Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Verzameling OTF'er (Autobianchi A112 Abarth 70 HP "Serie III"))
Leuk! Er is in "mijn" schaal ook een A112 in Abarth-uitvoering van Majorette. Altijd een interessant model gevonden
Een 104 ZS2 of een Visa ChronoII aan een mooie prijs interesseren me nog, ergens vind ik het spijtig dat ik ze indertijd niet gekocht heb.Mr. Dj M. schreef: Net als de andere kleintjes uit die tijd (Peugeot 104 o.a.) een wagentje waarbij het lijkt of ze het stuk waar normaal de achterportieren zaten, gewoon er tussenuit hebben gelaten.
Deze kleine hatchback was qua concept zijn tijd ver vooruit als je een vergelijking maakt met enkele wagens van die periode:buttonfreak schreef:Leuk! Er is in "mijn" schaal ook een A112 in Abarth-uitvoering van Majorette. Altijd een interessant model gevonden

Die tijdsgebonden stickers vind ik altijd bijzonder charmant.

- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Ja leuk inderdaad die stickers! en mooi groen is niet lelijk 

GEWELDIGE update 

єš¢σят ρσωєя!!!
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Mooie groepsfoto
De kleuren passen ook zo lekker bij die tijd 

De Simca is nog in bestelling de Maya Jaune-tint, ook een tijdsgebonden kleurtje...Ricardo schreef:Mooie groepsfotoDe kleuren passen ook zo lekker bij die tijd

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Leuke foto. Mooie sfeer met die kleuren.
De Renault 5 Alpine had ik ooit al in mijn bezit, echter kwam ik deze zeldzamere "Renault Boutiqe"-versie tegen voor een mooie prijs.
De wagen zelf verscheen in 1976 en wou concurreren met de Golf I GTI. Het voorfront had nu plastic bumpers met ingebouwde mistlampen en richtingaanwijzers. De velgen waren afkomstig van de R12 Gordini. De striping met “A5”-logo zorgde voor een sportieve toets. In het interieur overheerste rood: de stoelen met ingebouwde hoofdsteun, deurpanelen... Het motorblok vond zijn oorsprong bij de Renault 12 en was 1 397 CC groot. Het vermogen bedroeg 93 pk, evenveel als de latere 104 ZS2. In 1980 werd de 5 Alpine opgevolgd door de 110 pk sterke 5 Alpine Turbo.
Norev benut de mal van Solido voor hun versie van de 5 Alpine zonder veel aanpassingen. Deze grijze "Renault Boutique"-versie stond ook zo in de catalogus, wat voor mij een extra troef is.

De wagen zelf verscheen in 1976 en wou concurreren met de Golf I GTI. Het voorfront had nu plastic bumpers met ingebouwde mistlampen en richtingaanwijzers. De velgen waren afkomstig van de R12 Gordini. De striping met “A5”-logo zorgde voor een sportieve toets. In het interieur overheerste rood: de stoelen met ingebouwde hoofdsteun, deurpanelen... Het motorblok vond zijn oorsprong bij de Renault 12 en was 1 397 CC groot. Het vermogen bedroeg 93 pk, evenveel als de latere 104 ZS2. In 1980 werd de 5 Alpine opgevolgd door de 110 pk sterke 5 Alpine Turbo.
Norev benut de mal van Solido voor hun versie van de 5 Alpine zonder veel aanpassingen. Deze grijze "Renault Boutique"-versie stond ook zo in de catalogus, wat voor mij een extra troef is.

Re: Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine)
Renault 5 blijft een leuk wagentje. Mooie oldskool kleur ook. 

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Wat een heerlijk wagentje om te zien 

- Mr. Dj M.
Inderdaad een smaakvolle uitvoering in introductie kleur.
Erg jammer dat Norev geen mal update heeft gedaan, leuk qua kosten, maar doglegs
Erg jammer dat Norev geen mal update heeft gedaan, leuk qua kosten, maar doglegs

- Ferrarifan
- Contacteer:
Geweldig Renaultje met mooie eigentijdse velgen 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
Een beproefde tactiek van Norev...Mr. Dj M. schreef:Inderdaad een smaakvolle uitvoering in introductie kleur.
Ik presenteer u 7 wagens met "hulp van externe firma's":

Dat is een mooi groepje bij elkaar!
Zou ik allemaal wel in 1:1 willen hebben (en in 1:43 natuurlijk ook
)

Zou ik allemaal wel in 1:1 willen hebben (en in 1:43 natuurlijk ook

- Mr. Dj M.
Je bedoeld allemaal verschillende merken?