kenmerken van deze wagen zijn de "Rally wheels" (waarmee ie standaard uitgerust was), de kleurencombinatie
("Dover white" with "Hugger orange" racing stripes), de "Cove-induction"-motorkap (wederom standaard), de Super Sport-grille,
met de verborgen koplampen van de Rally Sport.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je kon je wagen toen als het ware personaliseren, door opties uit de 3 verschillende optiepakketten (SS, RS, Z28) te mixen.
Heerlijk, toch?
Afbeelding
Afbeelding

Op de wishlist :
Highway 61 heeft ook een versie (1 of 600) uitgebracht in precies de tegenovergestelde kleurencombinatie. Dit is wel geen
Z10, maar een RS/Z28. Daar ben ik dus nu naarstig naar op zoek, so wish me luck.

Nog enkele foto's als afsluiter :zwaai:.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Z'n broertjes op de achtergrond stel ik later nog wel aan jullie voor.

Grtz
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op zo 13 mar 2016 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Mr. Dj M.

Re: 1969 Camaro "pacecar replica"

Bericht door Mr. Dj M. »

Leuke uitvoering, nu dus nog op zoek naar die blody white stripes dus :P
schuifelhoofd
Contacteer:

Weer een erg mooie Camaro Sven, SS met RS package :drool:

Die gele is een Baldwin dacht ik? Vorig weekend nog vast gehad op Woluwe, maar die vroeg me te veel.
De Impala die hij bijhad, was wél een erg mooie prijs :wink:
Nelis

Bericht door Nelis »

Wouw, hele knappe kleuren combo! :thump_up: Waar haal je ze toch vandaan?!
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Lekkere brute bak weer :thump_up:
Svenson1983

schuifelhoofd schreef:Weer een erg mooie Camaro Sven, SS met RS package :drool:

Die gele is een Baldwin dacht ik? Vorig weekend nog vast gehad op Woluwe, maar die vroeg me te veel.
De Impala die hij bijhad, was wél een erg mooie prijs :wink:
Dankjewel Sven. Die gele (Daytona yellow) is inderdaad een Baldwin Motion, de SS 396, met "verborgen" koplampen.
Die stel ik in de toekomst nog wel eens uitgebreid voor.
Mr. Dj M. schreef:Leuke uitvoering, nu dus nog op zoek naar die blody white stripes dus :P
Inderdaad. Dat duo smeekt gewoon om herenigd te worden :worshippy:.
Nelis schreef:Wouw, hele knappe kleuren combo! :thump_up: Waar haal je ze toch vandaan?!
Dank je. Ik heb 'm gekocht via Marktplaats, bij Pieter. Dure wagen, ondanks een mooie korting. Af en toe passeren er
echter schaalmodellen de revue waarvoor je maar al te graag ietsje dieper in de buidel tast, en deze was er zo één :).
Plaats reactie