Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Nou, 1/2 = 0,5 en 2/4 = 0,5, dus mij lijkt dat ze compleet logisch redenerenbuttonfreak schreef:2/4 is dat Belgisch voor de helft?

Misschien komt het omdat zij graag meer willen. Bovendien, 2+4 = 6 en 1+2 = 3, en 3 is de helft van 6. Zo ongeveer op de helft van dit verhaaltje wordt duidelijk dat beiden 0,5 oftewel de helft is, wat betekent dat zij volgens mij 1/2, dus de helft, bedoelen. Maar misschien betreft dat maar 1/2, dus de helft, van het Belgische forumledenbestand.
Wellicht zal de helft van de leden op de helft van dit verhaal de helft al niet meer snappen, maar de andere helft snapt de helft op de helft hopelijk nog wel. Zo niet, heeft de ene helft pech en de andere helft geluk gehad. Maar da's mijn helft van het verhaal

@ Straatauto: ik geloof dat Traffic nog kerstaanbiedingen heeft. Modellen zullen niet voor de helft van de prijs weggaan, maar wellicht zal een deel van de modellen wat korting hebben. Zo hadden ze vorig jaar wat kerstmodelletjes in de aanbieding

Heb nu mijn 4 de wagen en heb 2 van deze 4 modellen in schaal 1/43 en in de juiste kleur capito (gesnopen)buttonfreak schreef:2/4 is dat Belgisch voor de helft?

Laatst gewijzigd door Porsche op vr 16 nov 2007 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
ik heb gesnapt gedaan. Google vertalingen mij help geholpen heeft.
@Volvofiel: Ik begreep van de helft van je verhaal de helft, maar van de andere helft was de eerste helft half gevuld met een min of meer (meer helft dan half) een herhaling van de eerste helft, waardoor ik de andere helft van de eerste helft begreep.
@Volvofiel: Ik begreep van de helft van je verhaal de helft, maar van de andere helft was de eerste helft half gevuld met een min of meer (meer helft dan half) een herhaling van de eerste helft, waardoor ik de andere helft van de eerste helft begreep.
- straatauto
- Contacteer:
Dank je Volvofiel voor de tip, maar ik kijk volgende week eerst even op de beurs in Houten.
Na een uitvoerige discussie over "de helft" weer een update met een paar foto's.
Voorlopig weer bijna de laatsten uit de fotovoorraad welke ik vorig weekend heb aangelegd.
Dit maal twee hoekige auto's uit een recent verleden:
Fiat Panda 34 1980 IXO models
Renault R4 GTL 1978 Vitesse

Na een uitvoerige discussie over "de helft" weer een update met een paar foto's.
Voorlopig weer bijna de laatsten uit de fotovoorraad welke ik vorig weekend heb aangelegd.
Dit maal twee hoekige auto's uit een recent verleden:
Fiat Panda 34 1980 IXO models
Renault R4 GTL 1978 Vitesse

- straatauto
- Contacteer:
Hoi Cummy,
Kijk voor het juiste adres (staat óók routebeschrijving bij) even op onderstaande site:
http://www.namac.nl/
Beurs is erg de moeite waard (grootste periodieke beurs van Europa op dit gebied)
Kijk voor het juiste adres (staat óók routebeschrijving bij) even op onderstaande site:
http://www.namac.nl/
Beurs is erg de moeite waard (grootste periodieke beurs van Europa op dit gebied)
- straatauto
- Contacteer:
Chummy, De Visa die jij zoekt is wellicht onderstaand model van het eerste type...zijn daar ook citroen visa, en ln in te verkrijgen...die zoek ik nog liefst de eerste modellen..met de 2pk motor
De LN is er ook (een lichtblauwe uitvoering)
De Visa heb ik gefotografeerd samen met een ander eigenwijs model:
Citroën Visa Club 1979 Atlas (tijdschriftenserie Passion Citroën )
Seat (Fiat) Ritmo 75CL 1979 Altaya

Hee, is die Ritmo ook uit 'mijn' serie? Wat een geweldige auto was dat. Alleen die wielen al! Jammer dat hij te modern was voor zijn tijd. Kort daarna werd hij vervangen door de Rimto II met zo'n lelijke doorsneeneus en verschrikkelijke achterlichten. Jammer van het futuristische ontwerp. Seat maakte er later nog weer wat redelijks van.
Hier de in mijn ogen verprutste Ritmo:

De eer weer een klein beetje gered door Seat met de Ronda:

Dit is overigens een foto die ik vond van de Spaanse versie van de Franse serie. Veel overlappingen, soms andere kleurvarianten.
Toegevoegd na 2 minuten:
@ Chummy DJ: heb je mijn PB-tje gelezen?
Hier de in mijn ogen verprutste Ritmo:

De eer weer een klein beetje gered door Seat met de Ronda:
Dit is overigens een foto die ik vond van de Spaanse versie van de Franse serie. Veel overlappingen, soms andere kleurvarianten.
Toegevoegd na 2 minuten:
@ Chummy DJ: heb je mijn PB-tje gelezen?
- straatauto
- Contacteer:
Klopt Tripoux, Vaak zie je dat gedurfte ontwerpen het "niet redden" en omwille van de verkoopcijfers weer wat bijgesteld worden richting "eenheidsworst".
De Ritmo van Seat komt inderdaad meer overeen met het oorspronkelijk ontwerp.
Ik heb vanmorgen weer het een an ander op de foto gezet; in de loop van de komende dagen c.q. week zet ik ze op het topic.
vr.gr. Ben
De Ritmo van Seat komt inderdaad meer overeen met het oorspronkelijk ontwerp.
Ik heb vanmorgen weer het een an ander op de foto gezet; in de loop van de komende dagen c.q. week zet ik ze op het topic.
vr.gr. Ben
NSU RO80, Volkswagen K70 en de recente Fiat Multipla zijn daar ook voorbeelden van. De eerste 2 verdwenen weer van het toneel. Van de karakteristieke Multipla is ook niet veel meer over na de restyling. Van dat model heb je volgens mij alleen nog oude modellen uit de tijd van het origineel. Geweldige auto's eigenlijk, bedoeld als NSU, maar na de overname door VW ineens een veel te moderne VW tussen al die luchtgekoelde achterwielaandrijvers. Twee ooms van mij hadden er 1, een rode en een metallic groene. Over nostalgie gesproken. Is er van Minichamps overigens al een K70?