Hierbij een "how to" voor het aanpassen van de motorkap zodat deze gewoon kan scharnieren.
Om dit model gaat het natuurlijk, de Porsche GT1 993 van UT.

En zo moet het gaan scharnieren.
Wat heb je nodig:

Kniptang, vijl, zaagje, hobbymes, sec.lijm, schroevendraaier en niet afgebeeld, maar misschien nog in je bezit, de schroefjes die er nu op zitten op het model.

Je begint uiteraard met het verwijderen van de kap. Je begint met het afzagen van de uitlaten. Allebei loodrecht eraf zagen. De stukjes die je eraf hebt gezaagd, moet je ongeveer 5mm inkorten. Hierna kun je het weer vast lijmen. Dit is nodig, anders kan de kap niet scharnieren. Hierbij is een klein beetje eigen inzicht nodig.

Daarna zaag je zowel links als aan de rechterkant, precies langs het scharnier punt, dit is door de diffusor. Als je ongeveer 20mm doorgezaagd hebt, kun je de vanaf de zijkant naar dit punt zagen. Ik heb het recht ernaar toe gezaagd, maar beter is (dat zag ik achteraf pas) het schijn te zagen. Beetje moeilijk uit te leggen, maar je moet het zozien, als de neus van de auto links staat het zo af zaagd \ en ook vicaversa /
Kijk op de foto en ook op de foto hierboven.

De stukken die hiervan afkomen moet je weer vast plakken aan de kap. Omdat ik ze recht heb afgezaagd heb ik ze ongeveer 2mm verder naar achteren geplakt.

Dan de stukjes bovenaan de motorkap, deze kun je eraf zagen. Ik heb ze eraf geknipt met een tang, wel voorzichtig!!

Nu zul je de kap om moeten draaien en eigenlijk even monteren zodat je kunt afvinken waar je deze inhammen moet maken. Dit is voor de ruimte van de uitlaten. Ik heb het gedaan met een hobbymes, maar als je iets van een Dremel hebt gaat dat natuurlijk iets makkelijker. NIET verder dan de rand eraf halen, anders ga je dat kunnen zien.
Hier een foto gemonteerd te zien, hier zie je ook de ruimte die je hebt als het recht hebt afgezaagd.

Nu kun je ook de schroefjes monteren. Misschien zijn er nog kleine afstellingen nodig maar dan werkt het ook.
Het is/was maar kleine ingreep, maar het resultaat vond ik zeer bevredigend. Mede ook omdat het bij het 1:1 model ook zo is. Speciaal voor de mensen die dit graag ook willen en niet weten hoe. Dit is natuurlijk 1 manier, maar misschien kun je het wel beter...
Hoop dat het duidelijk is en Jaap sorry dat het zolang heeft moeten duren.
Nu ik toch bezig ben, heb afgelopen vrijdag een modelletje opgehaald. Bleek achteraf ook nog van een forumlid te zijn. Een BMW M3 in AC Schnitzer outfit.

Nou vind ik het niet echt een mooie uitvoering. Maar dat was ook niet de reden van aanschaf. Ik heb de E30 en E46 (de E92/93 komt ooit) al in het zwart, maar deze E36 nog niet. En deze wordt ook niet gemaakt in het zwart. Ik heb het al eens eerder gezegd, zelf spuiten zie ik niet zitten, omdat het resultaat niet hetzelfde is als een fabrieks gespoten exemplaar. Dit is wat het geworden is na het verwijderen van de decals. Is nog steeds
under construction hoor...

Deuren komen van een E36 GTR...embleem moet nog op de kap komen...

Zijraampjes ook van GTR afkomstig...

Koplampen en interieur komen ook van een GTR. De voorspoiler en de nieren van een cabrio E36.

Hier moet nog een straat interieur in komen...