oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
manowar
Schaal: 1:43

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door manowar »

erg fraaie modellen :drool: :drool:

ook een erg leuke link naar de site van een Bburago verzamelaar :drool: Zitten een paar erg leuke "oudere" modellen tussen.
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Bericht door peugeot-gek »

wederom mooie modellen die ons toont.

de r5 is heel leuk,de andere renault is ook niet mis.

greetz :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Ik heb er weer enkele modellen bij. Slechts 2 Italianen deze keer: een Polistil Fiat 131 "Holidays" (met enkele kano's op het dak), en een Polistil Fiat 131 Abarth. Verder een polistil Mini "Safari", een Polistil Land Rover Raid, een Polistil Citroën CX "rallye du Maroc", en een Bburago Audi 80 GT. Foto's volgen zo snel mogelijk.

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Rule

Bericht door Rule »

Waar haal jij ze toch elke keer vandaan???
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Deze keer kreeg ik een spontane mail van iemand die een hoop auto's weg wou doen. Er stond voor een klein fortuin op tafel, maar ik heb me (een beetje) kunnen beheersen. De auto's die je af en toe nog vind heb ik laten staan, ik heb enkele zeldzamere exemplaren van m overgenomen vooraleer ze op e-bay zouden belanden. Anderzijds stond er ook een partij MIB Nacoral auto's, zoals een Citroën Sm en enkele Fiats. Deze gaan echt boven het budget.... :oops: Eigenlijk heb ik nog nooit echt veel moeite gedaan om auto's te vinden, buiten enkele uitzonderingen dan. Marktplaats is tot nu toe een goede bron van modellen geweest, en ik heb ooit eens een zoekertje op een tweedehandssite gezet, ongelofelijk hoeveel reacties daarop kwamen :) Op beurzen vind ik af en toe wel eens wat, maar woekerprijzen betaal ik eigenlijk nooit. De Bburago-hype van midden jaren '90 lijkt een beetje te zijn afgenomen, de prijzen zijn een beetje gezakt, en ik heb het geluk gehad dat enkele mede-verzamelaars het na 20 jaar wel gezien hadden..... Ik ben nog nooit op de beurs in Houten geweest, is daar ook aanbod in oude die-cast modellen?

Wouter
goededag
Schaal: 1:18

Bericht door goededag »

rallywalt schreef:
Bburago Renault 5

http://i116.photobucket.com/albums/o28/ ... C03144.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i116.photobucket.com/albums/o28/ ... C03146.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i116.photobucket.com/albums/o28/ ... C03147.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i116.photobucket.com/albums/o28/ ... C03148.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter
zeer bekende renault 5 heb er zelf ook een :P
Rule

Bericht door Rule »

Mijn oudere 1:24 modellen komen ook overwegend van Marktplaats.
En ik betaal ook nooit woekerprijzen.
De 1:43 rallybakken koop ik.
De 1:24 rallybakken verzamel ik.
Ik weet ook niet hoe ik het anders zou moeten verwoorden.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

De batterijen van mn camera hebben de moed even opgegeven. Ik had echter nog net de tijd om foto's te maken van deze 2 modellen. Citroën CX en Landrover, beide dus van Polistil. Met name de CX is al knap zeldzaam, alleen de pepsi cola decals zijn volgens mij niet origineel, mede omdat ze midden op de voorruit hangen :lol: Ik ben erg onder e indruk van dit model, daarom ook iets meer foto's dan anders :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de Landrover, helemaal compleet en in nieuwstaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de andere modellen volgen zodra de camera er weer klaar voor is.

Wouter
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Daar is ie dan eindelijk de Land Rover :worshippy: De Citroen is ook erg gaaf :thump_up:
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

@Ricardo: ik heb eigenlijk helemaal niks met Land Rover, ik heb er zelfs niet één van Bburago. Maar kwa detail en vorm steekt de Polistil er met kop en schouders bovenuit. En ik heb een zwak voor auto's met accesoires op het dak, en dan zit je bij Polistil dus wel goed :)

Wouter
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Leuk die CX,kleurtje is helemaal geweldig :thump_up: Ook de Land Rover in die staat kom je niet veel tegen,mooie aanwinsten.Het grappige van de Land Rover is dat er zowel links als rechts gestuurde zijn,of dat met het land te maken heeft gehad waar ze verkocht zijn geen idee.Of ze hebben speciaal voor deze rallyversie een rechtsgestuurde gemaakt,maar goed bij de civiele versie kom je beide uitvoeringen tegen.
Afbeelding

Afbeelding
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Hey Frank! dit wist ik helemaal niet! grappig, die details die je soms pas een hele tijd later ziet en te weten komt. Ik ben trouwens al een hele tijd op zoek naar een soort van "overzichtcatalogus", om een beter zicht te krijgen op de dingen die polistil gemaakt heeft. Heb jij enig idee of zoiets bestaat?

Wouter
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Hier nog even een klein hebbedingetje wat ik eigenlijk wel bij de verzameling vind passen. Dit fraaie FIAT/Lancia asbakje vond ik een tijdje geleden op een rommelmarkt....

Afbeelding

Wouter
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

rallywalt schreef:Hey Frank! dit wist ik helemaal niet! grappig, die details die je soms pas een hele tijd later ziet en te weten komt. Ik ben trouwens al een hele tijd op zoek naar een soort van "overzichtcatalogus", om een beter zicht te krijgen op de dingen die polistil gemaakt heeft. Heb jij enig idee of zoiets bestaat?

Wouter
Of er een overzichtcatalogus van Polistil bestaat weet ik niet,maar je zou op deze site kunnen kijken http://www.carmodel.net/" onclick="window.open(this.href);return false; even enceclopedia aanvinken,zoeken op Polistil evt schaal selecteren,dan heb je in ieder geval een aardig overzicht wat er zoal gemaakt is,ook niet volledig maar toch aardig uitgebreid.
Plaats reactie