F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Vleugels

Bericht door Ferrari10flrb »

Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Het enige waar de huidige F1 wagens zich nog in onderscheiden zijn de vleugels. Voor de rest is het mijns inziens allemaal 1 pot nat. De livery maakt het onderscheid momenteel. Het kan natuurlijk zijn dat je een andere mening hebt.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Tegenwoordig zijn de regels zo scherp dat er nauwelijks nog ruimte is om iets anders te doen dan de rest. Net als de vleugels midden op de wagen destijds is dit een gat in de regels wat snel weer afgeschermd gaat worden. Dit lijkt me het leukste aan baan als ontwerper in de F1. Je bent de hele dag loopholes in regelgeving aan het zoeken en dat vervolgens aan het omzetten naar tijdwinst.

Mclaren is trouwens wel degelijk een team dat innovatieve nieuwtjes brengt. Dat is echt niet beperkt tot de kleine teams. Het dubbele remsysteem was destijds ook mooi. 2 verschillende rembalansen in de wagen waarmee je per bocht de beste balans kon kiezen. Enorm veel tijdwinst, dus bezwaar van Ferrari natuurlijk. Zie je verder weinig van maar was wel 1 van de beste nieuwe dingen van de laatste jaren.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Ik zeg ook niet dat McLaren niet innoveert, maar dat juist vaak de kleine teams de loopholes vonden. Tuurlijk, het grondeffect was Lotus, toentertijd geen kleintje. Koolstofvezel monocoque was meen ik Williams?
Ferrari10flrb
Contacteer:

Koolstof monocoque

buttonfreak schreef:Ik zeg ook niet dat McLaren niet innoveert, maar dat juist vaak de kleine teams de loopholes vonden. Tuurlijk, het grondeffect was Lotus, toentertijd geen kleintje. Koolstofvezel monocoque was meen ik Williams?
Kan er naast zitten maar ik meen dat het Mclaren was ontworpen door John Barnard begin jaren '80
model1op43
Contacteer:

Re: Koolstof monocoque

Bericht door model1op43 »

Ferrari10flrb schreef:[..]

Kan er naast zitten maar ik meen dat het Mclaren was ontworpen door John Barnard begin jaren '80
Correct! :worshippy: McLaren in 1984
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Nou ja, innovaties in de F1 :|
Hauydralische vering
6-wieler
ABS
Tractioncontrole
Vleugels
Schijfremmen
Downforce
4ws
Brandstof technologie
Schakelen acter het stuur
Drive-by-wire
Brake-by-wire

Kortom; best wel wat vanuit de F1 in de gewone straatwagen.
als het aan Ralf S. zou liggen zouden we ook bij iedere bocht een uitloopstrook en grindbak hebben :mrgreen:
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Volgens mij niet helemaal correct ... :eh:

Hydraulische vering, F1's hebben wel actieve vering gehad maar Citroën had de eerste hydropneumatische systemen al in de 50-er jaren.
6-wieler, Indianapolis 1957 (toen telde Indy mee voor het WK, dus een half punt) :mrgreen:
ABS, weet niet wanneer deze in de F1 gekomen zijn. Ik dacht dat de Mercedes S-klasse de eerste was...
Tractioncontrole
Vleugels, al in 1967 op de prototypes van Chapparral - de eerste F1's kwamen er mee in 1968.
Schijfremmen, op de Le Mans Jaguars !
Downforce
4ws, actieve 4 wheel sturing heeft meen ik nooit op een F1 gezeten, maar ik kan me vergissen
Brandstof technologie
Drive-by-wire
Brake-by-wire
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
St. Paul

Bericht door St. Paul »

:eh:

Tractioncontrole zat in de jaren 60 al op vliegtuigen. En de luchtstroomtechnieken waren toen ook al aardig bekend lijkt mij. Blijft eigenlijk maar weinig over uit de F1. :? Misschien onbetrouwbaarheid? Dat heeft Mercedes naar een aardig niveau weten te schroeven. sinds 2000. :mrgreen:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

model1op43 schreef:Volgens mij niet helemaal correct ... :eh:

Hydraulische vering, F1's hebben wel actieve vering gehad maar Citroën had de eerste hydropneumatische systemen al in de 50-er jaren.
Computergestuurde vering kwam vanuit de F1.
6-wieler, Indianapolis 1957 (toen telde Indy mee voor het WK, dus een half punt) :mrgreen: De Tyrell 6 wieler was bedoeld vanuit het oogpunt dat grip anders verdeeld moest worden.
ABS, weet niet wanneer deze in de F1 gekomen zijn. Ik dacht dat de Mercedes S-klasse de eerste was...Innovatie vanuit de F1 ;-) vor auto gebruik.
Tractioncontrole
Vleugels, al in 1967 op de prototypes van Chapparral - de eerste F1's kwamen er mee in 1968.Kan je best gelijk in hebben...
Schijfremmen, op de Le Mans Jaguars !
Downforce
4ws, actieve 4 wheel sturing heeft meen ik nooit op een F1 gezeten, maar ik kan me vergissenWillaims en Benneton hebben hiermee geexperimenteert. De Fia heeft dit direct verboden voordat het tijdens een F1 race gebruikt kon worden.
Brandstof technologie
Drive-by-wire
Brake-by-wire
Maar mijn punt is eigenlijk dat de F1 iets introduceert, Mercedes doet alsof zij het hebben uitgevonden, en het uiteindelijk in de straatauto's terecht komt.
Hoewel veel ook door Endurance en WRC in de straatauto's terecht zijn gekomen.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Tractioncontrole zat in de jaren 60 al op vliegtuigen.
Bestaan er vliegtuigen met aangedreven wielen ?? :think:

Zo spraakmakend is F1 anno 2007 dus, wie had ooit gedacht dat we het in dit topic nog eens zouden hebben over de hypertraumatische vering van Citroën :lol:

Over innovatief in Formule 1:

Grote helden waren Colin Chapman (nooit bij Mclaren gewerkt trouwens :lol: ) Gordon Murray (vooral bij Brabham ging die lekker los :mrgreen: ) en John Barnard (bij McLaren en Ferrari).

Adrian Newey wordt nogal overschat, die is vooral goed in de politiek rond salarisbesprekingen: "Ron, ik heb Jaguar op mijn voicemail, en ik heb al ja gezegd !!"

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:
Bestaan er vliegtuigen met aangedreven wielen ?? :think:
Nope maar door de krachten die er ontstaan is het blijkbaar mogelijk dat wielen blijven doorslippen bij vliegtuigen. Alleen door krachten van buitenaf ipv de eigen motor. Principe van het tegengaan van het slippen is verder hetzelfde. De basis van de controle komt dus uit de vliegtuigindustrie die dat aanvankelijk mechanisch deden en later pas electronisch.

En grote held Murray ging wel lekker los bij Brabham maar werd pas echt succesvol in '88 bij Mclaren. :mrgreen:

Toegevoegd na 11 uren 10 minuten:

Afbeelding

"Dumbo-ears" van Honda. Past wel bij hun, ondertussen, knullige imago.
Wouter

Bericht door Wouter »

En dat moet juist meer snelheid geven :lol:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik vond die honda al lelijk maar nu is het nog veel erger geworden weg met dat onding a.u.b. :thump_down: :thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Volgens mij weten ze bij Honda van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Verschrikkelijke livery ook. Ze hadden de auto beter helemaal groen kunnen spuiten. En dan ook nog eens voor bij worden gereden door het B team. Zoveel geld erin pompen.
boerke04

Bericht door boerke04 »

WTF, die Dombo oren zijn gewoon 't toppunt... :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Plaats reactie