Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
abejacob

Bericht door abejacob »

Heeft iemand ervaring met een sinsily (weet nie of ik het goed gespeld heb :lol: ) Is de vitrine stofvij en de normale spot die in de glasvitrine zit met een sokkel onder en boven is die voldoende, omdat er een optie op de site staat een spot van 40kw.

Alvast bedankt,

Abejacob

Ik zou er dan ook Uv werende folie opplakken maar waar is dat in hemelsnaam te krijgen. :?
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Markopolo schreef:[..]

Geef is een goed argument dan ;)

Als ik de volglas vitrine van Ikea ziet staan (Detolf voor de kenners :mrgreen:) kan je van alle kanten je model bekijken, met die van de Leen (nee, niet van Frisia :shifty:) kan je maar aan 3 kanten kijken en die kost het dubbele :?

Enig minpuntje aan die Detolf is dat hij net zo stofdicht als de Leenbakker kast is, niet dus :|

Ja, behalve dan dat je er 1/18 model per plank in kwijt kan, en ik geen 313 van die kasten kwijt kan in m'n kamer.

Ga je 2 van die dingen naast elkaar zetten ziet het er niet uit, en zie je nog minder van je modellen. En aangezien die dingen van mij staan toch tegen een muur heb ik genoeg aan 3 kanten bekijken. En dan heb je geen spiegel aan de achterkant wat weer vet lelijk is.

En een vergelijkbare kast van 60x30 heeft Ikea niet. Alleen een veeeeel duurdere en geen spiegelwand.
Afbeelding
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

abejacob schreef: omdat er een optie op de site staat een spot van 40kw.

40kW :shock:

...

UV werende folie kan je bij speciaalzaken verkrijgen.. sommige auto-accesoirehandels hebben het ook...

Je hebt het in verschillende soorten, niet alleen UV doorlaten, maar ook blinderend... ik heb zelf 99,9% UV werend en 95% lichtdoorlatend... gewoon gekocht via internet...
Laatst gewijzigd door Curbstone Models op do 05 jan 2006 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim

Bericht door Tim »

Curbstone Models schreef:[..]

40kW :shock:

Speciaal voor de "night" versies van AutoArt.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
abejacob

Bericht door abejacob »

Is 40KW veel dan????? Maar mijn vraag was of iemand ervaring met de silsily vitrines had?????

Ik had het verkeerd gelezen het is 50KW.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Moet dat niet gewoon 40 W zijn :doh: 40kW is idd wel veel branden je modellen lekker door de plankjes heen ben ik bang.
Curbstone Models
Contacteer:

abejacob schreef:Is 40KW veel dan????? Maar mijn vraag was of iemand ervaring met de silsily vitrines had?????

Ik had het verkeerd gelezen het is 50KW.

50kW :shock:

zal wel 50W zijn.......

en nee... geen ervaring mee

maar ik zou zeker geen spot in mijn vitrine willen... feit blijft dat dit soort verlichting je modellen beschadigd...
abejacob

Bericht door abejacob »

Ja je hebt gelijk Curbstone models maar is 50W veel in een vitrinekast???

Toegevoegd na 1 minuten:

Wat vinden jullie is een spiegelachterwand een vereiste in een vitrine.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Niels schreef:[..]

Ja, behalve dan dat je er 1/18 model per plank in kwijt kan, en ik geen 313 van die kasten kwijt kan in m'n kamer.

Ga je 2 van die dingen naast elkaar zetten ziet het er niet uit, en zie je nog minder van je modellen. En aangezien die dingen van mij staan toch tegen een muur heb ik genoeg aan 3 kanten bekijken. En dan heb je geen spiegel aan de achterkant wat weer vet lelijk is.

En een vergelijkbare kast van 60x30 heeft Ikea niet. Alleen een veeeeel duurdere en geen spiegelwand.

Dan hebben we het dus niet over dezelfde kast, ik had het namelijk over dat vierkante model met 1 deur, wat dus +/- 80 euri kost ofzo, en die van de Ikea maar +/- 40.
Nee dat klopt dat Ikea niet iets soortgelijks heeft voor die prijs.
Maar om nu ook te gaan roepen dat een vitrinekast zonder spiegelwand vet lelijk is :? ik moet juist geen spiegel in mijn kast hebben, met 88 auto's per kast en dan een spiegel erin wordt veels te druk. Tuurlijk je kan dan de achterkant zien en het staat lekker vol, maar ik heb toch liever dat auto's tot zijn recht komen dan dat het een drukke bedoening in de vitrine is. Maar ieder zijn keuze.
Curbstone Models
Contacteer:

abejacob schreef:Ja je hebt gelijk Curbstone models maar is 50W veel in een vitrinekast???

Toegevoegd na 1 minuten:

ik zou helemaal geen spotjes in je vitrine hangen... misschien kleine TL verlichting, maar zeker geen spotjes...

En een spiegelachterwand maakt je vitrine héél druk... een paar modellen erin en hij lijkt al helemaal vol... zonder spiegel vind ik mooier omdat het rustiger is...

( :shock: ik ben het eens met polo :shock: )
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ik vind de kwaliteit van Leen Bakker meubelen nou niet bepaald iets om uit je dak van te gaan. Na twee verhuizingen stoort zo'n meubel wel in elkaar. Mijn Ikea bureau is nu zo'n 15 oud en heeft al 5 verhuizingen zonder problemen overleefd. Gezien de prijs die Leen Bakker voor zijn meubelen vraagt ga ik dan liever iets meer betalen bij een Morres en weet dat ik dan een veel betere kwaliteit in huis haal.
Zelf houd ik niet van een spiegelachterwand en die komt er in mijn nieuwe vitrinekast ook niet in. Kan ook niet want daar komen zo'n 11 schapjes in die aan de achterwand bevestigd zijn :P
abejacob

Bericht door abejacob »

Ik had ffeen siletsy samengesteld dat werd zonder opties 317,73 incl. Btw en vrachtkosten best duur vond ik zelf. Zijn deze vitrines echt 100% stofvrij :?:
boerke04

Bericht door boerke04 »

abejacob schreef:Ja je hebt gelijk Curbstone models maar is 50W veel in een vitrinekast???

Toegevoegd na 1 minuten:

Smaken verschillen natuurlijk, maar persoonlijk vind ik zo'n spiegel alleen maar storend en zou ik nooit een vitrine met spiegelachterwand willen.
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Curbstone Models schreef:( :shock: ik ben het eens met polo :shock: )

:shock: :lol:

En dat een spiegel ook de lamp nog een weerkaatst waardoor je nog meer schadelijke "straling" op je modellen hebt. (Als je gewone spots hebt dan ;))
porsche959

Bericht door porsche959 »

ik heb wel al mn vitrines met spiegelwant en ik vind het wel heel erg mooi, het is inderdaad wel druk ja maar zo kan je wel alle kanten van de auto zien.....

maare ik had nog even een vraagje....
door het ruimtegebrek heb ik in alle 4 de vitrinekasten al extra glasplaatjes gezet maar nu heb ik weer ruimtegebrek maar nu was mn vraag.... hoeveel kilo (aantal modelauto's) kunnen er op een glasplaat van 4mm dik (60x35 cm) ... want ik ben zo bang dat ze doorbreken en dat dan de hele kast gaat....;-(
ik hoop dat jullie me kenne helpen..
porsche959
verzamelen is net een bacterie, het begint met 1 en het worden er steeds meer........
Plaats reactie