Grappig die modelletjes van Majorette; alleen heb ik er geen jeugdherinneringen aan (in die jaren had ik waarschijnlijk meer met bromfietsen) Zal wel door mijn leeftijd komen.
Na de "doodzonde" die Tripoux begaan heeft door een Dragracer in dit fraaie topic te laten zien, durf ik ook een "slippertje" te maken.
Veel andere topics staan bol van de Ferrari's, Bugatti's en meer van dat soort on-interessante wagens.
Wij moeten daar natuurlijk niets van hebben.
Vandaag een uitzondering (maar het blijven straatauto's!)
De Ferrari 400 is een van de weinige modelletjes dat ik jaren geleden zelf gebouwd heb (bouwpakketje van Provence Moulage).
Ik had het kunststof modelletje in eerste instantie rood gespoten: het zag er beroerd uit (onregelmatig en met veel stof in de lak). Alles maar weer met een oplosmiddel verwijderd.
Toen naar de plaatselijke autospuiterij gegaan met de vraag "spuiten jullie ook kleine auto's?" Nadat ze hierop met "Ja natuurlijk!" geantwoord hadden kwam de Ferrari uit mijn jaszak. Ze konden er toen natuurlijk niet meer onderuit.
De F40 is van kunststof en "alles kan open" ; deze komt uit de eerste jaren van mijn verzamelwoede en was destijds nog bepaald geen klassieker.
Ferrari F40 1989 Herpa
Ferrari 400 Super America Provence Moulage