Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Matts Dutch Drivers (10-04-08) Hezemans Spyker Le Mans 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

Matt Modelautos schreef:
model1op43 schreef:Ook al de nieuwe Spyker. Ik wist niet eens dat hij al uit was ... :oops:
Ik koop regelmatig mijn modellen in Hong Kong of Amerika. Daar zijn ze vaak stukken eerder verkrijgbaar dan hier in Nederland. (De reden mag ondertussen alom bekend zijn).
Daarbij is het met de gunstige dollarkoers zeer aantrekkelijk geworden. De Spyker b.v. kostte me daar omgerekend 30,00 euro. Met een beetje googlen vind je ongetwijfeld een zaak waarbij de verzendkosten bijna gelijk zijn aan Nederlandse tarieven.
Als ik heel eerlijk ben koop ik mijn modellen ook liever in Nederland, maar bij een aantal van ongeveer 50 tot 60 stuks per jaar scheelt me dit al gauw 500,00 tot 600,00 euro op jaarbasis. Al draag ik de Nederlandse modelautobranche een warm hart toe,...dit scheelt me toch 10 tot 12 modellen per jaar.
Het is ook niet om de Nederlandse handelaren tekort te doen, maar ik vrees dat ze een te kleine speler zijn om met de grote jongens mee te doen. En ook al zouden we nu massaal allemaal onze inkopen hier doen zou er nog weinig aan veranderen. De Nederlandse markt is nu eenmaal te klein hiervoor, waardoor de fabrikanten besluiten om de modellen eerst op de grotere markten uit te brengen.
Goed verhaal, ben ik het volledig mee eens. De laatste tijd regelmatig modellen in de VS besteld, verzendkosten $ 20,- (3 modellen) en binnen een week in huis.
:thump_up:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Prachtige wagen. Die wil ik ook wel. Ben altijd nog blij dat ik die eerste versie gekocht heb....
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Gerben Olsder schreef:He Matt,
Heb je uit Hong Kong of Amerika nooit een heffing moeten betalen van de douane? Ik haal zelf ook wel veel uit Amerika. Ik heb 1 keer €10.00 moeten betalen. Maar uit Hong Kong heb ik 1 keer wat besteld en daarvoor moest ik bij €30,00 betalen. Gelukkig kon ik er door een fout van de PTT (of hoe die lui dan ook mogen heten tegenwoordig) onderuit komen en hoefde ik het niet te betalen. Maar dat weerhoud me er wel van om Hong Kong als mijn winkeltje te beschouwen..
Ik neem aan dat jij die ervaring niet hebt?

-Gerben-
Die ervaring heb ik inderdaad niet. Ik let er wel altijd op dat ik onder de 35,00 à 40,00 euro blijf, dan heb je hier geen last van. Dus als je 30,00 euro bij hebt moeten betalen, schat ik dat je voor ongeveer 150,00 euro in één koop hebt gedaan.

Ferrari10flrb schreef:Goed verhaal, ben ik het volledig mee eens. De laatste tijd regelmatig modellen in de VS besteld, verzendkosten $ 20,- (3 modellen) en binnen een week in huis.
Meestal zit ik rond de 12,00 dollar aan verzendkosten. (7,50 euro)

Overigens dien ik er wel bij te vermelden dat dit voor de schaal 1:43 is.
1:18 is vaak niet interresant vanwege de verzendkosten.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Matt Modelautos schreef:
Heb je uit Hong Kong of Amerika nooit een heffing moeten betalen van de douane? Ik haal zelf ook wel veel uit Amerika. Ik heb 1 keer €10.00 moeten betalen. Maar uit Hong Kong heb ik 1 keer wat besteld en daarvoor moest ik bij €30,00 betalen. Gelukkig kon ik er door een fout van de PTT (of hoe die lui dan ook mogen heten tegenwoordig) onderuit komen en hoefde ik het niet te betalen. Maar dat weerhoud me er wel van om Hong Kong als mijn winkeltje te beschouwen..

-Gerben-
Die ervaring heb ik inderdaad niet. Ik let er wel altijd op dat ik onder de 35,00 à 40,00 euro blijf, dan heb je hier geen last van. Dus als je 30,00 euro bij hebt moeten betalen, schat ik dat je voor ongeveer 150,00 euro in één koop hebt gedaan.

Ferrari10flrb schreef:Goed verhaal, ben ik het volledig mee eens. De laatste tijd regelmatig modellen in de VS besteld, verzendkosten $ 20,- (3 modellen) en binnen een week in huis.
Meestal zit ik rond de 12,00 dollar aan verzendkosten. (7,50 euro)

Overigens dien ik er wel bij te vermelden dat dit voor de schaal 1:43 is.
1:18 is vaak niet interresant vanwege de verzendkosten.
Maar blijf het van een kant jammer vinden dat "onze jongens" hier niet tegen op kunnen boksen.
:(
Carpe Diem

Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Matt Modelautos schreef:

-Gerben-
Nee, dat was niet zo. De bestelling was voor een kitje van (ik weet het niet meer zo precies) zo'n 60 euri. Maar volgens de dame van het postkantoor maakt de waarde van het pakketje niets uit. Ze zei me dat ze pas een pakketje had gehad waar 60,00 euro voor moest worden bijbetaald terwijl de waarde van de inhoud nog geen 20,00 was. Volgens mij pakken ze willekeurig een pakketje uit de stapel?
Ik zal het als het zo uitkomt nog wel eens proberen...

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Nog mijn complimenten voor je diorama, tegenwoordig kan ik via mijn werk geen foto's meer zien door een filter en 's avonds geen tijd, dus daarom een wat late reactie :D

Ga je nu ook voor elk jaar een apart spandoek en reclameborden maken :?:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Erg mooi Spykertje :shock: lijkt me netjes in elkaar geschroefd :mrgreen:

Verzendkosten op Ebay lijken tegnwoordig aardig de pan uit te rijzen. Met verkopers uit China en Hongkong heb ik vaak het probleem dat het model wel aardig van prijs is en dan vallen de verzendkosten voor 1 model ook nog mee, maar vaak doen ze niet aan korting of slechts een paar dollar en voor je het weet betaald je er zo een model bij :evil:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Markopolo schreef:Ga je nu ook voor elk jaar een apart spandoek en reclameborden maken :?:
Hier kwam ik vandaag bij het maken van de reclameborden dus ook achter. :doh: !@#$%^&*
De spandoeken hoeven gelukkig niet, maar op de reclameborden staat i.d.d. steeds het racejaar. Denk dat ik verwisselbare reclameborden maak met steeds het goede racejaar bij de desbetreffende auto. Als de template namelijk gereed is hoef is alleen maar het jaartal aan te passen, en dat valt wel mee met het werk.
Carpe Diem

fish88

Bericht door fish88 »

Dit word een erg mooie opzet voor de wagens :worshippy:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

:oops: Sorry, even gemist deze Spyker, maar hij ziet er wel super uit deze schoonheid van Nederlandse bodem :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Schitterende Spark Spyker! Weer een Hezemans racer erbij! :worshippy:
Edwin de Jong

Bericht door Edwin de Jong »

Ha die Matt,

Eindelijk plaats ik ook is een keer een reactie op een forum.
Prachtig om jouw collectie op deze manier te mogen zien. Zoals je weet ben ik ook een fervent verzamelaar van DD.

Helaas eentje met 2 linkerhanden, maar dankzij hulp van mensen zoals jou en Paul :thump_up: blijf ik bij. Overigens ben ik nu vooral bezig met wagens die op Zandvoort in de nationale klasses hebben gereden. Zoals deze Simca van Louis Hutzezon.

(geen foto dus...)

Ik heb nog geen idee hoe ik een foto moet inpassen maar die volgt dan later wel!
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Matt,

Wat een schitterende updates weer. Ik ben erg ver terug gegaan om de overzichten van je vitrines terug te kijken.....
Wow wat mooi! :worshippy: :worshippy:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Re: Matts Dutch Drivers (29-04-08) éindelijk gevonden.!!!

Eigenlijk geen update, maar heb éindelijk een model gevonden waar ik meer dan 3 jaar naar op zoek ben geweest. :dance:
Het blijft een héérlijk gevoel als je hem dan "scoort"......(was trouwens ook de éérste keer dat ik hem in al die tijd tegenkwam, dus "hole in one").
Het is een kitje van Competition 43 van Huub Vermeulen en Fred Frankenhout met hun Opel Commodore Gr.2 uit 1975.
Afbeelding

Ik heb eventjes deze foto van Gerben "geleend" om te laten zien hoe hij moet gaat worden. :drool:
Afbeelding

Verder een verdomd interessante email gehad van Hans Dorrestijn Vriesburgh BV, of ik geen interesse had om een modelversie te maken van de Porsche 997 GT3 (Dutch Supercar Challenge) die gereden wordt door Duncan Huisman & Edo de Vries. Hier heb ik wel oren naar. :mrgreen:
Vooral omdat ik er meteen een hele pak foto's + info erbij heb gekregen om hem ook daadwerkelijk te maken.
Indien er meerdere leden zijn die ook interesse hebben in eventueel zo'n model, stuur je maar een emailtje. Zit er namelijk aan te denken om er een hele kleine 1:43 serie ervan te maken. (max 5 stuks).
Afbeelding
Ben nu op zoek of er al een geschikte donorauto verkrijgbaar is met de juiste velgen en met een beetje geluk ook al in het wit.
Carpe Diem

ViperArry

Re: Matts Dutch Drivers (29-04-08) éindelijk gevonden.!!!

Bericht door ViperArry »

Matt,

Bewaar jij in een geval als deze een digitale kopie van de decalsheet? Kan me voorstellen dat er meer DD-ers bij zitten als ik naar het rijtje startnummers kijk.

Ik heb zelf laatst een serie decalsheets gekocht om een aantal teamauto's compleet te krijgen. Dure grap.... dus ik vroeg me toen ook al af of zelf reproduceren geen optie was.

T verhaal van de Porsche klinkt super. Denk dat er wel een aantal forummers intresse hebben :worshippy:
Plaats reactie