Upgrades: Kyosho Ferrari Testarossa

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
FordMustangGT
Schaal: 1:18

Re: Upgrades 1:18 collectie 23/07 update

Bericht door FordMustangGT »

Mooie updates zeg, maakt je langere afwezigheid weer helemaal goed! :mrgreen: :worshippy:
Afbeelding
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Weer veel beter geworden. De sticker en de antenne staat 'm goed. Maar hoe hebt u dat scharnieren nou voor elkaar gekregen?
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Bedankt voor het compliment :lol: het was even een tussendoortje...

Jaap, sorry dat ik zo laat reageer, ik zal op korte termijn even een "how to..." met foto en toelichting erbij doen over deze Porsche GT1...

Tot gauw.
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Upgrades

Re: Upgrades 1:18 collectie 31/07 update page 14

Bericht door Upgrades »

Hierbij een "how to" voor het aanpassen van de motorkap zodat deze gewoon kan scharnieren.

Om dit model gaat het natuurlijk, de Porsche GT1 993 van UT.
Afbeelding

Afbeelding
En zo moet het gaan scharnieren.

Wat heb je nodig:

Afbeelding
Kniptang, vijl, zaagje, hobbymes, sec.lijm, schroevendraaier en niet afgebeeld, maar misschien nog in je bezit, de schroefjes die er nu op zitten op het model.

Afbeelding
Je begint uiteraard met het verwijderen van de kap. Je begint met het afzagen van de uitlaten. Allebei loodrecht eraf zagen. De stukjes die je eraf hebt gezaagd, moet je ongeveer 5mm inkorten. Hierna kun je het weer vast lijmen. Dit is nodig, anders kan de kap niet scharnieren. Hierbij is een klein beetje eigen inzicht nodig.

Afbeelding
Daarna zaag je zowel links als aan de rechterkant, precies langs het scharnier punt, dit is door de diffusor. Als je ongeveer 20mm doorgezaagd hebt, kun je de vanaf de zijkant naar dit punt zagen. Ik heb het recht ernaar toe gezaagd, maar beter is (dat zag ik achteraf pas) het schijn te zagen. Beetje moeilijk uit te leggen, maar je moet het zozien, als de neus van de auto links staat het zo af zaagd \ en ook vicaversa /
Kijk op de foto en ook op de foto hierboven.

Afbeelding
De stukken die hiervan afkomen moet je weer vast plakken aan de kap. Omdat ik ze recht heb afgezaagd heb ik ze ongeveer 2mm verder naar achteren geplakt.

Afbeelding
Dan de stukjes bovenaan de motorkap, deze kun je eraf zagen. Ik heb ze eraf geknipt met een tang, wel voorzichtig!!

Afbeelding
Nu zul je de kap om moeten draaien en eigenlijk even monteren zodat je kunt afvinken waar je deze inhammen moet maken. Dit is voor de ruimte van de uitlaten. Ik heb het gedaan met een hobbymes, maar als je iets van een Dremel hebt gaat dat natuurlijk iets makkelijker. NIET verder dan de rand eraf halen, anders ga je dat kunnen zien.

Hier een foto gemonteerd te zien, hier zie je ook de ruimte die je hebt als het recht hebt afgezaagd.
Afbeelding
Nu kun je ook de schroefjes monteren. Misschien zijn er nog kleine afstellingen nodig maar dan werkt het ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is/was maar kleine ingreep, maar het resultaat vond ik zeer bevredigend. Mede ook omdat het bij het 1:1 model ook zo is. Speciaal voor de mensen die dit graag ook willen en niet weten hoe. Dit is natuurlijk 1 manier, maar misschien kun je het wel beter... :P
Hoop dat het duidelijk is en Jaap sorry dat het zolang heeft moeten duren.

Nu ik toch bezig ben, heb afgelopen vrijdag een modelletje opgehaald. Bleek achteraf ook nog van een forumlid te zijn. Een BMW M3 in AC Schnitzer outfit.

Afbeelding

Afbeelding
Nou vind ik het niet echt een mooie uitvoering. Maar dat was ook niet de reden van aanschaf. Ik heb de E30 en E46 (de E92/93 komt ooit) al in het zwart, maar deze E36 nog niet. En deze wordt ook niet gemaakt in het zwart. Ik heb het al eens eerder gezegd, zelf spuiten zie ik niet zitten, omdat het resultaat niet hetzelfde is als een fabrieks gespoten exemplaar. Dit is wat het geworden is na het verwijderen van de decals. Is nog steeds under construction hoor...

Afbeelding
Deuren komen van een E36 GTR...embleem moet nog op de kap komen...

Afbeelding
Zijraampjes ook van GTR afkomstig...

Afbeelding
Koplampen en interieur komen ook van een GTR. De voorspoiler en de nieren van een cabrio E36.

Afbeelding

Afbeelding
Hier moet nog een straat interieur in komen...

:zwaai:

Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

:shock: Wat verbouw jij je modellen altijd mooi zeg :thump_up: :thump_up: :respekt:
Die BMW is nu het dubbele waard zo :doh: :P
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Dit ziet er weer erg goed uit, en een leuke how to! :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

mooi gedaan weer. En leuk om de how to te lezen :worshippy: en dat het te lang duurde.. :roll: kan u het schelen :P
rpi

Bericht door rpi »

Mooie BMW, ben benieuwd hoe het interieur eruit komt te zien, maar je hebt dit interieur alvast een kleurtje gegeven?

De 911 GT1 vind ik helemaal schitterend.

Toch een puntje van kritiek op het scharnierbaar maken van de motorkap: De schroeven zijn erg groot. In modelbouwwinkels hebben ze volop veel kleinere schroefjes.
Afbeelding
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Mooie ombouwen.
De zwarte velgen staan zeer goed bij deze Porsche. :thump_up:
Afbeelding
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Dank jullie voor de over het algemeen positieve reactie's.

Quote rpi:

"Mooie BMW, ben benieuwd hoe het interieur eruit komt te zien, maar je hebt dit interieur alvast een kleurtje gegeven?

De 911 GT1 vind ik helemaal schitterend.

Toch een puntje van kritiek op het scharnierbaar maken van de motorkap: De schroeven zijn erg groot. In modelbouwwinkels hebben ze volop veel kleinere schroefjes. "

Nee, het interieur heeft geen ander kleurtje gehad, maar het complete interieur van de BMW M3 GTR van UT overgenomen. De AC Schnitzer uitvoering heeft ook maar 1 stoel, de GTR 2.

Ben het eens over de schroefjes, maar dit zijn de originele schroefjes die UT ook heeft meegegeven, tuurlijk kan het anders. Ik zeg altijd maar zo, als je het beter kan, laat het maar zien... :P

Upgrades

Upgrades

Re: Upgrades 1:18 collectie 18/08 update page 14

Bericht door Upgrades »

Hallo allemaal,

Mijn nieuwste aanwinst is al enkele weken binnen, ontvangen van Mustangmania, reuze bedankt hiervoor Wil. Het gaat om de 1993 Ford Mustang Cobra van GMP in het zwart. :dance:

Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon het niet laten. Hoewel een GMP natuurlijk helemaal perfect gedetailleerd is vond ik nog kleine verbeterings punten. Meteen bij aankomst heb ik de kenteken achter geplaatst en een veel dunnere antenne geplaatst. Ik vind de velgen echt prachtig, maar het origineel is toch anders. De deksel in het midden is hier glanzender. Nou ja, voor mij een reden om deze te vervangen door 18inch BBS velgen en banden die van een 2005 Roush Mustang komen. De velgen zij eventueel steeds te verwisselen met andere velgen of zelfs weer voor het origineel. Ik hoef het niet te vermelden maar doe het toch, alle wielen draaien en de Cobra stuurt ook nog gewoon!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit was het ergste wat ik vond aan deze Mustang. De achterlichten waren helemaal niet echt realistisch weergegeven. Kijk maar even om te vergelijken op de foto boven van de achterkant. Ik heb hierbij de lampen verdeeld in clusters en zo zien de achteruitlampen en de knipperlichten er veel beter uit. Hieronder bevind zich de reflectors, dit heb ik ook met echt reflectie sticker aangepast. De rem/dag-lichten hebben hier weer een grote reflectie plaat. Aan de zijkant hier ook weer een reflectie stickerVerder ook 2 grotere uitlaat eindstukjes gemonteerd. Echt alu en gevlamd met een aansteker voor een realistisch resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de auto ook verlaagd, voor en achter. Hier goed te zien, de reflectie van de lampen voor en achter.

En ook aan de voorkant was ik niet tevreden over de verlichting. De mistlampen oogte helemaal niet realistisch:

Afbeelding

Links de modified en rechts de standaard lamp.

En zo ziet het er gemonteerd op uit. Ook heb ik de sidemarkers aan de binnenkant van de knipperlichten voorzien van reflectie stickers (oranje)

Afbeelding

Hierbij geen aanpassingen, zeer gedetailleerd en met "stokje" om de motorkap omhoog te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een goed zicht op de uitlaatjes:
Afbeelding

Afbeelding
De bodem, de remmen hebben ook kabels!!!

Afbeelding

Afbeelding

Ook besteld bij Mustangmania en ontvangen, BURN-OUT set:

Afbeelding
COOLLLLL!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Burn-out(set) in actie...

Dat geeft meteen een excuus om de 1985 Chevrolet Monte Carlo SS van Authentics (ERTL) voor te stellen. Dit model heb ik al een tijd in mijn collectie en is wederom door Wil bezorgd.
Zo ontvangen:

Afbeelding

Afbeelding

Wielen zijn vet..........maar dat kan natuurlijk altijd vetter:

Afbeelding

Verlaagd (dropped) met Billet velgen van GMP. Wielen en as draaien en sturen doet deze SS natuurlijk ook na deze aanpassing :eh:

Afbeelding

Afbeelding
T-Top, deze worden in speciale zakjes opborgen en passen in de kofferbak...

Afbeelding
Details, details....

Afbeelding
Dit zijn die zakjes voor de dakpanelen...

Afbeelding
Nog meer details, alles beweegd of kan openen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En dit is de laatste van de mooie Ami...

Mijn Mine's projekt staat even op pauze, wacht op onderdelen, zodra er weer nieuws is, meld ik dat.

:zwaai:

subarufreak
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

terug heel mooie aanwinsten met knappe aanpassingen

heb me ook een gmp mustang besteld bij mustangmania

de velgen op de cobra vind ik niet zo passen, maar das eigen mening!!
Afbeelding
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

Knap stukje ombouwwerk :worshippy: , die Mustang ziet er 20 x beter uit nu echt respect :thump_up: !
Afbeelding
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Zoals gewoonlijk hier weer om duimen en vingers bij af te likken :thump_up:
:?: Eén vraagje Upgrades , ik zoek bij Wil van die GMP Kinesis wheel sets te kopen om onder een te verbouwen wagen te steken , kan jij me mischien vertellen hoe ik de oude wielen het best en zonder schade eraf haal en hoe ik best de nieuwe plaats(heb dit nog nie gedaan zo...), misschien via PB-tje ofzo.
Alvast bedankt
Bondracer :wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Dank, dank, dank...voor de reacties. Inderdaad subarufreak, smaken verschillen enorm, gelukkig is de auto zo verbouwd dat velgen nog steeds eraf kunnen. Ikzelf zit te denken of ik het hart van de BBS nog zwart of antraciet moet verfen, of wat hoogstwaarschijnlijk een mail naar Wil zal kosten, om er 10-spoke Kinensis velgen onder te plaatsen...ik laat het nog zeker weten en zien uiteraard.

Bondracer je hebt een Pb!!

Mvg Upgrades

Plaats reactie