Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Concept cars

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door Ferrarifan »

Dat is zwaar balen jongens :shock: Weet iemand wat zinkpest is en hoe het ontstaat? Heeft dit met een produktiefout te maken of is het vocht? En de belangrijkste vraag: kan het overslaan op de rest van de collectie (is het "besmettelijk")?
Het schijnt om een fout in de legering te gaan. Ik ga er maar vanuit dat het niet "besmettelijk" is, ondanks dat de Pest dit zeker wel was.
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door Ferrarifan »

Daytona69 schreef:Bij die van mijn 456M zijn de schanieren van de motorkap afgebroken en lijkt net als bij die van jou de zilvergrijze lak mislukt ,Ik blijf er maar vanaf maar het is wel balen
Dat heeft mijn 456M ook. De scharnieren van de motorkap staan naar buiten en volgens mij duurt het niet lang tot ze afknappen. Nou ja, dat wordt afschrijven. :(
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door marco71 »

Afbeelding
sport and supercars forever
Gebruikersavatar
kennytuning_
Banned
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:28
Locatie: belgie, Oost-vlaanderen =)

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door kennytuning_ »

Ferrarifan schreef:Dat is zwaar balen jongens :shock: Weet iemand wat zinkpest is en hoe het ontstaat? Heeft dit met een produktiefout te maken of is het vocht? En de belangrijkste vraag: kan het overslaan op de rest van de collectie (is het "besmettelijk")?
Het schijnt om een fout in de legering te gaan. Ik ga er maar vanuit dat het niet "besmettelijk" is, ondanks dat de Pest dit zeker wel was.
schijnt eens gehoord dat het kan overslaan op andere modellen als je ze te dicht bij elkaar zet
Afbeelding
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door togicollector »

Metaalmoeheid (metal fatique) wordt het ook wel genoemd. Komt door een niet zuivere legering (in dit geval van het zamac). Zo'n legering schijnt heel precies te luisteren. Je kunt het niet stoppen of tegenhouden. Echt voorkomen kun je het ook niet, al wordt wel gezegd dat warmte (een warme vitrine of kamer dus) funest is. Ik heb nog nooit gehoord dat het kan overslaan en dat kan ik me ook niet voorstellen. Het heeft tenslotte te maken met de samenstelling. In een spuitgietraam zitten vaak meerdere onderdelen. Er bestaat dus wel kans dat meer onderdelen van je model hier last van gaan krijgen.

Het openbaart zich vaak als een soort uitzetten of groeien en dat gaat weer vaak gepaard met scheuren. De laatste keer dat ik het zag was zo'n 25 jaar terug bij een Çitroën DS van het Portugese Osul.


Met de huidige kennis en techniek komt het voor zover ik weet niet meer voor, tot ik deze foto's zag...

Koen :eh:
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door togicollector »

Dit berichtje is een foutje, mag weg.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door Mr. Dj M. »

Mooie foto's :cool: , maar geen mooi vooruitzicht voor de mooie Hotwheels :thump_down: . Een mooi model Ferari en één van de beste gewone Hotwheels modellen die niet altijd zo gemakkelijk te vinden is. Duidelijk is inderdaad wel dat het zinkpest is, ik blijf het zeggen, maar ik hoop dit dus echt nooit mee te maken!
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door Ferrarifan »

Bedankt voor de reacties (en info) op dit horrorverhaal. Echt een nachtmerrie voor elke verzamelaar. Ik zal voor alle zekerheid het model maar uit de collectie verwijderen :(
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, verzamelaarshorror

Bericht door Ferrarifan »

De motorkap van mijn 456M ziet er inmiddels uit zoals bovenstaande foto's. Ook sluit het portier niet meer. een triest moment in mijn verzamel carriere :(
Hij is overleden aan zinkpest.Ik ga 'm vanmiddag begrafen :shock:
Het condoleanceregister kunt u hier tekenen. :wink:
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op ma 04 jan 2010 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, 2x456 update 27/12!!

Bericht door rsh_scuderia »

togicollector schreef:Metaalmoeheid (metal fatique) wordt het ook wel genoemd. Komt door een niet zuivere legering (in dit geval van het zamac). Zo'n legering schijnt heel precies te luisteren. Je kunt het niet stoppen of tegenhouden. Echt voorkomen kun je het ook niet, al wordt wel gezegd dat warmte (een warme vitrine of kamer dus) funest is. Ik heb nog nooit gehoord dat het kan overslaan en dat kan ik me ook niet voorstellen. Het heeft tenslotte te maken met de samenstelling. In een spuitgietraam zitten vaak meerdere onderdelen. Er bestaat dus wel kans dat meer onderdelen van je model hier last van gaan krijgen.

Het openbaart zich vaak als een soort uitzetten of groeien en dat gaat weer vaak gepaard met scheuren. De laatste keer dat ik het zag was zo'n 25 jaar terug bij een Çitroën DS van het Portugese Osul.


Met de huidige kennis en techniek komt het voor zover ik weet niet meer voor, tot ik deze foto's zag...

Koen :eh:
Nou, recent juist nog veel gelezen over zinkpest bij de BMW M3's van Kyosho of Minichamps.

Altijd balen zoiets, maar je kan er niet veel aan doen. Gelukkig zijn deze modellen niet te duur :)
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, verzamelaarshorror 4/1

Bericht door v8-vette »

:cry: ,meer heb ik niet te zeggen
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, verzamelaarshorror 4/1

Bericht door Jaap »

balen man, hoop dat nooit mee te maken
Gebruikersavatar
MartyMB
Berichten: 306
Lid geworden op: di 25 jul 2006 02:15
Locatie: Hoevelaken

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling

Bericht door MartyMB »

Ha Ferdi,

Geen idee hoe het mogelijk is dat ik jouw collectie tot op heden gemist had. :oops:
Maar het gaaf om te zien dat zo'n uitgebreide verzameling in diverse kleuren er héél vet uit kan zien. :worshippy:
Je hebt zelf een aantal modellen die bij mij nog op de "wanna have" lijst staan.
Vooral de 512TR van Kyosho.
Maar ook de 328GTS van Kyosho moet ik nog eens zien te bemachtigen.

Nogmaals, hele mooie verzameling en blijf zo doorgaan! :thump_up:
Alles is mooi zolang het maar een Ferrari is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling

Bericht door Ferrarifan »

Update 11
Na de witte kerst van vorig jaar is het nu tijd voor een witte update. Mijn eerste van dit jaar. Ditmaal weer een kiekje in mijn verzameling. De Ferrari FXX in wat mij betreft, op rood na, de mooiste kleur voor de FXX. Maarja, over smaak valt niet te twisten. Dit schaalmodel behoort tot de betere Elite's. Geniet ervan.... :D en ik ben benieuwd naar jullie mening.....

Afbeelding

Het groen/wit/rood van de Italiaanse vlag kleurt prachtig bij de witte carrosserie.
Afbeelding

De brede "sloffen" achter zijn hier goed zichtbaar evenals de hoog liggende uitlaten.
Afbeelding


Afbeelding

Let op het gedetaileerde benzinedopje
Afbeelding

Prachtig afgewerkte remschijven.
Afbeelding

Racen en gewoon weggebruik komen met de FXX wel erg dicht bij elkaar.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op za 06 mar 2010 12:57, 6 keer totaal gewijzigd.
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ferdi's Ferrari 1:18 verzameling, FXX update 23/01

Bericht door Mr. Dj M. »

Dat wit is zeker een mooie kleur voor de FXX, staat bij mij ook op twee maar na de schumi zwarte editie :thump_up: :D
Plaats reactie